Južnoafrički automobili i vozači ponovno će nastupiti na reliju Dakar 2026. koji počinje 3. siječnja u Saudijskoj Arabiji. Ova poznata automobilska avantura, koja traje više od četiri desetljeća, privlači pažnju fanatika brzine i izdržljivosti iz cijelog svijeta. Svaka godina donosi nove uzbuđenja, a 2026. neće biti iznimka.
Tim iz Južne Afrike predvode Henk Lategan i Brett Cummings, koji će voziti tri nova Overdrive Gazoo Toyote Hiluxe. Ove su inovativne mašine razvijene pod budnim okom Glyna Halla, a proizvedene su u Belgiji. Važno je napomenuti da ih ne treba brkati s modelima Hilux IMT Evo, koji su proizvod Kyalamija i imaju svoja specifična poboljšanja.
U timu Toyota Gazoo Racing South Africa također se nalaze i ovogodišnji južnoafrički prvak u terenskim utrkama Saood Variawa sa svojim francuskim navigatorom Françoisom Cazaletom, kao i par Guy Botterill i Oriol Mena. Uz njih, Gazoo postava s četiri automobila uključuje posade iz Španjolske, Portugala i Južne Amerike, čime se dodatno povećava konkurencija.
Osim Gazoo tima, na reliju će nastupiti i druge vrhunske južnoafričke ekipe, poput Briana Baragwanatha i Leonarda Cremera, koji voze SA Century Factory C7R. U natjecateljskom duhu nastavlja i par WCT Amaroka, čiji vozači, njemačko-južnoafrički otac i sin, Jürgen i Daniel Schröder, predstavljaju dinamičnu kombinaciju. Tu su i Stuart Gregory i Henry Köhne, koji će također biti prisutni na ruti Dakar.
U klasi T3 Challenger, Južnoafrikanac Puck Klaassen i Argentinac Augusto Sanz bilježe zapažen nastup. Pored njih, Dennis Murphy će kao navigator asistirati Lawrenceu Janeskyju u Can-Amu, dok Leander Pienaar vozi uz Abdullaha Al-Fahhada u T4 Side by Sides. U timu je i Grant Ballington koji upravlja Tatrom Tomasa Tomeceka, a Angolac Paulo Oliveira natječe se u Scaniji uz Alberta Herreru, što samo dodatno obogaćuje raznolikost natjecatelja.
Među onima na koje treba obratiti pažnju su i pobjednici 2025., saudijski domaći heroj Yazeed Al-Rajhi i Timo Gottschalk. Portugalska posada João Ferreira i Filipe Palmeiro, zajedno s francuskim vozačima Ronanom Chabotom i Gillesom Pillotom, također će pokušati ostaviti trag u ovoj uzbudljivoj utrci. Deveterostruki svjetski prvak u reliju, Sébastien Loeb, tražit će svoju prvu pobjedu na Dakaru u svom devetom pokušaju s Édouardom Boulangerom u Daciji Sandrider.
I Ford se vraća na Dakar s jakom postavom, predvođenom legendarnim španjolskim vozačem Carlosom Sainzom i njegovim suvozačem Lucasom Cruzom. Druga poznata imena su bivši pobjednici, automobila i motocikala, Nani Roma i Álex Haro. Osim njih, u timu su i Mattias Ekström i Emil Bergkvist iz Njemačke te američka posada Mitch Guthrie i Kellon Walch, koji u natjecanje donose četiri Raptora. Nije zanemarljiva ni češka posada Martin Prokop i Viktor Chytka te kirgistanski dvojac Denis Krotov i Konstantin Zhiltsov koji nastupaju u privatnim Raptorima.
Mini se također vraća sa snažnom postavom, uključujući Belgijce Guillaumea de Meviusa i Mathieuau Baumela te francuski par Lionel i Lucie Baud. Navedene ekipe pripremaju se za izazove koje nudi Dakar, gdje svaka sekunda može značiti razliku između pobjede i poraza.
Nova klasa Dakar Stock privukla je pažnju mnogih, među kojima su i “gospodin Dakar” Stéphane Peterhansel i Michaël Metge, kao i Litvanac Rokas Baciuška koji se natječe u Land Rover Defenderu. Ova klasa omogućuje skoro standardne automobile, čime se otvara prostora za novih sudionike.
U motociklističkoj klasi, četiri južnoafrička vozača, među kojima su Bradley Cox u Rally GP Elite kategoriji te Michael Docherty, Anthony Raynard i Ronald Venter u Rallyju 2, također će se suočiti s izazovima koje pruža najteža terenska utrka. Osjećaj konkurencije dodatno pojačava prisutnost tima Red Bull KTM 450 Rally, na čelu s pobjednikom Dakara 2025., Australcem Danielom Sandersom.
Ove godine Dakar će obuhvatiti 5000 km utrka unutar ukupne rute od 8000 km, što ga čini ili izazovom za vozače i suvozače. Utrka počinje u Yanbuu 3. siječnja i završava 17. siječnja, donoseći uzbuđenje i adrenalinske trenutke u svijet off-road natjecanja.

















