Gotova je 25. Nagrada Dubrovnika, zadnja stanica Brdskog prvenstva Hrvatske za moderna i povijesna vozila. S nestrpljenjem čekano natjecanje dalo nam je odgovor na sva pitanja koja su nakon Buzeta ostala u zraku, a bilo ih je. Borba za klupskog prvaka Hrvatske, borbe za grupe, ali i klase, kao i borba u dvije kategorije povijesnih vozila okončane su na Osojniku, u organizaciji AK Dubrovnik racinga, u dvije vožnje kroz 17 zavoja.
Već nakon verifikacije je bilo jasno kako će domaćinima borba za klupski naslov biti lakša od očekivanog. Naime, AK Župa dubrovačka koja je zaostajala 8 bodova za vodećim AK Dubrovnik racingom je imala u pola manje predstavnika od domaćina (7 naspram 14). No, ništa nije bilo gotovo, barem ne do kraja subotnjeg dana treninga. Tehnički kvar Katića, Sikirice i Kmetovića, te teško izlijetanje Andrejevića podigli su bijelu zastavicu u borbi za prvaka države pa je Ak Dubrovnik racing u nedjelju i potvrdio titulu. AK Pelješac racing je, iako brojčano slabiji, cijelu sezonu izvrsnim priredbama izborio i zadržao svoje zasluženo treće mjesto poretka među gotovo 40 klubova.
Žarko Knego
Nakon subotnjih treninga i Prvak Hrvatske na brdskim stazama u Kategoriji 1, Dejan Dimitrijević, imao je neotklonjiv kvar na svom Seat Leonu pa je publika ostala uskraćena za njegove vožnje u nedjelju. Srećom po Dejana, on je svoju titulu nepobitno osigurao i to u ukupnom poretku i u Grupi 1. Dejanov kvar otvorio je put do postolja novim vozačima pa je zaključno s Dubrovnikom njih čak 13 stalo na tri najviše stepenice Kategorije 1 Prvenstva Hrvatske.
Ukupni pobjednik 25. Nagrade Dubrovnika naš je mladi as Matija Jurišić koji je osim pobjede postavio i novi rekord staze. Drugu stepenicu zauzeo je Žarko Knego, a treću Nikola Radnjić. Zanimljivo, nitko iz najjače Grupe 1 nije bio na najvišim stepenicama. Zlatko Dubreta, pobjednik Grupe 1 a ujedno i jedini ostali nakon kvarova Dejana Dimitrijevića i Mara Slade bio je tek četrnaesti u ukupnom poretku.
Okončane i borbe po Grupama
25. Nagrada Dubrovnika rasplela je i poretke po grupama u napetim borbama. U Grupi 2 Eris Marotti je do zadnjeg trenutka sanjao titulu koja mu je sa samo 5 bodova zaostatka iza jednog od najvećih automobilista Hrvatske, Nike Pulića, i dalje bila dostižna. No, nije bio njegov dan odnosno njegovoj Škodi nije bio dan pa se morao zadovoljiti s tek sedmim mjestom grupe. Pobjednik grupe u Dubrovniku bio je domaći vozač Žarko Knego ispred klupskog kolege Nikole Radnjića, a Niko Pulić se popeo na treću stepenicu. No to mu je bilo sasvim dovoljno za titulu prvaka Grupe 2. U ukupnom poretku Grupe 2 iza Erisa i Nike na trećem mjestu je Tamas Tomcsanyi.
Grupa 3 je u Dubrovniku bila najmanje zastupljena budući da je Marko Pleše u Buzetu osigurao titulu. Za drugu i treću poziciju borili su se Matija Jurišić i Marino Poropat. Matija je iz tog duela izašao kao pobjednik. Treće mjesto pripalo je izvrsnom Mladenu Đajiću koji je vidno napredovao od starta sezone pa je osim trećeg mjesta Grupe 3 ostvario i izvrsno sedmo mjesto ukupnog poretka.
Poredak Grupe 4 se nakon ciljne linije Dubrovnika nije promijenio. Prvo mjesto ukupnom poretku grupe baš kao i prvo mjesto u Dubrovniku odvozio je iznimno brzi Ante Alduk. Drugo mjesto pripalo je Ivanu Bataliću dok je treći bio Saša Radola. Boris Katić je završio na četvrtom mjestu no osigurao je drugo mjesto ukupnog poretka grupe dok je treći u ukupnom poretku grupe Sandro Jaketić.
Stipe Medić
U Grupi 5 borba za prvo mjesto vodila se između Stipe Medića i Marina Božičevića no pitanje je bilo hoće li Marin uspjeti sastaviti svog Peugeota 106 nakon teškog izlijetanja u Buzetu. Nevjerojatna volja Marina i njegove automobilističke obitelji uspjela je gotovo iz nule složiti „sto šesticu“ i iako nije uspio izboriti titulu prvaka grupe, zaslužio je nekakvu medalju za ludu volju. U Dubrovniku na kraju ni jedan ni drugi nisu uzeli najvišu stepenicu nego je to maestralnim nastupom učinio Ivan Bekavac dok je Medić bio drugi, a domaći vozač Mato Milković treći.
Mrtva trka vozila se u Grupi 6 gdje su kada se odbiju bodovi najlošijeg rezultata sezone Sandi Peteh i Ivan Grozdanić bili izjednačeni i u Dubrovniku je samo najbolji rezultat dolazio u obzir. No, grupu je u Dubrovniku osvojio izvrsni Branimir Polić ispred Sandija Peteha i Denija Kmetovića. Iako je Grozdanić bio tek četvrti u grupi, prva trojica su vozila Klasu 6a, a Grozdanić 6b, a ukupi bodovi za grupu izvlače se iz bodovanja klasa čime je Ivan Grozdanić postao novi, stari prvak Grupe 6.
U klasi E1 moto nakon jako dugo vremena vidjeli smo Luku Fabijančića koji je uvjerljivo slavio ispred Marija Barovića. Ukupnu pobjedu sezone ipak odnosi Filip Bilota koji je Dubrovnik upisao kao svoj prvi DNF sezone.
U nacionalnoj klasi pobjeda i titula prvaka ostaju u Dubrovniku, u rukama Đive Franića.
Brdsko prvenstvo povijesnih vozila
U brdskom prvenstvu povijesnih vozila 25. Nagrada Dubrovnika bila je odlučujuća. Najbrži u Grupi A bio je Nenad Gržančić ispred Ante Gaćine i Dina Baričevca čime je osigurao titulu prvaka Grupe A. Isto je pošlo za rukom i Arminu Mujkanoviću koji je pobjedom ispred Karla Grabara i Jurice Ivanovića osigurao titulu prvaka Grupe B. AKK Potkoš državni je klupski prvak u Prvenstvu povijesnih vozila ispred AK Skradina i AKK Fly with Kolman.
U Kategoriji 2, formulama i prototipima, koje su svoje prvenstvo završile u Buzetu, prvak Hrvatske u generalnom poretku je Laszlo Szasz, Mađar s domaćom licencom, vozač AK Dubrovnik Racinga. Njegov sunarodnjak iz AK Pelješac racinga, Tamas Kovacs, prvak je Grupe.
Natjecanje su svakako obilježila ozbiljna izlijetanja kolega iz Crne Gore koji su na Osojniku vozili svoje domaće prvenstvo. Na sreću, sva su izlijetanja bila bez teških posljedica no još su jedan podsjetnik koliko je ovaj sport u svojoj ljepoti opasan i kako je sigurnosna oprema uz dobro pripremljen automobil važna. Naši domaći vozači, njih 160 koliko ih je ove godine nastupalo u svim kategorijama brdskog prvenstva, vrlo dobro znaju za tu čarobnu formulu a u sljedeću sezonu sigurni smo, ići će još sigurnije, ali brže i bolje!
Rezultati
Grupa 1: 1. Zlatko Dubreta; Grupa 2: 1. Žarko Knego 2. Nikola Radnjić 3. Niko Pulić; Grupa 3: 1. Matija Jurišić 2. Marino Poropat 3. Mladen Đajić; Klasa 4A;: 1. Ivan Batalić 2. Boris Katić 3. Matko Šapit; Klasa 4B: 1. Ante Alduk 2. Saša Radola 3. Maro Franić; Klasa 5A: 1. Stipe Medić 2. Mato Milković 3. Janos Muller; Klasa 5B: 1. Ivan Bekavac 2. Nino Jeličić 3. Marin Božičević; Klasa 6A: 1. Branimir Polić 2. Sandi Peteh 3. Deni Kmetović; Klasa 6B: 1. Ivan Grozdanić 2. Marko Trlin 3. Tomislav Milković; Klasa E1 Moto: 1. Luka Fabijančić 2. Marijo Barović; Nacionalna klasa: 1. Đivo Franić 2. Leo Čagalj; Juniori: 1. Lina Cukrov 2. Stipe Raos 3. Nikola Vatović; Vozačice: 1. Lina Cukrov 2. Andrea Čutić; Klubovi: 1. Ak Dubrovnik racing 2. Ak Župa Dubrovačka 3. Ak Rogoznica
BPPV: Kategorija A: 1. Nenad Gržančić 2. Ante Gaćina 3. Dino Baričevac; Kategorija B: 1. Armin Mujkanović 2.Karlo Grabar 3. Jurica Ivanović; Klubovi: 1. AK Potkoš 2. Ak Skradin 3. Ak Opatija
Tekst: Vesela Vrkić
Foto: No Stint Media

















