Honda se pridružuje zamrzavanju motora MotoGP-a
Honda će se pridružiti Ducatiju, Apriliji i KTM-u u zamrzavanju motora MotoGP-a, a ova je odluka potvrđena od strane tehničkog direktora MotoGP-a, Dannyja Aldridgea, na portalu Crash.net. Ova promjena donosi značajne posljedice za budućnost natjecanja, posebno s obzirom na planiran prijelaz na nove 850cc strojeve koji će zamijeniti trenutne 1000cc motocikle.
Zamrzavanje motora i novi izazovi
Europski proizvođači započinju s dvogodišnjim zamrzavanjem početkom 2025. godine, a motori će biti zaključani na razini homologacije koja će biti postavljena tijekom Velike nagrade Tajlanda u ožujku 2026. godine. Zamrzavanje se uvodi kao mjera kako bi se osiguralo da svi proizvođači imaju jednake uvjete u prijelaznom razdoblju prema novim specifikacijama motora.
Za Hondu, koja se uspješno odvojila s najnižih D koncesijskih razina, ovo predstavlja sredinu ciklusa koja će utjecati na tim i njihove strategije razvoja. Iako će motor biti zamrznut, Honda će imati priliku nastaviti raditi na poboljšanjima i razvoju tijekom zime i predsezonskih testiranja, sve do konačnog odabira dizajna uoči spomenute Velike nagrade.
Posljedice za Honda Racing Corporation (HRC)
HRC će imati mogućnost razvijanja svog RC213V motora do trenutka kada ga homologiraju u 2026. godini. Ako Honda ne sakupi 35% bodova konstruktora do sljedećeg koncesijskog roka, biće prisiljeni zaustaviti daljnji razvoj. Ovo donosi razinu stresa i pritiska na tim, koji će morati pažljivo planirati svoje strategije kako bi ostali iznad ove granice.
Unatoč novim pravilima, vozači Hondinih utrka neće moći provoditi privatne testove, ali novi potpis LCR-a, Diogo Moreira, dobit će priliku sudjelovati u siječanjskom testu Sepang Shakedown kao novak, što predstavlja priliku za brzu adaptaciju na njegove nove uvjete.
Yamaha kao jedini igrač u rangu D
S obzirom na promjene, Yamaha ostaje jedini proizvođač u rangu D, što im omogućava daljnji razvoj svog V4 motora kroz 2026. godinu. Ova situacija očigledno donosi prednost Yamaha-e, jer su u poziciji da nastave svojim putem bez ograničenja koja prate HRC.
Nova pravila za testiranje 850cc motora
Sve oči su sada uprte prema budućim testovima novih 850cc strojeva. Ugovor između MotoGP proizvođača o neprovođenju testiranja za buduće 850cc motocikle istekao je 17. studenog, što znači da su proizvođači slobodni započeti s testiranjima u privatnim ili službenim sesijama. Ovo će donijeti priliku za razvoj novih tehnologija i postizanje boljih performansi.
Usporedba MotoGP koncesija: Rang D do C
Pravila koncesijom se razlikuju između rangova. U rangu D, privatni testovi su omogućeni s 260 guma, dok rang C donosi 220 guma. Što se tiče privatnih testova, vozači u rangu D mogu koristiti i testne vozače, dok rang C dozvoljava samo testne vozače.
Dostupni GP ispitni krugovi
Proizvođači u rangu D mogu koristiti bilo koju stazu za veliku nagradu, dok su vozači u rangu C ograničeni na tri nominirane staze.
Razvoj i ažuriranja
Što se tiče dostupnosti motora po vozaču po sezoni, rang D dopušta do 10 motora, dok je u rangu C taj broj smanjen na 8. U pogledu razvoja motora, rangu D su dopuštene izmjene tijekom sezone, dok je rang C izložen smrznutom dizajnu. Također, ažuriranja aerodinamike su ograničena na 2 po sezoni za rang D i samo 1 za rang C.
Uz sve ove značajne promjene i izazove, MotoGP ulazi u novu eru, a Honda, zajedno s ostalim igračima u ovom uzbudljivom sportu, mora će se prilagoditi kako bi ostala konkurentna i relevantna.

















