Povrh svojih stalnih eksponata, Nacionals Autsuseum u Dietzhölztalu u Njemačkoj trenutno posjetiteljima nudi nezaboravno putovanje u povijest jednog od najslavnijih svjetskih automobila – Ferrari.
Nakon što se uzdignete na drugi kat muzeja, odmah ste uronjeni u Ferrarijevu naslijeđe, s izvanrednim prikazom njegovih najslavnijih cestovnih i trkačkih automobila. Od Hypercara do strojeva Formule 1, rijetkih običaja i povijesnih trkača izdržljivosti, izložbeni su suština Ferrarijeve evolucije. To je senzorna gozba, miješajući inženjering visokih performansi, zapanjujući dizajn i Maranello-ovu bogatu baštinu moto sporta.
Prvi zaslon koji vas pozdravlja je počast Ferrarijevoj ekskluzivnoj liniji Supercar – 288 GTO, F40, F50, Enzo i LaFerrari. Poznat je kao ‘Big Five’, ali s nedavnim otkrivanjem F80, pretpostavljam da će to uskoro postati ‘Big Six’.
Svaki od ovih automobila predstavlja vrhunac dizajna i performansi u svojoj eri. 288 GTO na izložbi ima posebnu povijest, nakon što je bio u vlasništvu Alberta Uderza, francuskog umjetnika stripa i suosnivača Asterix.


Pored njega sjedi F40, najmanje rijetko u nizu, s 1.311 jedinica. Ali za mnoge entuzijaste, uključujući i mene, to je najpoželjnije. F50, sa samo 349 primjera, istinska je rijetkost, a trenutni eksponat uključuje jedan od samo dva tvornički izdana modela s kotačima zlatne boje, što kimne Ferrarijevim automobilima vintage formule 1.

Enzo je obilježio debi F140 motora-prirodno aspiriranog 6,0-litarskog V12 koji je izvukao snažno iz tehnologije Formule 1 i postao srce Ferrarijeve hiperkarske loze. Ne samo da je motor F140 potaknuo enzo u blistavo vrijeme od 3,3 sekunde od 0-60mph, već je postavio i temelje za hibridno potpomognuto F140 V12 u Laferrariju, koji sjedi pored njega na zaslonu.

Dva modela izdvajanja iz 1970-ih đumba iza-1972. 312b i 1973. 312 BB-74. Potonje je posebno značajno jer je to bio prvi Ferrari koji je vozio legendarna Niki Lauda, koji je automobil dijelio s vozačima poput Jacky Ickx, Clay Regazzoni i Arturo Merzario.

Lutajući dublje u izložbu, naišao sam na još dva rijetka Ferrarijeva trkačka automobila: Mille Miglia osvojio je 250 s Mille Miglia-jedini takve vrste-i 275 S Spyder Vignale, koji se također natjecao u istoj prestižnoj utrci.


Izložba tada prelazi u Ferrarijevu izdržljivost utrka, gdje jedan od najljepših trkačkih automobila ikad napravljenih – 330 P3 – zauzima središnju pozornicu. Ovaj se automobil natjecao protiv Ford GT40-a u Le Mansu iz 1966. godine, koji su upravljali Lorenzo Bandini i Jean Guichet. Do 1967. godine modificiran je s Drogo karoserijom i preimenovan je u 412P, utrkivao se pod nazivom tima u Sjevernoj Americi s Pedrom Rodríguezom i Giancarlom Baghettijem za volanom. Osigurao je treće mjesto u ’67 24 sata Daytone, pridonoseći Ferrarijevoj trostrukoj pobjedi.

U blizini je rijedak i vrlo kolekcionarski Dino 206 S Spyder, jedan od samo 18 godina, koji ga pokreće 2,0L V6 motor koji proizvodi 220 KS.

Također je izložen F2004, automobil koji je pomogao Michaelu Schumacheru da zatraži svoje peto F1 svjetsko prvenstvo s Ferrarijem. Ovaj je stroj zaradio osam pobjeda od 11 utrka. F2004 je Ferrarijev najuspješniji automobil Formule 1, osiguravajući 18 postolja od 18 utrka. Za obožavatelje Ferrarija i Schumachera, ovaj automobil utjelovljuje visinu dominacije Scuderije u F1.

F2007, vidljiv izvan muzeja, prisjeća se drugog legendarnog trenutka u Ferrarijevoj povijesti. Ovaj automobil obilježava uzbudljivu titulu vozača Kimija Räikkönena, Ferrarijevo najnovije vozačko prvenstvo.

Izložba Ferrarija također se može pohvaliti s tri remek-djela Pininfarina, uključujući speciju od 250 GT iz 1957. godine, izrađenu za princezu Réthy, suprugu belgijskog kralja Leopolda III i 1954. 250 mm, prvobitno naručene za suprugu baruna Thyssena i u vlasništvu Agahana. Dovršavanje ove rijetke kolekcije je Speciale 250 GT iz 1961. godine, koji je debitirao na sajmu automobila u Londonu iste godine.

U drugom kutu, jedinstvena kutija za replike prikazuje iz 1951. Ferrari 212 Inter – prvi trkački automobil Ferrarija koji je stigao u Ameriku. Ova konkretna 212 završila je na drugom mjestu u Carrera Panamericana, koju su upravljali Ascari i Villoressi, odmah iza identičnog Ferrarija koji su upravljali Taruffi i Chinetti, koji više ne postoji.

Dvije legendarne Barchette zaokružuju kolekciju-Nürburgring-u 1964. 275/330 P i Dino 196/246 SP, Ferrarijev prvi automobil srednjeg motora koji je dva puta trijumfirao u Targa Floriju i osvojio prvenstvo u europskom brdu 1962. godine.

Izložba Ferrarija u Nacionalnoj Automatizi nudi uronjeno putovanje kroz Ferrarijevu baštinu. To je proslava ne samo Ferrarijevih tehnoloških podviga, već i umjetnosti i strasti koji su marku definirali više od 80 godina. Provjerite osobno ako imate priliku.
Vladimir Lyadov
Instagram: Wheelsbywovka
jer@wheelsbywovka.com
www.wheelsbywovka.com