Nekategorizirano

Le Mans

A sada..kralj svih utrka..

Nakon što smo, prošlu nedjelju, ”ispucali” dvije od tri najveće utrke na svijetu (Monte Carlo i Indy), dolazećeg vikedna (14.-15.6) na programu je i treća..24 sata Le Mansa. Dovoljno je reći da zbog ovog ludila oko 50 tisuća Britanaca prelazi La Manche a da će utrku u živo vijedeti možda i 300 tisuća.

Veliki trijumvirat Audi, Porsche i Toyota jure jedan od najprestižnijih trofeja na svijetu.Bit će ovo čak 83. Le Mans. Naravno, u 60-ima i 70-ima bila je ovo druga priča jer su svi iz formule 1 obavezno morali doći u francuski Sarthre, 100 km zapadno od Pariza.

No, vremena su se promijenila pa tako ovog vikenda od F1 u Le Mansu imamo samo Nicu Hulkenberga. Nekad su ovdje, između ostalih, pobjeđivali Tazio Nuvolari, Herman Lang, Jose Froilan, Ma11393079_927290000660788_2832526734059284073_nurice Trintignant, Mike Hawthorn, Ron Flochart, Caroll Shelby, Phil Hill, Lorenzo Bandini, Jochen Rindt, Bruce McLaren, Chris Amon, Dan Gurney, A.J.Foyt, Pedro Rodriguez, Jackie Oliver, Helmut Marko (da, on je), Henri Pescarolo, Graham Hill, Gerard Larrosse, Jacky Ickx (šest puta), Derek Bell (pet), Klaus Ludwig, Hans-Joackim Stuck, Jochen Mass, Martin Brundle, Johnny Herbert, Jyrki Jarvi Lehto, Aleksander Wurz, Michele Alboreto, Joakim Winkelhock i najveći među njima Danac Tom Kristensen (nevjerojatnih devet puta, od toga čak šest puta zaredom..)……Imena od kojih se bojimo da nam se ne sruši mreža…

Zašto dolazi toliko Britanaca gledati utrku ? Zato što imaju najviše pobjedjednika – čak 29 kao i domaćini, Francuzi. Slijede: Nijemci 17, Amerikanci 12, Talijani 11 pobjeda..
I mi smo imali svog vozača u Le Mansu. 1937. i 1938. godine grof Petar Oršić i Rudolf Sauerwein pobijedili su u klasi 1501-2000 ccm i bili šesti u ukupnom poretku..Vozili su „trkaću limuzinu“ Adler Super Trumpf Rennlimousine. Grof Petar Oršić Slavetićki potomak je šest stotina godina stare hrvatske grofovske porodice, porijeklom iz Županije
Porsche ima 16, Audi 13, Ferrari devet a Jaguar sedam pobjeda..No, Audi je u Le Mansu pobjeđivao pet zadnjih godina pa su opet glavni favoriti.
Ako Audiju zapne, tu su Porsche i Toyota.
No, 22 vozača su platila glavom strast prema velikoj utrci, Od poznatijih: Pierre Levegh, Jo Bonnier, Jo Gartner i Allan Simonosen. najveća nesreća u povijesti auto utrka dogodila se 1955 u Le Mansu kad je stradalo čak 83 gledatelja a 125 ozlijeđeno.
Ove godine, u najjačoj klasi (LMP1), za ukupnu pobjedu, Toyota je ”treći” igrač. No, japanska tvornica je zamalo pobijedila prošle godine a u Le Mansu je kao svjetski prvak u endurance utrkama. Prva posada – Anthony Davidson/Sebastien Buemi/Kazuki Nakajima sposobna je za sve.
Porsche dovodi tri posade koje pršte brzinom i iskustvom: Mark Webber/Timo Bernhard/Brendon Hartley,  Roman Dumas/Neel Jani/Marc Lieb 11164721_883359218377364_2016015969537224114_ote Nico Hulkenberg/Nick Tandy/Earl Bamber. Glavni konkurenti su Audiju.
A Ingolstadt u obranu naslova šalje Andre Lotterer/Benoit Treluyer/Marcel Fassle r, Loic Duval/Lucas di Grassi/Oliver Jarvis te Marco Bonanomi/Filipe Albuquerque/Rene Rast. Spektakl zajamćen.
U ostalim klasama (LMP2, GTE profi i GTE Am) nemoguće je prognozirati pobjedinke. U kvalifikacijam dominirao je Porsche ali ako igdje jako malo vrijedi najbolja startna pozicija, onda je to u Le Mansu..
Steve McQueen je bio zvijezda filma ”Le Mans” u 70-ima,koji je i dalje pojam trkaćeg filma.
Zahvaljujući Eurosportu, svake godine možemo uživati 24 sata..(gd)
Snimke: Nediljko Matijaš i WEC

Related Posts