• Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje
Tuesday, December 16, 2025
  • Login
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
No Result
View All Result
Home TOURING

Britanski Muscle Car koji nije trebao postojati

12/12/2025
in TOURING
0 0
0
Britanski Muscle Car koji nije trebao postojati
Share on FacebookShare on Twitter

Rover SD1 Vitesse: Britanski mišićni automobil s američkim srcem

Uvod u mišićne automobile

Kada većina ljudi čuje izraz “mišićni automobil”, prvo što im padne na pamet su veliki kupei iz Detroita. Ti automobili simboliziraju snagu i brzinu, s bregastim osovinama, mekim stražnjim gumama i fokusom na vrijeme od četvrt milje. Nasuprot tome, Europa je poznata po svojim sportskim limuzinama, koje rijetko imaju oznaku mišićnog automobila. No, usred svih tih predrasuda, britanski Rover SD1 Vitesse pokazuje kako se američki duh može prevesti u europski kontekst.

Povijesni kontekst

U ranim 1980-ima, Rover je odlučio upustiti se u neobičan projekt: instalirati V8 motor u elegantni hatchback. Tako je nastao SD1 Vitesse, automobil koji ima sve kvalitete poželjne za touring automobile, ali i itekako mehaničku snagu koja ga omogućuje konkurenciju s njemačkim gigantima kao što su BMW i Mercedes.

Dizajn i izvedba

Rover SD1 Vitesse je vješto kombinirao estetski privlačan dizajn s funkcionalnošću. Šef dizajna David Bache bio je inspiriran talijanskim superautomobilima, a većina njegovih dizajnerskih odluka bila je usmjerena na poboljšanje aerodinamike i estetike. Dugi poklopac motora, brza linija krova i gotovo horizontalna linija pojasa stvaraju egzotično dojam, dok su sportski dodaci, poput prednje zračne brane i visokog stražnjeg spojlera, dodatno naglašavali njegova performansna svojstva.

Motor: 3,5-litarski V8

U središtu Vitesse nalazi se 3,5-litarski Rover V8 motor, koji ima američku povijest. Ovaj motor, koji je prvotno razvijen od strane Buicka, preradio je Rover za britansku upotrebu. U Vitesseovoj verziji motor je proizveo otprilike 190 konjskih snaga, što je značajno povećanje u odnosu na prethodne modele. Ova snaga motoru omogućava brzo ubrzanje, a uz to je bio opremljen i elektroničkim ubrizgavanjem goriva za optimalan rad.

Vozačke karakteristike

SD1 Vitesse nije samo automobil koji izgleda dobro; pozitivan dojam na cesti, s vozačkim mjenjačem koji omogućuje dinamično upravljanje, čini ga vrlo privlačnim za entuzijaste. Suvremeni testovi su pokazali ubrzanje od 0 do 60 mph za samo 7,1 sekundu, dok je njegova maksimalna brzina iznosila između 130 i 135 mph, ovisno o uvjetima vožnje.

Utemeljenje u natjecanju

Vitesse se istaknuo ne samo na cestama već i na utrkama. Razvijeni su modeli za natjecanje koji su ostvarivali više od 300 konjskih snaga. Ovi su automobili osvajali brojne titule u Europskom prvenstvu touring automobila i engleskom prvenstvu, pokazujući da SD1 može držati korak s konkurencijom. Ove uspješne utrke dodatno su doprinjele popularnosti modela među ljubiteljima automobila.

Kvalitetni problemi i reputacija

Unatoč njegovim performansama, SD1 je imao reputaciju automobila s problemima kvalitete. Rani modeli patili su od lošeg završnog rada i hrđavih problema. No, entuzijasti su s vremenom počeli cijeniti mehaničke aspekte ovog automobila, a mnogi su izvorni problemi s kvalitetom postali manje važni. S time, SD1 Vitesse je ponovno stekao dobar ugled među kolekcionarima.

Danas: Traženost i cijena

Kao klasični automobil, Rover SD1 Vitesse postaje sve traženiji. S obzirom na to da je izvorno proizvedeno manje od 4000 ovih automobila, njihova rijetkost i kvaliteta stavljaju ih visoko u kolekcionarskom sektoru. Cijene se kreću od nekoliko tisuća funti za primjerke u lošijem stanju do više od 19.000 funti za najbolje očuvane modele, što ukazuje na rastući interes za ovaj automobil.

Zaključak

Rover SD1 Vitesse predstavlja jedinstvenu kombinaciju britanske elegancije i američke snage, a iako je suočen s brojnim preprekama tijekom svoje povijesti, danas se smatra najtraženijim britanskim mišićnim automobilom. Njegov karakter, performanse i natjecateljska baština čine ga jedinstvenim dijelom automobilske povijesti koja vrijedi istražiti i cijeniti.

Next Post
23XI Racing Michaela Jordana dogovorio se s NASCAR-om: ‘Razvit će sport’

23XI Racing Michaela Jordana dogovorio se s NASCAR-om: 'Razvit će sport'

Koji od ovih ekstremnih terenaca je najekstremniji? Otkrijte sada!

Koji od ovih ekstremnih terenaca je najekstremniji? Otkrijte sada!

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Kriza u Hrvatskom motociklističkom savezu: Hitna akcija za spas motosporta u Hrvatskoj!

Kriza u Hrvatskom motociklističkom savezu: Hitna akcija za spas motosporta u Hrvatskoj!

27/07/2025
F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

19/03/2025
Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

21/03/2025

Jaecoo J7: Cijena i specifikacije srednje velikog SUV-a počinju ispod 35 tisuća dolara

  1. Jaecoo J7: Cijena i specifikacije srednje velikog SUV-a počinju ispod 35 tisuća dolara

27/03/2025
GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

0
Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

0
F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

0
Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

0
Rally Show Quadruvium – Rally arena u Karojbi

Rally Show Quadruvium – Rally arena u Karojbi

16/12/2025
Velika nagrada Portugala se vraća u kalendar F1 2027. uz kratkoročni ugovor

Velika nagrada Portugala se vraća u kalendar F1 2027. uz kratkoročni ugovor

16/12/2025
Alpine A290 EV dolazi na Prescott brdo

Alpine A290 EV dolazi na Prescott brdo

16/12/2025
FRSC će pokrenuti kazneni postupak protiv Pellera nakon prometne nesreće tijekom prijenosa uživo

FRSC će pokrenuti kazneni postupak protiv Pellera nakon prometne nesreće tijekom prijenosa uživo

16/12/2025

Recommended

Rally Show Quadruvium – Rally arena u Karojbi

Rally Show Quadruvium – Rally arena u Karojbi

16/12/2025
Velika nagrada Portugala se vraća u kalendar F1 2027. uz kratkoročni ugovor

Velika nagrada Portugala se vraća u kalendar F1 2027. uz kratkoročni ugovor

16/12/2025
Alpine A290 EV dolazi na Prescott brdo

Alpine A290 EV dolazi na Prescott brdo

16/12/2025
FRSC će pokrenuti kazneni postupak protiv Pellera nakon prometne nesreće tijekom prijenosa uživo

FRSC će pokrenuti kazneni postupak protiv Pellera nakon prometne nesreće tijekom prijenosa uživo

16/12/2025

About:

Dobrodošli na Motorsport.hr, vaš glavni izvor vijesti, analiza i uzbudljivih priča iz svijeta motosporta! Bez obzira jeste li strastveni obožavatelj, povremeni pratitelj ili sami sudjelujete u utrkama, ovdje ćete pronaći sve što vam je potrebno za dozu brzine i uzbuđenja
Najnovije vijesti i analize iz svih kutaka motosport svijeta.
Ekskluzivne priče i intervjue s vozačima, timovima i stručnjacima.

Najnovija ažuriranja

Rally Show Quadruvium – Rally arena u Karojbi

Rally Show Quadruvium – Rally arena u Karojbi

16/12/2025
0

Velika nagrada Portugala se vraća u kalendar F1 2027. uz kratkoročni ugovor

Velika nagrada Portugala se vraća u kalendar F1 2027. uz kratkoročni ugovor

16/12/2025
0

Popularna ažuriranja

Vaibhav Suryavanshi postigao 35-lopta Century, dok pokolj 14-godišnjaka privlači globalnu pozornost

Vaibhav Suryavanshi postigao 35-lopta Century, dok pokolj 14-godišnjaka privlači globalnu pozornost

04/05/2025
0


Rezultati skupa Sonora – Vijesti o ciklusu

  1. Rezultati skupa Sonora – Vijesti o ciklusu

25/03/2025
0

  • Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje

© 2025 Motorsport.hr

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE

© 2025 Motorsport.hr