Izazovi i odluke: Pirelli na Velikoj nagradi Katara
Dobavljač guma za Formulu 1, Pirelli, ponovno se suočava s izazovima kada je riječ o održavanju sigurnosti i performansi vozila na zahtjevnoj stazi Lusail International Circuit u Kataru. Uoči Velike nagrade Katara, koja se vozi kasnije ove godine, Pirelli je najavio maksimalnu duljinu staze zbog zabrinutosti oko razine istrošenosti guma.
Težak terenski uvjeti na stazi Lusail
Lusail International Circuit smatra se jednom od najtežih staza za gume u sklopu Svjetskog prvenstva Formule 1. Prepoznatljiva po brojnim brzim zavojima, ova staza stvara visoka bočna opterećenja koja značajno utječu na trošenje guma. Vozači se često suočavaju s velikim izazovima u održavanju optimalne razine prianjanja, što je dodatno komplicirano, osobito pred kraj utrke.
Strategija za 2023. i 2024. godinu
Za utrku 2023., Pirelli je nametnuo maksimalnu dužinu od 18 krugova kako bi se smanjila mogućnost istrošenosti guma i potencijalne štete uzrokovane rubnjacima, koji su mogli izazvati posjekotine na bočnim stijenkama guma. Iako 2024. nije bilo formalnog ograničenja na životni vijek guma, analiza korištenih guma pokazala je visoku razinu istrošenosti, posebice zbog taktike timova koji su pokušavali produljiti trajanje svakog stajanja kako bi smanjili broj zaustavljanja tijekom utrke. Ove odluke su na kraju dovele do probušenih guma, što su iskusili Lewis Hamilton i Carlos Sainz.
Pirellijeva nova pravila za sezonu 2025.
Na temelju iskustava iz prošle sezone, Pirelli je uveo nova pravila koja se odnose na maksimalnu duljinu odlaska od 25 krugova po kompletu guma za predstojeću utrku u Kataru 2025. godine. Uz ukupnu duljinu staze od 57 krugova, vozači će biti obvezni napraviti najmanje dva zaustavljanja u boksu. Ova pravila stvaraju dodatnu dinamičnost i strategijsku igračke načine za timove i vozače.
Gume i strategija tima
Pirelli će timovima pružiti 12 kompleta guma za vikend, raspoređene kako slijedi: dvije tvrde, četiri srednje i šest mekanih guma. Ovaj raspored omogućuje timovima da prilagode svoje strategije prema uvjetima na stazi. Osim toga, Pirelli će timovima unaprijed komunicirati koliko krugova preostaje na svakom setu guma, što dodatno olakšava planiranje stope pit stopova.
Izmjene na rubnjacima i sigurnost
Organizatori utrke su učinili i određene izmjene na rubnjacima nakon prošlogodišnje utrke, nastojeći spriječiti mikro-razderotine koje su stvorile probleme za timove tijekom utrke 2023. godine. Ove promjene su ključne za očuvanje sigurnosti vozača i očuvanje integriteta guma tijekom utrke.
Izazovi u drugim utrkama
Ovo naravno neće biti prva utrka ove godine koja uključuje izazove u strategijama timova. Na Velikoj nagradi Monaka, u pokušaju poboljšanja akcije na stazi, F1 je uvela obaveznu utrku s dva zaustavljanja. Na tom primjeru vidimo kako se F1 prilagođava različitim uvjetima i potrebama, ali je duljina prolaza ostala neograničena, što je timovima omogućavalo fleksibilniju strategiju.
Osvrt na prva mjesta u prvenstvu
Kako se bližimo Velikoj nagradi Katara zakazane za 30. studenog, Lando Norris ima prednost od 24 boda u prvenstvu vozača, a njegova uspon u formi donio je uzastopne pobjede i pomaknuo ga ispred svog timskog kolege Oscara Piastrija. Ova situacija dodatno radikalizira pristup timova prema strategijama i izboru guma.
Kako se razvijaju utrke u Kataru, tako i strategije timova dolaze do izražaja. Uočavanje sličnosti i razlika u različitim utrkama mijenja dinamiku natjecanja i daje dodatni sadržaj ovoj uzbudljivoj sportskoj sezoni.

















