• Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje
Friday, June 27, 2025
  • Login
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
No Result
View All Result
Home MOTO GP Poredak

Aprilia se gotovo prebacila u kategoriju D s Yamahom i Hondom

19/03/2025
in Poredak
0 0
0
Aprilia se gotovo prebacila u kategoriju D s Yamahom i Hondom
Share on FacebookShare on Twitter

Utrke na dvije kotača: Pregled MotoGP sezone 2024. i novog koncesijskog sustava

Sezona MotoGP 2024. obilježila je značajne promjene, posebno u pogledu koncesijskog sustava koji je preuređen radi povećanja konkurentnosti među proizvođačima. Međutim, zanimljivo je napomenuti da je Aprilija od svih proizvođača uspjela ostvariti značajan uspjeh, pobijedivši Ducati u nekoliko utrka.

Aprilija kao iznenađenje sezone

Aprilia je tijekom sezone postigla zapažene rezultate, uključujući pobjede u Grand Prixu Americas te sprint utrkama u Portimau i Barceloni. Međutim, iako su ostvarili uspjehe, bili su na rubu prelaska u najnižu kategoriju koncesija, što ukazuje na to koliko je svaka utrka važna za ovu ekipu. U posljednjem trenutku, uspjeli su se osloboditi te prijetnje, što je podvuklo koliko je sezona bila napeta i nepredvidiva.

Novi koncesijski sustav

Za sezonu 2024. koncesijski sustav je remodeliran kako bi postao manje restriktivan, što je omogućilo više tehničke slobode izgledom na razvoj. Proizvođači su podijeljeni u četiri kategorije (A, B, C i D) na temelju bodova osvojeni na kraju sezone. Kategorija D nudi najviše ustupaka, ali je također i najmanje poželjna, jer je rezervirana za proizvođače koji su ostvarili manje od 35% ukupnih bodova.

Na vrhu ljestvice, Ducati je briljirao s 722 bodova, što predstavlja 97,57% od mogućih 740 bodova, osiguravajući time mjesto u kategoriji A za 2025. godinu. Njihov uspjeh je dodatno naglašen povijesnim rezultatima u sprint utrkama, dok su im konkurenti, poput KTM-a i Aprilije, osvojili znatno manje bodova.

Sukob japanskih marki

U isto vrijeme, japanske marke poput Yamahe i Honde suočile su se s izazovima u 2024. godini. Yamaha je osvojila samo 124 boda, dok je Honda osvojila 75 bodova, što ih je ostavilo daleko ispod praga od 260 bodova potrebanog za prebacivanje u kategoriju C. Ovaj pad je izazvan brojnim faktorima, uključujući slabiji performans motocikala u usporedbi s prethodnom godinom.

Zanimljivo je da su Yamaha i Honda tijekom 2024. doživjele još gori rezultat nego prošle godine, što dodatno komplicira njihov položaj unutar koncesijskog sustava. Iako su oboje imali prava na dodatne testove, njihovi rezultati nisu bili dovoljno jaki da bi se približili većim rivalima.

Učinak koncesija na razvoj i performanse

S obzirom na novine u koncesijskom sustavu, proizvođači su sada suočeni s izazovima koji će odrediti njihov razvoj i strategiju. Ducati neće imati mogućnost sudjelovati s Wildcard vozačima, dok će KTM i Aprilija imati veće slobode u testiranju i razvoju svojih motora.

Yamaha i Honda, s druge strane, imaju mogućnost širih testiranja sa svojim vozačima, što će im pomoći u razvoju boljih verzija svojih motocikala. Ove strategije mogu biti presudne u cilju povratka konkurentnosti i osvajanja više bodova u sljedećim sezonama.

Sustav koncesija za sezonu 2025.

Novi sustav koncesija za sezonu 2025. godine predviđat će jasne razrede za svakog proizvođača. Ducati će ostati u kategoriji A, dok će KTM i Aprilija biti u kategoriji C, dok će Yamaha i Honda završiti u najnižoj kategoriji.

Kategorija A B C D
Marke Ducati N/a KTM, Aprilia Yamaha, Honda
Postotak Više od 85% 60-85% 35-60% Manje od 35%
Gume 170 190 220 260
Vozači Testni Testni Test piloti Besplatno
Krugovi 3 staze 3 staze 3 staze Svi GP krugovi
Wildcard 0 3 6 6
Motori 8 8 8 10
Specifikacija Smrznut Smrznut Smrznut Besplatno
Dopuštene ploče 2 2 2 3

Izmjene u koncesijskom sustavu i njihova primjena nikada nisu bile tako važne, jer od njih ovisi konkurentnost i uspješnost proizvođača u narednim sezonama. Utrke MotoGP-a postaju sve napetije, a svaka utrka može preokrenuti tijek prvenstva i definirati nove heroje. Zanimljivo će biti vidjeti kako će se situacija razvijati u nadolazećim sezonama i hoće li novopridošli izazivači uspjeti zadržati korak s dominantnim Ducatijem.

Next Post
Branitelj Land Rovera koji će sudjelovati u Dakar i FIA World Rally-Raid Championship od 2026. godine – Vijesti o automobilima

Branitelj Land Rovera koji će sudjelovati u Dakar i FIA World Rally-Raid Championship od 2026. godine - Vijesti o automobilima

Nezaboravno obilježavanje australskog Grand Prix-a kroz zabilježeno pohađanje

Nezaboravno obilježavanje australskog Grand Prix-a kroz zabilježeno pohađanje

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Trending
  • Comments
  • Latest
F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

19/03/2025
Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

21/03/2025
Tragedija u Poljskoj: Talijanski vozač mitinga Matteo Doretto preminuo u sudaru tijekom priprema za Europsko prvenstvo

Tragedija u Poljskoj: Talijanski vozač mitinga Matteo Doretto preminuo u sudaru tijekom priprema za Europsko prvenstvo

11/06/2025
Otok Man TT 2025: Svi rezultati

Otok Man TT 2025: Svi rezultati

02/06/2025
GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

0
Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

0
F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

0
Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

0
Joey Logano osigurava bonus od milijun dolara putem novog NASCAR programa

Joey Logano osigurava bonus od milijun dolara putem novog NASCAR programa

27/06/2025
Formula E predviđa više od 500 milijuna gledatelja do 2025. godine

Formula E predviđa više od 500 milijuna gledatelja do 2025. godine

27/06/2025
F1 Austrijski GP ažuriranja uživo: FP2 Najnovije s Red Bull Ringa, nakon što je Mercedesov George Russell bio najbrži u FP1

F1 Austrijski GP ažuriranja uživo: FP2 Najnovije s Red Bull Ringa, nakon što je Mercedesov George Russell bio najbrži u FP1

27/06/2025
Isprobajte ovaj Camaro od 1400 KS dok se penje Pikes Peak

Isprobajte ovaj Camaro od 1400 KS dok se penje Pikes Peak

27/06/2025

Recommended

Joey Logano osigurava bonus od milijun dolara putem novog NASCAR programa

Joey Logano osigurava bonus od milijun dolara putem novog NASCAR programa

27/06/2025
Formula E predviđa više od 500 milijuna gledatelja do 2025. godine

Formula E predviđa više od 500 milijuna gledatelja do 2025. godine

27/06/2025
F1 Austrijski GP ažuriranja uživo: FP2 Najnovije s Red Bull Ringa, nakon što je Mercedesov George Russell bio najbrži u FP1

F1 Austrijski GP ažuriranja uživo: FP2 Najnovije s Red Bull Ringa, nakon što je Mercedesov George Russell bio najbrži u FP1

27/06/2025
Isprobajte ovaj Camaro od 1400 KS dok se penje Pikes Peak

Isprobajte ovaj Camaro od 1400 KS dok se penje Pikes Peak

27/06/2025

About:

Dobrodošli na Motorsport.hr, vaš glavni izvor vijesti, analiza i uzbudljivih priča iz svijeta motosporta! Bez obzira jeste li strastveni obožavatelj, povremeni pratitelj ili sami sudjelujete u utrkama, ovdje ćete pronaći sve što vam je potrebno za dozu brzine i uzbuđenja
Najnovije vijesti i analize iz svih kutaka motosport svijeta.
Ekskluzivne priče i intervjue s vozačima, timovima i stručnjacima.

Najnovija ažuriranja

Joey Logano osigurava bonus od milijun dolara putem novog NASCAR programa

Joey Logano osigurava bonus od milijun dolara putem novog NASCAR programa

27/06/2025
0

Formula E predviđa više od 500 milijuna gledatelja do 2025. godine

Formula E predviđa više od 500 milijuna gledatelja do 2025. godine

27/06/2025
0

Popularna ažuriranja

Što smo naučili iz prljavštine otvora ERC-a

Što smo naučili iz prljavštine otvora ERC-a

13/04/2025
0

Zamjena suigrača u odjeku WRC

Zamjena suigrača u odjeku WRC

19/04/2025
0

  • Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje

© 2025 Motorsport.hr

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE

© 2025 Motorsport.hr