• Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje
Sunday, December 21, 2025
  • Login
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
No Result
View All Result
Home TOURING Vijesti

Era slobodne vožnje na gravelu se povlači: Stetina odlazi u mirovinu, htSQD odustaje

20/12/2025
in Vijesti
0 0
0
Era slobodne vožnje na gravelu se povlači: Stetina odlazi u mirovinu, htSQD odustaje
Share on FacebookShare on Twitter

Povlačenje iz utrka i prekid legendarne momčadi: Prekretnica šljunčane discipline

Ažurirano 19. prosinca 2025. u 17:41

Na američkoj biciklističkoj sceni došlo je do značajnih promjena ovih dana, s time da su prošlog tjedna objavljene dvije važne vijesti koje su zaintrigirale zajednicu. Pete Stetina, poznati “privatnik” u disciplini šljunka, odlučio je povući se iz stalnog natjecanja, dok Santa Cruz Bicycles zatvara svoju poznatu momčad “htSQD”. Ove promjene jasno naglašavaju kako se šljunak razvija iz eksperimentalne aktivnost u sport visokih performansi, čime se pomiču granice njegove popularnosti i profesionalnosti.

Stetina: Pionir šljunkaste discipline

Pete Stetina, koji ima 38 godina, jedan je od pionira koji su prešli iz elitnog europskog biciklizma u američki svijet šljunkastih utrka. Godine 2019. napustio je WorldTour kako bi se usredotočio na šljunak, odlučivši riskirati sve za svoja uvjerenja. “Svoju sam karijeru temeljio na šljunku,” istaknuo je u razgovoru s Biciklističkim tjednikom. “Htio sam potonuti ili plivati ​​s ovim brodom.”

Stetina je bio ključna figura u popularizaciji šljunka, ostvarivši brojne uspjehe uključujući pobjede na utrkama kao što su Traka 360 i Crusher u Tusharu. Njegova prisutnost na društvenim mrežama i jedinstven stil življenja stvorili su dio zajednice koji inspirira nove generacije biciklista.

Evolucija šljunka: Od igre do profesionalizma

Stetina je otišao s WorldToura kako bi jurio šljunčanu stazu. (Foto: Brad Kaminski/Velo)

Šljunak je doživio rapidan porast popularnosti, a biciklističke tvrtke i sponzori posvećuju više resursa nego ikad prije. Ovaj trend omogućuje održavanje novih događaja diljem svijeta, koji privlače sve više sudionika. Učinkovitost i predanost sudionika istovremeno se povećavaju, što je dovelo do uvođenja svjetskih prvenstava na šljunku pod okriljem UCI-a od 2022. godine. Međutim, mnogi tradicionalisti izražavaju strah od profesionalizacije discipline koja bi mogla utjecati na njezin duhovni karakter.

“Utrka naprijed, zabava straga,” često se citira kao uzrečica s kojom se identificiraju šljunčani biciklisti. Stetina se prisjeća svojih motiva: “Došao sam na šljunak kako bih imao ispunjenije i zabavnije iskustvo.” Ironično, s porastom profesionalizma, osjećaj slobode se, prema njegovim riječima, izgleda već naglo smanjuje.

Kraj ‘htSQD’ momčadi: Gubitak ikonične jedinice

Alexis limeni šljunak
Škarda je bio jedan od ključnih članova momčadi ‘htSQD’. (Foto: Betsy Welch/Velo)

U drugoj promjeni, Santa Cruz Bicycles potvrdio je da ukida “htSQD”, tim koji je postao sinonim za šljunčane utrke posljednjih pet godina. Ovaj tim, osnovan 2021., bio je simbol ulaganja brendova u rastuću zajednicu šljunka. Njihov pogled na natjecanje bio je usmjeren na stvaranje elitne momčadi koja je okupljala istaknute trkače.

Delikatnost situacije dodatno je naglašena uspjesima vozača poput Keegana Swensona, koji je postao jedan od najuspješnijih muških vozača u SAD-u, osvajajući tri naslova Grand Prixa i postavljajući rekord na Leadville 100. Njegov uspjeh dodatno je uokvirio značaj “htSQD” u svijetu šljunka.

Alexis Skarda, također istaknuta figura, osvojila je nacionalno prvenstvo i pridonijela vidljivosti tima. No, s objavom Santa Cruza, jasno je da se čini kao da se otvara novo poglavlje u evoluciji šljunka, dok se ostali članovi tima, uključujući Swensona, usmjeravaju na buduće izazove.

Stetina, iako se povlači, i dalje planira sudjelovati u odabranim utrkama 2026. godine, obećavajući da će ostati aktivan u šljunčanoj sceni. Ovaj razvoj događaja ukazuje na neizbježne promjene i prilagodbe koje dolaze s porastom profesionalizma, većim nagradnim fondovima i sve većim interesom za šljunak.

Next Post
Munster dobiva Rally1 vožnju za Monte Carlo

Munster dobiva Rally1 vožnju za Monte Carlo

Carlos Sainz o svojoj prvoj sezoni kao vozač Williamsa – zašto se na kraju osjeća ‘opravdanim’

Carlos Sainz o svojoj prvoj sezoni kao vozač Williamsa – zašto se na kraju osjeća 'opravdanim'

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Kriza u Hrvatskom motociklističkom savezu: Hitna akcija za spas motosporta u Hrvatskoj!

Kriza u Hrvatskom motociklističkom savezu: Hitna akcija za spas motosporta u Hrvatskoj!

27/07/2025
F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

19/03/2025
Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

21/03/2025

Jaecoo J7: Cijena i specifikacije srednje velikog SUV-a počinju ispod 35 tisuća dolara

  1. Jaecoo J7: Cijena i specifikacije srednje velikog SUV-a počinju ispod 35 tisuća dolara

27/03/2025
GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

0
Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

0
F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

0
Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

0
‘Svjestan svojih potencijala’ – Fred Vesti o životu rezervnog vozača Mercedesa i svom planu za ulazak u F1 grid

‘Svjestan svojih potencijala’ – Fred Vesti o životu rezervnog vozača Mercedesa i svom planu za ulazak u F1 grid

20/12/2025
Alpine A290 EV se penje na Prescott brdo

Alpine A290 EV se penje na Prescott brdo

20/12/2025
Najbolji gradovi za život ako volite automobile

Najbolji gradovi za život ako volite automobile

20/12/2025
Mustang GT3 dolazi u Bathurst s Haupt Racing Teamom – Bathurst 12 Hour: Utrka

Mustang GT3 dolazi u Bathurst s Haupt Racing Teamom – Bathurst 12 Hour: Utrka

20/12/2025

Recommended

‘Svjestan svojih potencijala’ – Fred Vesti o životu rezervnog vozača Mercedesa i svom planu za ulazak u F1 grid

‘Svjestan svojih potencijala’ – Fred Vesti o životu rezervnog vozača Mercedesa i svom planu za ulazak u F1 grid

20/12/2025
Alpine A290 EV se penje na Prescott brdo

Alpine A290 EV se penje na Prescott brdo

20/12/2025
Najbolji gradovi za život ako volite automobile

Najbolji gradovi za život ako volite automobile

20/12/2025
Mustang GT3 dolazi u Bathurst s Haupt Racing Teamom – Bathurst 12 Hour: Utrka

Mustang GT3 dolazi u Bathurst s Haupt Racing Teamom – Bathurst 12 Hour: Utrka

20/12/2025

About:

Dobrodošli na Motorsport.hr, vaš glavni izvor vijesti, analiza i uzbudljivih priča iz svijeta motosporta! Bez obzira jeste li strastveni obožavatelj, povremeni pratitelj ili sami sudjelujete u utrkama, ovdje ćete pronaći sve što vam je potrebno za dozu brzine i uzbuđenja
Najnovije vijesti i analize iz svih kutaka motosport svijeta.
Ekskluzivne priče i intervjue s vozačima, timovima i stručnjacima.

Najnovija ažuriranja

‘Svjestan svojih potencijala’ – Fred Vesti o životu rezervnog vozača Mercedesa i svom planu za ulazak u F1 grid

‘Svjestan svojih potencijala’ – Fred Vesti o životu rezervnog vozača Mercedesa i svom planu za ulazak u F1 grid

20/12/2025
0

Alpine A290 EV se penje na Prescott brdo

Alpine A290 EV se penje na Prescott brdo

20/12/2025
0

Popularna ažuriranja

Rally Show Quadruvium – Rally arena u Karojbi

Rally Show Quadruvium – Rally arena u Karojbi

16/12/2025
0

Testna vožnja Subaru Crosstrek 2025. godine u divljini

Testna vožnja Subaru Crosstrek 2025. godine u divljini

11/03/2025
0

  • Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje

© 2025 Motorsport.hr

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE

© 2025 Motorsport.hr