• Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje
Sunday, December 21, 2025
  • Login
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
No Result
View All Result
Home FORMULA 1

‘Svjestan svojih potencijala’ – Fred Vesti o životu rezervnog vozača Mercedesa i svom planu za ulazak u F1 grid

20/12/2025
in FORMULA 1
0 0
0
‘Svjestan svojih potencijala’ – Fred Vesti o životu rezervnog vozača Mercedesa i svom planu za ulazak u F1 grid
Share on FacebookShare on Twitter

Budući da je gradska Velika nagrada treću godinu još uvijek relativno u povojima, samo je odabrana skupina vozača imala jedinstveno iskustvo utrkivanja ulicama Las Vegasa. Osjećam se kao ogromna privilegija kada se zavežem za vrući krug staze uz Mercedesovu rezervu Freda Vesti.

U razmaku između prvog i drugog treninga u četvrtak – gdje je, kao i u glavnom događaju, staza u mraku, osvijetljena blistavim svjetlima grada – krenuli smo na jednu leteću turu na Mercedes-AMG GT63 Pro.

“Samo mi javi ako je prebrzo ili presporo”, kažu Vesti dok idemo prema prvoj krivini. Nepotrebno je reći da kada je vozač utrka za volanom – posebno onaj koji cilja na mjesto u F1 s punim radnim vremenom (o čemu kasnije) – ubrzo postaje jasno da nedostatak brzine neće biti problem…

Nakon što pređemo prvu ukosnicu nakon koje slijedi pravac Koval Lane, ulažem zajednički napor da pogledam kultne znamenitosti koje prolaze, uključujući neponovljivu Sphere koja nas pozdravlja dok skrećemo ulijevo i ulazimo u zavojiti dio između zavoja 7 i 9.

Daljnji orijentiri su u zalihi kada stignemo do samog Stripa, jureći niz 1,92 km ravno brzinom do 270 mph. Moje poštovanje prema vozačima kao što su Vesti još više raste kada osjetim tek mali okus G-sila koje doživljavaju pri takvim brzinama.

Nakon što nas je još jedna tijesna vožnja zavojima od zavoja 14 do 16 vratila prema startnoj/ciljnoj ravnini, nezaboravan vrući krug – koji je označio prvi posjet Vegasu i za mene i za Vesti – završio je prije nego što sam shvatio.

„To mi je bio drugi krug na ovoj stazi“, kažu mi Vesti dok se zaustavljamo. Danac je zabilježio znatno veći broj na simulatoru kao dio svojih rezervnih dužnosti, međutim, kao što je objasnio 24 sata ranije kada smo to saznali – kao i njegov dosadašnji put i njegove F1 težnje – u malo mirnijem okruženju gostoprimstva Mercedesa…

Što znači biti rezervni vozač

Taj vrući krug za Vesti je bio samo jedan aspekt tipično napornog trkaćeg vikenda. Kada ne podržava momčad uz stazu, 23-godišnjak igra ključnu ulogu radeći na simulatoru u sjedištu momčadi u Brackleyju, dajući informacije koje mogu biti korisne vozačima Georgeu Russellu i Kimiju Antonelliju.

“Simski posao koji radim je glavna uloga koja doprinosi timu svakog tjedna”, objašnjavaju Vesti. “A kad se vratim u bazu u Brackleyu, provodimo sate, otprilike osam, devet sati dnevno u simulatoru, gurajući se prema većoj izvedbi i učenju.

“Trenutno su sve oči uprte u 2026., pa je 80% krugova koje odradim u automobilu za sljedeću godinu i tako je već neko vrijeme. Ali mi koristimo simulaciju za pripremu vikenda kao što je ovaj, također s Kimijem i Georgeom, tako da je to vrlo važan način pripreme. Na primjer, ovog vikenda, Kimi nikada prije nije bio ovdje, tako da je za njega vrlo važno da stekne neko iskustvo u simulatoru da počne s pravom nogom.”

Uz to opsežno vrijeme provedeno u simulatoru, Vesti su također imale priliku pretočiti svoje znanje u stvarno vrijeme sudjelujući u dva izleta Free Practice 1 2025., prvi je bio u Bahreinu, dok je drugi uslijedio nedavno u Meksiku. Ove su sesije vitalne, priznaje, na više načina.

“Mislim da su za svakog mladog vozača FP1 vrlo vrijedni”, priznaje. “To je način da pokažemo svoj talent kao mladih vozača, ali to je i način da se uklopimo u tim. Posao koji radimo u simulatoru, to je prilika da testiramo rade li te teorije stvarno u stvarnom životu.”

Sjesti za volan u ovakvim prilikama je nešto što Vesti priznaje da donosi “mnogo živaca”, dodajući: “Naravno, želiš da budeš što bolji. Dobiješ sat vremena u autu koji ne poznaješ – to je izazov.”

Prilagodba na ‘ludi’ raspored

Njegov izlet u Russellovom W16 na Autodromu Hermanos Rodriguez bio je dio posebno marljivih dana za Vesti, tjedan u kojem je počeo u simulatoru prije nego što je odletio u Meksiko na FP1, kao i pružao podršku vikend utrke, ostao na testu Pirellijevih guma 2026. u srijedu nakon utrke, a zatim se vratio u Brackley da radi na simulatoru do kasno. četvrtak navečer.

“Tako nekako funkcioniramo u Formuli 1 – svakom normalnom čovjeku to bi se činilo suludim, ali takve stvari u F1 morate raditi da biste dobili maksimalne performanse na stazi”, navode Vesti.

Ipak, takav proces donosi nagrade, kako objašnjava danski vozač: “Ponekad počinjemo u simulatoru u 10 sati navečer, a završavamo u osam ili devet ujutro, i vrlo je zahtjevno za um i tijelo raditi ovakve sesije.

“Ali kada vidite da su rezultati na pravom putu i vidite da ste napravili korak naprijed, to je vrlo korisno i možete reći da cijeli tim cijeni rad koji sim tim i ja ulažemo, a to je sigurno dobar osjećaj. Zato to radimo i zato toliko naporno radimo da to postignemo.”

Takav raspored više neće biti šok za Vesti, čija se impresivna juniorska karijera pridružila Mercedesovom juniorskom programu još 2021. prije nego što je 2024. napravio korak do rezervne uloge, nakon što je osvojio drugoplasirano mjesto u prvenstvu Formule 2 2023.

Jedan od nedavnih novaka u F1, Gabriel Bortoleto, priznao je da mu je prilagodba na rad s puno većom momčadi u vrhu bila jedan od “najvećih izazova” u njegovoj prvoj sezoni. Osjećaju li Vesti da mu je rezervna uloga ponudila raniju priliku za prilagodbu?

“Da. Kada ste u F2 ili F3, radite s najviše dvoje ili troje ljudi u svom timu”, odgovara on. “To je vrlo mali tim, tako da sve poznajete vrlo dobro. Znate svačije procedure i kako rade.

“Kada napravite korak prema timu Formule 1 – pa to može biti čak i samo FP1 – imate vojsku inženjera, poput 50 inženjera, koji bi željeli informacije od vas, a također morate postavljati prava pitanja pravim ljudima, a to je veliki izazov kada dolazite iz F2.

“To je nešto na što se Kimi ove godine morao prilično brzo naviknuti, a to je nešto što sam naučio tijekom proteklih nekoliko godina s Mercedesom.”

Antonelli je, naravno, još jedan mladi vozač koji je napravio korak do Formule 1 2025. godine. Je li to što je vidio ovaj val mladih koji su dobili priliku djelovao kao inspiracija za Vesti kada su u pitanju njegovi sljedeći koraci?

“Da, apsolutno”, priznaje danski vozač – čija prošla priznanja uključuju pobjedu na inauguracijskom regionalnom europskom prvenstvu Formule 2019., kao i prikupljanje pobjeda u svakoj od njegove dvije sezone F3 i F2.

“Očito je u početku bilo prilično frustrirajuće vidjeti kako svi novajlije dobivaju priliku s moje strane. Želim biti u F1 sjedalu – oduvijek mi je bio san biti vozač Formule 1.”

“Ali kada je ta frustracija prilično brzo napustila tijelo, vidio sam to kao priliku, jer mladi vozači pokazuju koliko jak prijelaz iz F2 u F1 može biti. Rekao bih da svi rade fantastičan posao i vjerojatno su premašili većinu očekivanja.

“I to čini moj slučaj boljim kada odem i razgovaram s timovima o mogućem mjestu, jer sam imao sedam pobjeda u utrkama u Formuli 2 i znam što mogu postići. Vidjeti Kimija i druge mlade vozače definitivno mi pomaže da vjerujem da postoji mjesto za mene.”

Podrška iz Danske i život u SportsCars

Kao što je bio slučaj s početnicima, Vesti priznaju da je bilo “puno učenja” na njegovom vlastitom putu do ove točke njegove karijere, faze u kojoj se sada osjeća “vrlo integriranim” s timom dok nastavlja blisko surađivati ​​s Russellom i Antonellijem. Danac također odaje počast šefu Totu Wolffu, za kojeg smatra da je “veliki dio moje karijere”.

Označava najnoviji korak na putu koji je započeo kada je mladi Vesti razvio strast za kartingom kao dijete, kako se prisjeća: “Moj tata je bio vozač, radio je tri posla da bi se vikendom utrkivao.

“Nikada zapravo nije uspio postati profesionalni vozač, ali je oduvijek imao takvu strast prema automobilima i utrkama. Mislim da mi je točno na dan kada sam napunio osam godina dopušteno da dobijem go-kart i tu je sve počelo.

“Nekoć sam gledao F1 sa svojom braćom i tatom, a ja smo se počeli baviti kartingom i vrlo brzo je postalo prilično ozbiljno, boreći se za naslov prvaka prilično rano. Od tada se nikad nisam osvrtao unatrag, samo sam volio živjeti svoj san i volim to što sam radio.”

Vesti su naravno jedan od malog broja vozača iz Danske koji je sjeo za volan F1 bolida; doista, samo su se četiri Danaca natjecala na Grand Prixu, a najnoviji – i iskusni – bio je Kevin Magnussen.

Država je možda mala – s oko šest milijuna stanovnika – ali Vesti itekako osjećaju podršku domovine.

“Nevjerojatno je vidjeti koliko sjajnih vozača trkaćih vozila dolazi iz tako male zemlje,” kaže on. “U Danskoj postoji velika strast prema utrkama i ja definitivno osjećam tu podršku.

“Također moji investitori, koji su podržavali moju karijeru kroz F3, F2, prema F1, bilo je nevjerojatno imati tu podršku i boriti se za isti san.”

Taj san očito nikad nije daleko od misli Vesti, izražavajući svoje uzbuđenje zbog posla koji je obavio za Mercedes u pripremi za sveobuhvatne promjene propisa 2026., dok objašnjava: “Otkrivali smo nove stvari koje nitko nije znao prije nego što smo to otkrili u simu, i to je bilo zabavno putovanje.”

Uz njegove dužnosti za Silver Arrows – koji će 2026. izvesti nepromijenjenu postavu Russella i Antonellija – Vesti će ući u svoju treću sezonu u IMSA SportsCar Championshipu, udružujući se s Jackom Aitkenom i Earlom Bamberom u drugoj kampanji u #31 Whelen Cadillacu nakon što su sakupili dvije pobjede u utrkama 2025. godine.

Dok bi utrke izdržljivosti mogle biti sasvim drugačija zvijer od Formule 1, Vesti vjeruju da ovaj pothvat može samo koristiti njegovom radu s Mercedesom.

“U srcu sam jednosjed – bio sam cijelu svoju karijeru, tako da je prelazak na SportsCars definitvno bio pravi izazov,” priznaje. “To je drugačiji auto. Ima mnogo različitih postavki i alata na koje nisam navikao.

“Ali bila je to velika krivulja učenja i imao sam izvrsne timske kolege s Jackom Aitkenom i Earlom Bamberom, koji su bili vrlo iskusni. Imati uzastopne pobjede na utrkama na kraju sezone 2025. bilo je prilično posebno i to je nešto na čemu želim graditi za 2026.

“Vožnja ovog SportsCara, da, to nije bolid Formule 1, ali mi jako pomaže da uskočim u bolid F1, to što imam iskustvo vožnje novih guma i svih tih stvari, tako da sam sretan što to radim.”

Vesti o njegovom ‘planu’ da dođe do F1

Formula 1 možda kreće u zimsku stanku, ali Vesti još uvijek ima čime okupirati tjednima i mjesecima koji su pred nama. Nakon što je sjeo za volan kao dio testa za kraj sezone u Abu Dhabiju – gdje je upisao značajnih 145 krugova – Danac ima više obveza.

Čini se da će odlazak kolege rezervnog vozača Valtterija Bottasa – koji će se vratiti na startnu stazu s Cadillacom 2026. – vjerojatno otvoriti daljnje mogućnosti za Vesti u budućnosti.

“Još uvijek će biti puno dana za sim do kraja godine”, objašnjava. “Vjerojatno smo sada u najvažnijem trenutku, pripremamo bolid za 2026. Siječanj se bliži prilično brzo, a bolid treba biti spreman za taj Barcelonin test, koji je uzbudljiv. Osjećam da je cijeli tim jako motiviran za to, tako da je to super projekt.

“I naravno, budući da će se Valtteri sljedeće godine utrkivati ​​u F1, to otvara prazninu za mene kao rezervnog vozača, i uzbuđen sam što ću unaprijediti tu ulogu i nastaviti graditi na ovom sjajnom odnosu koji imam s Mercedesom, i samo nastaviti svoje korake prema mjestu u Formuli 1.”

Postavlja se pitanje – imaju li Vesti na umu vremenski okvir za ostvarenje tog F1 sna?

“Pa, kratak odgovor je što je prije moguće”, smiješi se. “Ali ja sam također realna osoba i, gledajući sezonu 2027., mislim da bi moglo doći do nekih promjena u F1.

“Očito je većina momčadi osigurala vozače za 2025. i 2026. kako bi imali nesmetan prijelaz u nove automobile, ali novi propisi su vrlo različiti, a automobili su vrlo različiti za vožnju. Tako da sam siguran da će biti vozača koji će uživati ​​u tome, ali će također biti nekih vozača koji se bore s novim automobilima, i nadam se da to otvara prazninu za mene.

“Ali ja sam vrlo orijentiran na proces – fokusiram se na ovdje i sada, kako mogu napraviti razliku u timu i kako mogu prikazati svoj talent timovima okolo, i to je moj plan kako ću ući u Formulu 1.”

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Kriza u Hrvatskom motociklističkom savezu: Hitna akcija za spas motosporta u Hrvatskoj!

Kriza u Hrvatskom motociklističkom savezu: Hitna akcija za spas motosporta u Hrvatskoj!

27/07/2025
F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

19/03/2025
Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

21/03/2025

Jaecoo J7: Cijena i specifikacije srednje velikog SUV-a počinju ispod 35 tisuća dolara

  1. Jaecoo J7: Cijena i specifikacije srednje velikog SUV-a počinju ispod 35 tisuća dolara

27/03/2025
GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

0
Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

0
F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

0
Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

0
‘Svjestan svojih potencijala’ – Fred Vesti o životu rezervnog vozača Mercedesa i svom planu za ulazak u F1 grid

‘Svjestan svojih potencijala’ – Fred Vesti o životu rezervnog vozača Mercedesa i svom planu za ulazak u F1 grid

20/12/2025
Alpine A290 EV se penje na Prescott brdo

Alpine A290 EV se penje na Prescott brdo

20/12/2025
Najbolji gradovi za život ako volite automobile

Najbolji gradovi za život ako volite automobile

20/12/2025
Mustang GT3 dolazi u Bathurst s Haupt Racing Teamom – Bathurst 12 Hour: Utrka

Mustang GT3 dolazi u Bathurst s Haupt Racing Teamom – Bathurst 12 Hour: Utrka

20/12/2025

Recommended

‘Svjestan svojih potencijala’ – Fred Vesti o životu rezervnog vozača Mercedesa i svom planu za ulazak u F1 grid

‘Svjestan svojih potencijala’ – Fred Vesti o životu rezervnog vozača Mercedesa i svom planu za ulazak u F1 grid

20/12/2025
Alpine A290 EV se penje na Prescott brdo

Alpine A290 EV se penje na Prescott brdo

20/12/2025
Najbolji gradovi za život ako volite automobile

Najbolji gradovi za život ako volite automobile

20/12/2025
Mustang GT3 dolazi u Bathurst s Haupt Racing Teamom – Bathurst 12 Hour: Utrka

Mustang GT3 dolazi u Bathurst s Haupt Racing Teamom – Bathurst 12 Hour: Utrka

20/12/2025

About:

Dobrodošli na Motorsport.hr, vaš glavni izvor vijesti, analiza i uzbudljivih priča iz svijeta motosporta! Bez obzira jeste li strastveni obožavatelj, povremeni pratitelj ili sami sudjelujete u utrkama, ovdje ćete pronaći sve što vam je potrebno za dozu brzine i uzbuđenja
Najnovije vijesti i analize iz svih kutaka motosport svijeta.
Ekskluzivne priče i intervjue s vozačima, timovima i stručnjacima.

Najnovija ažuriranja

‘Svjestan svojih potencijala’ – Fred Vesti o životu rezervnog vozača Mercedesa i svom planu za ulazak u F1 grid

‘Svjestan svojih potencijala’ – Fred Vesti o životu rezervnog vozača Mercedesa i svom planu za ulazak u F1 grid

20/12/2025
0

Alpine A290 EV se penje na Prescott brdo

Alpine A290 EV se penje na Prescott brdo

20/12/2025
0

Popularna ažuriranja

Danima nakon razlaza Christiana Hornera, Max Verstappen koristi svoj privatni mlaz vrijedan 50 milijuna dolara kako bi se sastao s Mercedes Bossom Totom Wolffom.

Danima nakon razlaza Christiana Hornera, Max Verstappen koristi svoj privatni mlaz vrijedan 50 milijuna dolara kako bi se sastao s Mercedes Bossom Totom Wolffom.

11/07/2025
0


Grand Prix Monaco – Službeni F1 rezultati (Monte Carlo)

  1. Grand Prix Monaco – Službeni F1 rezultati (Monte Carlo)

29/05/2025
0

  • Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje

© 2025 Motorsport.hr

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE

© 2025 Motorsport.hr