Tehničke novosti u MotoGP-u: Honda mijenja koncesije
Sedmo mjesto Luce Marinija na finalu u Valenciji označilo je važan trenutak za Honde, koja postaje prvi proizvođač u MotoGP-u koji je izmijenio poredak koncesija od kada je 2024. godine uveden novi sustav A, B, C i D. Ovaj sustav omogućava različite tehničke pogodnosti koje se dodjeljuju ovisno o postignutim rezultatima tijekom sezone. S obzirom na to da je Honda sada smještena u rang C, otvaraju se neka nova vrata, ali i ograničenja koja će oblikovati njihovu strategiju kroz sezonu 2025.
Tehničke pogodnosti za Hondu
Ako Honda dostigne prag od 35% maksimalnih bodova konstruktora tijekom sezone 2025, bit će podložna slijedećim promjenama:
Privatni test guma
- D: 260 guma.
- C: 220 guma.
Privatno testiranje
- D: Testni vozači i vozači utrka.
- C: Samo testni vozači.
Dostupni GP ispitni krugovi
- D: Bilo koja staza za veliku nagradu.
- C: Samo tri nominirana kruga.
Zamjenski znakovi i dodjela motora
- Zamjenski znakovi: Nepromijenjeno: 6 po sezoni.
- Dodjela motora po vozaču po sezoni: D: 10 motora; C: 8 motora.
Razvoj motora i aerodinamička ažuriranja
- Razvoj motora: D: Izmjene dopuštene tijekom sezone; C: Smrznuti dizajn.
- Aero ažuriranja: D: 2 po sezoni; C: 1 po sezoni.
Dok Honda ulazi u rang C, KTM i Aprilija se pridružuju ovom ritmu, dok Ducati ostaje jedini proizvođač u rangu A, koji zadovoljava uvjete za one koji osvoje 85% ili više od maksimalnih bodova konstruktora. Ujedno, Yamaha sada zauzima samostalan položaj u rangu D.
Utjecaj na nove vozače
Za novake iz 2026. godine, poput novog vozača LCR Honde i aktualnog Moto2 svjetskog prvaka Dioga Moreire, situacija će značiti da će moći sudjelovati samo na službenim MotoGP testovima, uz dodatak Sepang Shakedown. To može značiti određene izazove kada je riječ o razvojnoj dinamici i prilagodbi na novu ekipu i motocikl.
Osim toga, aktualni prvak WorldSBK Toprak Razgatlioglu bit će u mogućnosti sudjelovati u privatnim testiranjima za Yamahu. To će mu omogućiti veću fleksibilnost u razvijanju svog V4 motora tijekom sezone, što može imati značajne posljedice na ukupne performanse tima.
Razumijevanje sustava koncesija
MotoGP koncesijska ljestvica preračunava se dvaput po sezoni, u “prozore” koji omogućuju licenciranje koncesija za sljedeću sezonu. Prvi prozor traje od prvog do zadnjeg događaja iste sezone, dok drugi prozor obuhvaća razdoblje od prvog događaja nakon ljetne zabrane testiranja do posljednjeg događaja prije sljedeće ljetne zabrane testiranja. Ovaj sustav omogućuje proizvođačima da se prilagode i planiraju svoje strategije tijekom cijele sezone, istodobno osiguravajući pošteniju konkurenciju unutar sporta.
S obzirom na ubrzanu dinamiku unutar MotoGP-a, odluke poput onih koje su donesene oko koncesija definitivno će imati dugoročne reperkusije na performanse timova i vozača, kao i na cjelokupni razvoj tehnologije motocikala u ovoj uzbudljivoj kategoriji.

















