Čekaj, još uvijek možeš kupiti Jeep Wrangler u Britaniji?
Možete, iako vas ne krivimo ako vas ovo iznenadi. Novi Wrangleri nisu baš čest prizor na našim cestama, a kada ih vidite kako tutnje kroz neobično malo selo, izgledaju jednako neumjesno kao što bi klasični Mini izgledao na praznom dijelu autoceste u Nevadi. Ali onda je to vjerojatno dio privlačnosti za malu, ali predanu skupinu britanskih Wranglerista, zbog čega se, barem za sada, Jeep još uvijek trudi izraditi ga s volanom na desnoj strani i poslati ga ovamo.
Super – to je veliki američki off-roader, pa moram nabaviti neke velike motore.
Bojim se da ne. Možete u Sjedinjenim Državama, gdje je Wrangler dostupan s grubim starim atmosferskim V6, kao plug-in hibrid (iako čavrljanje sugerira da će se to uskoro odustati), i s 6,4-litrenim Hemi V8 od 470 KS za koji moramo pretpostaviti da se nalazi negdje između smiješnog i zastrašujućeg.
Ipak, od osvježenja modela 2024. Britanija je imala samo jednu opciju, 2,0-litreni benzinski četverocilindrični turbopunjač. Ne zvuči baš Wranglerovski, ali brojke – 268 KS i 295 lb ft – savršeno su primjerene za ovu vrstu automobila. Sve se to šalje kroz ZF-ov provjereni osmostupanjski automatski mjenjač do odgovarajućeg sustava pogona na sva četiri kotača koji se može odabrati. Jeep daje brojke od 0-62mph za 7,6 sekundi i ograničenu maksimalnu brzinu od 99mph (ionako stvarno ne biste htjeli ići brže).
Nemamo ni blizu toliki izbor u drugim područjima. Dok SAD dobivaju karoserije s dvoja i četvera vrata plus pickup verziju nazvanu Gladiator, u Britaniji je samo s četvera vrata i izbor između dvije opreme: Sahara koju smo vozili ili Rubicon, koji dolazi s malo više opreme i standardnim kvrgavim gumama za sve terene.
Mora biti čudovište izvan ceste.
O da, zato smo većinu tjedna proveli s Wranglerom vozeći se cestom. U Britaniji nije tako lako pronaći mjesta za sigurnu, i zapravo legalnu, ispravnu off-road vožnju, a činjenica je da će većina okorjelih zelenih vozača potrošiti nekoliko tisuća na Discovery 2 s bobtailom i dugonoge Land Cruisere, a ne na potpuno nove Jeepove od 63 tisuće funti. A budući da smo imali Saharu, bila je na gumama za ceste.
Koliko god vrijedilo, dali smo sve od sebe da pronađemo izrovane, blatnjave šumske staze. Srušiti Wrangler na ovo je kao pozvati Maxa Verstappena na poslijepodne za karting. Ne treba ni pokušavati.
Naša se posudba također poklopila s istim čudnim bacanjem snijega u mojoj šumi, što je dovelo do nekih prilično svečanih slika našeg dugogodišnjeg Dacia Dustera. Opet, ništa od ovoga nije problem za Wrangler, sve dok se ne sjetite prebaciti veliku polugu pogonskog sklopa na pogon na sva četiri kotača – inače biste mogli ostaviti svoje susjede da se pitaju zašto se ovaj golemi automobil – pravi predložak za pojam ‘off-roader’ – muči da se popne na brdo na snježnoj stambenoj ulici u Yorkshireu.
Međutim, činjenica je da će svatko tko baca veliki novac na novi Wrangler u Britaniji to najvjerojatnije učiniti zato što misli da izgleda super, a ne zato što planira jednomjesečnu kopnenu ekspediciju.
Pošteno. Kako je onda na cesti?
Nazovimo to podnošljivim. Na kraju dana, to je ogromna karoserija na okviru 4×4 s kružnim kugličnim upravljanjem koje je dizajnirano da podnese velike udarce o stijene umjesto da bude uberprecizno i bez napora.
Kao rezultat toga, morat ćete puno vijugati po gradu, raditi puno malih ispravaka na otvorenom i nositi se s puno naginjanja kroz zavoje. Sveukupno je iskustvo slično Ineos Grenadieru, koji koristi istu temeljnu šasiju i recept za upravljanje.
Motor s četiri potpora dovoljno je gunđav za kretanje oko Wranglerove težine od 1938 kg, iako nije najugodnija stvar za korištenje – zuji i grubo pri maloj brzini, a prilično je bučan u višim rasponima okretaja. Nije iznenađujuće, ima i mnogo buke vjetra, zahvaljujući aerodinamici kutije za cipele.
ZF ‘kutija, u međuvremenu, je poput trilijuna drugih automobila u kojima ćete je naći – u osnovi dobra – iako je u Wrangleru programirana da bude prilično lijena. Ovo je vjerojatno kako bi vam omogućilo da maksimalno iskoristite okretni moment motora kada se vozite izvan ceste, ali ponekad vas ostavlja voljnim za prebacivanje u niži stupanj prijenosa.
Naposljetku, sva ova hrapava vozila 4×4 – Wrangler, Grenadier, Land Cruiser i ostali – velikim su koracima ispred onoga što su nekada bili u smislu upotrebljivosti, a Wrangler biste vjerojatno mogli voziti iz dana u dan, a da vam to ne bude previše zadaća. Ušteda goriva je otprilike ono što biste očekivali; Jeepova pesimistična službena brojka od 25,4 mpg kombinirano je prilično velika za novac.
Kako je unutra?
Opet, podnošljivo. Ima puno jeftine kože američkih specifikacija, nedaleko od one koju biste mogli naći u svom Buick LaCrosse unajmljenom automobilu u Orlandu oko 1998., ali barem radi ono što bi trebala ovdje, a to je biti funkcionalna.
Dobivate mnogo zdepastih fizičkih kontrola, jer je Jeep razumno shvatio da bi ljudi mogli koristiti automobil kao što je Wrangler u situacijama u kojima dodirivanje zaslona osjetljivog na dodir nije najbolja ideja. To je posebno dobrodošlo jer je izvorni infotainment sustav Uconnect pomalo loš. Radost bežičnog telefonskog zrcaljenja ipak čini ovu kritiku bespredmetnom.
Sva vaša vitalna očitavanja za off-road uživo uživo su na zaslonu, ali su vam lako dostupna ako vam zatrebaju. Nakon što ste se stvarno uspjeli uvući u stvar, ima puno mjesta sprijeda i straga, iako je 548 litara prtljažnika prilično malo za tako veliki automobil. Bilo bi ih malo više da nije činjenice da se unutra nalazi golemi subwoofer, kao da Wrangler misli da se radi o Vauxhall Corsi Max Power automobilu. Ovo je doduše prilično zabavno, ali vjerojatno ima više smisla tijekom proljetnih praznika na South Beachu, kada skinete sva vrata i krovne ploče i pucate, hm… što god ljudi slušaju na proljetnim praznicima.
Još nekoliko napomena: Wrangler je jedan od malene šačice automobila koji su ostali u prodaji s analognim brojčanicima – što je ugodno iako beznačajno obilježje – a čini se da je Jeep nekako destilirao malo zraka iz Doline smrti u grijana sjedala i upravljač. Ovo je, kao što možete zamisliti, vrlo dobrodošlo u Britaniji u studenom.
Dakle, trebam li kupiti jedan?
Gledajte, zapravo ne postoji ništa što Wrangler radi, a da suparnici ne rade bolje. Ineos Grenadier je bolji u radu s pogonom 4×4 bez ograničenja i GoreTex-om. Land Rover Defender je, u međuvremenu, miljama bolji u svakodnevnim stvarima i još uvijek se može više nego dobro držati u teškim uvjetima, a najnovija Toyota Land Cruiser nalazi se u udobnijoj sredini od Wranglera.
Da je Wrangler još uvijek automobil od £40,000, ili čak £50,000, sve bi to bilo puno oprostivo, ali nije – to je najmanje £63,465. To je točno na istoj razini kao i osnovni Defender 110 ili Grenadier Station Wagon (iako vraški puno manje od £80 tisuća koliko Land Cruiser košta ovih dana).
U većini područja, Wrangler je jednostavno malo nadmašen od strane ovih suparnika. Međutim, ima apsolutne torbe karaktera. Ljudi dolaze i oduševljeno ga ispituju, djeca uzbuđeno pokazuju na njega, a unatoč raznim nedostacima, vožnja vam izmami veliki osmijeh na lice.
Statistika (Wrangler Sahara)
- Motor: 2,0-litreni četverocilindrični turbopunjač, benzinac
- Mjenjač: automatski s osam stupnjeva prijenosa
- Snaga (bhp): 268
- Zakretni moment (lb ft): 295
- 0-62 mph: 7,6 sekundi
- Najveća brzina: 99mph
- Težina: 1938 kg
- Početna cijena: 63.465 funti

















