Martin Enlund, talentirani vozač iz Švedske, postao je prepoznatljiva figura u svijetu rallycrossa, posebno nakon što je ostavio snažan dojam na domaćoj sceni u Skandinaviji. Njegova karijera ubrzano je napredovala, a posebice je istaknuo izvrsne rezultate u kategoriji Crosscar gdje je osvojio domaće lovorike. Također se dvaput plasirao među prva tri u ukupnom poretku u klasi RallyX Supercar Lites 2022. i 2023., završivši drugoplasirani u posljednjoj sezoni.
Prošle godine, Enlund je ostvario impresivan uspjeh završivši na drugom mjestu u glavni poretak RallyX-a Open 4WD Pro i Pro-Am, u svom prvom nastupu za upravljačem Superautomobila. Njegova veća ambicija nije se svela samo na domaće staze; Enlund je u 2025. prvi puta testirao svoju snagu na europskoj razini, gdje je doslovno ostavio svoj trag.
Na debiju u Lousadi, Enlund je briljirao s nizom pet najboljih kvalifikacijskih vožnji na dan otvaranja. Njegov zvjezdani nastup doveo ga je do drugog najbržeg vremena u Q4. Postavši vozač s vanjskog dijela mreže, Enlund je uspješno kontrolirao događaje i savladao tri lokalna stručnjaka, ostvarivši uvjerljivu pobjedu u utrci.
Nakon što je započeo s petog mjesta u srednjoj klasifikaciji, 24-godišnjak napredovao je do finala, gdje je završio četvrti. Tijekom prvog zavoja uspio se izboriti kroz žestoku konkurenciju, ali mu je mjesto na postolju izmaklo za manje od tri četvrtine sekunde. Tijekom događaja, njegov entuzijazam bio je jasan; “Lousada je bio super događaj,” priznao je. “Navijači su bili sjajni, a staza je pravi izazov stare škole.”
Nakon Lousade, Enlund je otišao na popularnu stazu Höljes, gdje su loši uvjeti stvorili izazovan vikend. Usprkos teškim uvjetima kojih se suočio, uspio je ostvariti dva druga mjesta u kvalifikacijama, što ga je katapultiralo na treće mjesto na tablici nakon utrka s 15 natjecatelja visokog kalibra. Njegova nevjerojatna brzina bila je očita kroz cijeli vikend.
 1x)
Ipak, problemi tijekom polufinala ograničili su njegov nastup, osobito zbog izostanka pranja vjetrobrana, što je znatno smanjilo vidljivost. Enlund je za dlaku propustio prošli u finale. Ipak, njegovo sljedeće putovanje na KymiRing bilo je još jedno izazovno iskustvo. Unatoč nedostatku znanja o stazi, ostvario je drugu najbolju vožnju u Q1, a u Q4 je odvezao svoju najbržu utrku, prošavši Antona Seppäa, što mu je donijelo pole position za drugo polufinale.
U teškim uvjetima, Enlund je završio drugoplasirani u svojoj posljednjoj utrci sezone, ali kasnije je kažnjen zbog sukoba s Yurijem Belevskim. Unatoč razočaranju, završio je peti na ukupnoj tablici prvenstva, najbolji među onima koji nisu sudjelovali u svim rundama. Njegova snaga u kvalifikacijama, gdje je imao osam nastupa među pet najboljih od 12, a pet unutar dva najbolja, svjedoči o njegovom ogromnom potencijalu.
 1x)
Enlundova opsesija rezultatom ocrtava se u njegovim izjavama nakon utrka. “Höljes je bio izazov!” odražava vozač kojeg su navijači prozvali ‘Sendlund’. “Morao sam se dobro prilagoditi uvjetima vožnje, posebno po kiši, a startovi su ključni u rallycrossu.” Njegova predanost dodatnoj pripremi za vlažne uvjete bila je jasna, kao i razočaranje zbog pada performansi u polufinalu.
Enlund je nastavio: “Na KymiRingu sam uživao u svom zadnjem prolasku kruga, a unatoč izazovima, vjerujem da smo odvezli još jednu dobru utrku. Naš glavni cilj za ovo natjecanje bio je provjeriti imamo li brzinu za borbu na čelu u Euro RX1, i zaista smo pokazali da imamo. Ponovno se osjećam kao nova era za sport, i jedva čekam potpuno sudjelovati sljedeće godine.”

















