Land Rover Defender Dakar D7X-R: Stroj za izazove
Land Rover je s ponosom predstavio svoje novo terensko trkaće vozilo, Defender Dakar D7X-R, koje će se natjecati u Svjetskom prvenstvu u rally-raid-u (W2RC) i nadolazećem reliju Dakar u siječnju 2026. Ovaj automobil, temeljen na Defender OCTA-i, ući će u novu “Stock” klasu, dajući vozačima jedinstvenu priliku da se natječu s serijskim vozilima.
Izazivanje Dakara
Ova odluka nije iznenađenje – Land Rover je već ranije podsjetio na svoje ambicije vezane uz Dakar, a predstavljanje D7X-R potvrđuje da je marka ozbiljna u svojim namjerama. Mnogi se sjećaju zadnje vožnje utrke, gdje su postavljeni temelji za ovu ambiciju.
Arhitektura i performanse
Defender Dakar D7X-R temelji se na standardnoj arhitekturi Defender OCTA D7x, ali donosi niz poboljšanja koja ga čine jedinstvenim. Njegov širi trag i povećana visina vožnje omogućuju veću stabilnost i performanse na zahtjevnim terenom. Opremljen je s 4,4-litrenim twin-turbo V8 motorom, čiji će finalni izlaz biti prilagođen prema propisima FIA-e.
Nova klasa “Stock”
U 2026. godini, nova klasa “Stock” postat će zanimljiva za gledatelje i vozače jer omogućava serijskim automobilima da se natječu u uvjetima koji su prije bili rezervirani za prilagođene modele. Klasa je oblikovana s ciljem da se prikaže snaga i pouzdanost serijskih vozila, a Defender Dakar D7X-R bit će na testu kao nikad prije.
Partnerstvo s Bilsteinom
Land Roverov službeni partner za ovjese, Bilstein, osigurao je napredni sustav ovjesa koji uključuje dvostruke paralelne amortizere. Širina staze od gotovo 70 inča doprinosi poboljšanom upravljanju i stabilnosti, čak i na najtežim dijelovima staze.
Elektronika i aerodinamika
Defender D7X-R iznenađuje tehnološkim rješenjima koja osiguravaju robusnost u zahtjevnim uvjetima. Jedna od zanimljivih inovacija je “Flight Mode” koji automatski prilagođava isporuku okretnog momenta za ugodnije slijetanje nakon skakanja.
Poboljšano hlađenje također igra ključnu ulogu u performansama vozila, s jednim velikim hladnjakom koji zamjenjuje tri radijatora iz serijskog modela. Ovaj sustav, uz četiri ventilatora od 12 V, osigurava optimalnu temperaturu, čak i u ekstremnim uvjetima.
Tim vozača
Tim vozača koji će održavati visoke standarde u ovoj utrci uključuje neka poznata imena, poput Stéphanea Peterhansela, jednog od najuspješnijih vozača Dakara. Njihova motivacija i iskustvo bit će ključni u izazovima koji slijede.
Autentičnost i snaga
Defender Dakar D7X-R predstavlja most između serijske proizvodnje i ekstremnog natjecanja. Ovaj automobil ne samo da se ističe svojom snagom, već također simbolizira strast i predanost brenda. Njegova sposobnost da se nosi s izazovima relija Dakar ilustrira kako Land Rover nastavlja ulagati u inženjering i inovaciju, održavajući svoju reputaciju među najizdržljivijim vozilima na tržištu.
Uzbuđenje pred stadionom
Kako se približava start relija Dakar 2026., s uzbuđenjem očekujemo kako će Defender Dakar D7X-R pokazati svu svoju snagu i otpornost na najizazovnijim stazama svijeta. Ovaj automobil neće osvojiti samo natjecanje, već će i pružiti nezaboravan spektakl gledateljima.

















