Lancijin hrabri povratak: Povijesna marka se vraća u WRC s novom vizijom!
U potezu koji je izazvao šok u zajednici motosporta, Lancia, legendarni talijanski proizvođač, sprema se za senzacionalan povratak u Svjetsko prvenstvo u reliju (WRC) 2024. godine sa svojim programom Rally2. Naoružana potpuno novim automobilom Ypsilon HF Integrale Rally2, Lancia je odlučila vratiti svoj status moćne sile u rally utrkama, domeni kojoj je dominirala osvajajući neusporedivih 10 WRC naslova. No, što ovaj strateški povratak znači za budućnost Lancie i relija?
Ambiciozni planovi iz srca Stellantisa
Tijekom naelektrizirane prezentacije u sjedištu Stellantis Motorsporta u Parizu, Lancia je predstavila svoj dugo očekivani izazov Rally2. Proizvođač ne planira samo sudjelovati u WRC-u, već gleda i na Europsko prvenstvo u reliju i nacionalna prvenstva do 2026. godine. Ova ambiciozna putanja označava jasnu predanost revitalizaciji natjecateljskog duha marke i prijelaza na nova tržišta.
Financijski pametan pristup
Odluka Lancie da uđe u WRC s Rally2 bolidom proizlazi iz mudrosti i promišljenosti. Naime, Eugeno Franzetti, direktor Lancia HF Corse, istaknuo je benefite odluke za ulazak u klasu Rally2, napominjući da je trošak razvoja znatno manji nego kada bi se razvojio novi model prema nadolazećim WRC27 pravilima. “Na kraju, ova kategorija (Rally2) trošak razvoja ovog automobila manji je od nove kategorije (WRC27). To je proizvod koji možete prodati, tako da možete zaraditi,” rekao je, naglašavajući ciklus ulaganja i povrata.
Strateški fokus na više frontova
Franzetti je dodatno objasnio da će Lancia nastojati privući 120 timova koji bi mogli biti zainteresirani za Ypsilon HF Integrale. “Imat ćemo 120 timova koji će gledati automobil i možda ga kupiti,” istaknuo je, sugerirajući da će strateški fokus na Rally2 omogućiti sudjelovanje u raznim natjecanjima. Ovaj povećani interes može rezultirati višim vidljivostima i potencijalnim pobjedama na lokalnim i europskim prvenstvima.
Pomicanje granica tehnologije
U svijetu automobila često se javljaju sumnje oko podrijetla novih modela. Tako su i prve slike Ypsilona HF Integrale dovele do nagađanja da bi to mogao biti Citroen C3 Rally2 s promjenjenom oznakom. Međutim, Franzetti je brzo prekinuo te glasine, ističući da je Ypsilon izgrađen na potpuno novoj šasiji, s brojnim poboljšanjima koja optimiziraju performanse. Djelomičan dijalog između modela s motorom i mjenjačem, zajedno s vlastitim tehničkim prilagodbama, postavlja Lancia u povoljnu poziciju za natjecateljska iskušenja.
Ambicija za naslov u prvoj godini
Lancia planira ambiciozno započeti svoj povratak: osvojiti WRC2 naslov u svojoj inauguralnoj sezoni s Ypsilonom. Da bi to postigli, potrebno je okupiti moćnu postavu vozača za najmanje osam WRC rundi sljedeće godine. Dok su imena vozača još uvijek pod strogim negocijacijama, među potencijalnim natjecateljima su i drugi poznati vozači poput Yohana Rossela i Nikolaya Gryazina.
Uzbuđenje i očekivanja
Uzbuđenje oko Ypsilona HF Integrale nije samo u njegovoj izvedbi, već i u očekivanjima da će Lancia ponovno postati ključni igrač u motosportu. Rukovodstvo marke pokazalo je povjerenje u sposobnosti njihovog novog stroja nakon obećavajućih rezultata testiranja. Franzetti je izjavio: “Testiranje je bilo vrlo pozitivno, a razina zrelosti automobila je vrlo visoka.” Ova uvjeravanja šalju poruku konkurentima poput Škode, Toyote i Forda da se Lancia vraća s punim zamahom.
Pripreme za povratak
Dok se Lancia sprema izbaciti Ypsilon za više od 120 željnih potencijalnih kupaca, izazovi i prilike pred njima su veći nego ikada. S predanim timom, vizionarskim pristupom i bogatim nasljeđem, Lancia se ne vraća samo reliju, već nastoji povratiti svoje prijestolje u svijetu motosporta. S nestrpljenjem se očekuje njihov debi u Monte Carlu, pripremajući pozornicu za ono što obećava biti uzbudljivo poglavlje u povijesti relija!

















