Rally Dakar 2025: Utakmica izdržljivosti u saudijskoj pustinji
Svake godine početkom siječnja, najbolji i najambiciozniji avanturisti na svijetu okupljaju se u saudijskoj arapskoj pustinji kako bi se suočili s najzapočinjenijim testom izdržljivosti na svijetu — Rallyem Dakar. Ova je utrka poznata po svojoj brutalnosti i izazovima koje postavlja kako vozačima, tako i njihovim vozilima. Sudionici se takmiče na dva i četiri kotača kroz razne terene, a ovogodišnje izdanje nije razočaralo.
Prošlogodišnji pobjednici, Audi, povukli su se iz natjecanja, ali su novi izazivači, kao što su Dacia i Ford, donijeli svježinu i uzbuđenje u kategoriji automobila. Ove je godine borba na dnu glavne tablice bila izuzetno tijesna, s pobjednicima koji su završili unutar četiri minute jedni od drugih.
Ključne informacije o Dakar Rallyu 2025
Rally Dakar 2025 trajao je 14 dana i uključivao je izuzetno zahtjevnu 48-satnu maratonsku pozornicu zvanu „Chrono”. Natjecatelji su se morali suočiti s više od 8000 kilometara, uključujući 5000 kilometara specijalnih etapa, koje su obuhvaćale razne terene — od stijena do beskrajnih dina i zloglasne prazne četvrti. Sa 778 prijavljenih konkurenata i 434 vozila na startu, ovo je izdanje pokazalo izniman interes za sudjelovanje.
Za natjecatelje s vozilima alternativnim na bazi nulte emisije, klasa misije 1000 također je bila otvorena, kao i novi pristup prema održivosti. Nažalost, klasa Quad nije bila dio ovogodišnjeg događaja, što je rezultat smanjenog interesa među natjecateljima.
Daniel "Chucky" Sanders: Najbrži na dva kotača
Motociklisti su uvijek bili istaknuta atrakcija na Rallyu Dakar, a ovogodišnja klasa bila je još jedna izvanredna borba. Na startu je bilo 134 vozača, od kojih je 89 završilo utrku. Daniel Sanders, vozač KTM-a, bio je impresivan, završivši s pet etapnih pobjeda. Njegovo ukupno vrijeme bilo je 53 sata, 8 minuta i 52 sekunde, dok je njegov najgori rezultat bio 17. mjesto. Sandersa je pratila i Tosha Schareina na Hondi, koja je završila 8 minuta i 50 sekundi iza njega.
Yazeed Al-Rajhi: Pobijeda za Toyotu
Ove godine, nakon povlačenja nekih od najjačih timova, kao što su Audi i mnoge druge zvijezde, Yazeed Al-Rajhi iz Saudijske Arabije izazvao je promjene s pobjedom u Toyoti Hilux Overdrive. Iako su postojale velike konkurencije iz Dacie, timovi s vozačima poput Sebastiena Loeba i Carlosa Sainza naišli su na probleme i nisu uspjeli završiti na postolju. Al-Rajhi je uspješno upravljao svojim automobilom kroz kompleksan raster i na kraju završio u prednosti od samo nekoliko minuta.
Dominacija čeških vozača u kategoriji kamiona
U svijetu kamiona, ove je godine dominirao Martin Macík sa svojim Iveco Powerstarom, osvojivši pet etapa i nikada ne izlazeći iz prvih četvrtina. Uz veliku dosljednost, Macík je završio u ukupnom vremenu ispod 60 sati, stavljajući ga na vrh na pobjedničkom postolju. Njegov pratitelj, nizozemski vozač Mitchel Van Den Brink, također je bio uspješan, ali nije mogao pratiti Macíkovu silovitost.
Kategorije Challenger i SSV
Nove kategorije poput Challenger-a i SSV-a nude priliku mladim vozačima da uđu u svijet ralija, s malo pristupačnijom konkurencijom. U klasi Challenger, vozači kao što su Nicolás Cavigliasso i Valentina Pertegarini dominirali su od početka, osvojivši prvu poziciju s laganom prednošću.
Misija 1000 i klasični automobili
Klasa misije 1000 ove godine unijela je nov moderni pristup s fokusom na električno i hibridno pogonske sklopove. Nažalost, bilo je samo pet timova koji su sudjelovali. S druge strane, klasa klasičnih automobila otvorila je vrata vozilima izgrađenim do 2005. godine. Ove godine, Toyota HDJ 80 Landcruiser pobjedila je unutar ove kategorije, dok je Citroën 2CV pokazao da se može natjecati na različitim razinama, završivši s tijesnom borbom.
Za više informacija i detalja o svemu što se dogodilo tijekom Dakar Rallya 2025, posjetite službenu web stranicu Dakar.com, gdje možete dobiti najnovije komentare i analize sa staze.