Alpine možda propada na dnu ljestvice, ali tim se nada poboljšanju nakon što je Formula 1 nedavno resetirala svoja ograničenja aerodinamičkih ispitivanja za drugu polovicu godine. Ova promjena mogla bi im biti ključna u preokretanju loše sreće i vraćanju na put pobjede.
U pokušaju izravnavanja igrališta, Formula 1 je uvela kliznu ljestvicu koja regulira koliko aerodinamičkih testova timovi mogu provesti u skladu s njihovim položajima u prvenstvu. Ova ljestvica se resetira dva puta godišnje, što omogućuje nekim timovima smanjenje testova, dok drugima pruža dodatne mogućnosti za razvoj.
Kako funkcionira klizna ljestvica
Formula 1 je uvela kliznu ljestvicu za testiranje 2021. godine koja smanjuje vrijeme testiranja vodećeg tima za 25%, dok tim koji je na dnu ljestvice dobiva 15% više. Temelji se na tome koliko bodova timovi skupljaju tijekom sezone. Osnovni dodatak omogućuje timovima provesti 320 trčanja na vjetrotunelu i 2.000 CFD testova u razdoblju od dva mjeseca.
Količina testiranja postaje ključna dok se serija priprema za revolucionarne nove propise koji će stupiti na snagu 2026. godine. U tom svjetlu, trenutni dodaci za testiranje bit će temelj za razvoj performansi timova.
Gubitnik: Williams
Williams je završio sezonu F1 2024. u devetom mjestu s samo 17 bodova, ali se sada popeo na peto mjesto u poretku konstruktora s 55 bodova ispred austrijskog Grand Prixa. Međutim, ovo povećanje donosi drastičan rez u naknadama za testiranje, s 90% dodatka za testiranje, što iznosi 288 trčanja na vjetrotunelu i 1.800 CFD testova. Ova promjena predstavlja najveći pad za bilo koji tim.
Pobjednik: Alpine
Za razliku od Williamsa, Alpine se nada da će povećanje aerodinamičkih testiranja pomoći da preokrene svoju sudbinu. Tim sada sjedi na 10. mjestu, s 115% dodatka za testiranje, što uključuje 368 vjetroelektrana i 92 sata vremena vjetra. Ova prilika omogućit će im da koriste dodatno vrijeme testiranja na modelima za buduće sezone, što će im biti ključno dok se pripremaju za nova pravila.
Gubitnik: Mercedes
Mercedes je također iskusio turbulencije, no uspio je osvojiti drugo mjesto na ljestvici ispred Austrijskog Grand Prixa. Ipak, ovo poboljšanje rezultiralo je smanjenjem resursa, te će tim imati samo 75% vremena testiranja koji im daju drugi timovi. Pored toga, odjelu će biti ukinuto dodatnih osam sati testiranja na vjetrotunelu, što im smanjuje resurse na 60 sati.
Pobjednik: Aston Martin
Aston Martin, tim za kupce Mercedes, također profitira od promjena u testiranju. Nakon što je pao na osmo mjesto u ljestvici, dobio je 105% dodatka za testiranje, što uključuje 336 vjetroelektrana i 84 sata na vjetrotunelu. Ovo bi moglo biti ključno za uspon Aston Martina prema vrhu tabele.
Mala promjena na cijeloj ploči
Zaostali timovi poput McLaren i Red Bull doživjeli su manje promjene u dodatcima za testiranje, s McLarenom koji ostaje stabilan na 75% dodatka. Red Bull se, pak, popeo na treće mjesto, omogućujući dodatnih 16 trčanja na vjetrotunelu i 100 CFD testova.
Nepoznata količina: Cadillac ulazi u igru
Osim promjena unutar postojećih timova, Formule 1 će dočekati i novu momčad – Cadillac. Tim će ući kao tim za kupce 2026. godine i dobiti maksimalni dodatak s 92 sata vremena vjetra i 2300 CFD testova, što im daje jednake šanse kao i Alpine.
Svaki dodatak za testiranje F1
Položaj |
Momčad |
Multiplikator |
Wt trči (#) |
Vjetar na vrijeme (HRS) |
Zauzetost vjetroelektrana (HRS) |
Geometrije (#) |
CFD rješavanje (MAUH) |
1 |
McLaren |
70% |
224 |
56 |
280 |
1400 |
4.2 |
2 |
Mercedes |
75% |
240 |
60 |
300 |
1500 |
4.5 |
3 |
Ferrari |
80% |
256 |
64 |
320 |
1600 |
4.8 |
4 |
Crveni bik |
85% |
272 |
68 |
340 |
1700 |
5.1 |
5 |
Williams |
90% |
288 |
72 |
360 |
1800 |
5.4 |
6 |
Haas |
95% |
304 |
76 |
380 |
1900 |
5.7 |
7 |
Trkački bikovi |
100% |
320 |
80 |
400 |
2000 |
6.0 |
8 |
Aston Martin |
105% |
336 |
84 |
420 |
2100 |
6.3 |
9 |
Sauber |
110% |
352 |
88 |
440 |
2200 |
6.6 |
10 |
Alpine |
115% |
368 |
92 |
460 |
2400 |
6.9 |
Cadillac |
115% |
368 |
92 |
460 |
2300 |
6.9 |