Kad je vodeći “elektro skeptik” šef Toyote Akio Toyoda, onda se valja zapitati jesmo li toliko glupi da smo politici prepustili odluke
Može i bez struje! Dapače. Čelnik Toyote drži kako su političari nekvalificirani da odlučuju hoće li struja, fosili, vodik, ili nešto četvrto biti najbolje rješenje za sutrašnjicu. Unuk osnivača Toyota tvrdi: – Elektrifikacija – da, ali ne svugdje i ne pod svaku cijenu! Imamo mi puno pametnijih rješenja od onih koje nam nameću neuki političari.
Nakon Peugeota, Mazde i BMW sad je i Toyota žestoko oplela po političarima koji nameću e-mobilnost kao sveto pismo i jedino ispravno rješenje. Struja to naprosto nije!!!
Akio Toyoda, unuk osnivača Toyote, sa 66 godina odlazi u mirovinu s mjesta predsjednika Uprave. Čini se da je Toyoda već dugo planirao odlazak u mirovinu. 1. travnja od aktivnog vodstva najvećeg svjetskog proizvođača vozila oprostit će se čovjek koji je ne samo obnovio, već i transformirao marku.
Nakon 13 godina vodstva došlo je vrijeme da kormila preuzmu mlađi ljudi
Barem je tako rekao. No Toyoda, koji je tijekom svog vođenja tvrtke Toyotu od proizvođača doduše pouzdanih, ali krajnje dosadnih automobila pretvorio u marku koja može i želi ponuditi poželjne, uzbudljive, a posebno emocijama pune modele, bio je još što više.
Bio je to sve više glas vapijućeg u pustinji, koji se onima koji znaju malo kritičnije gledati na ono što se događa u svijetu osobne mobilnosti činio sve usamljenijim. Bio je praktički jedini predsjednik uprave velikog brenda koji je javno i otvoreno poručio, što i danas većina stručnjaka zagovara: elektrifikacija – da, ali ne svugdje i ne pod svaku cijenu! Branio je tezu neke zdrave logike koja kaže da se ugljična neutralnost može postići na više načina, a time i propagirao korištenje čistog vodika (kao goriva za motore s unutarnjim izgaranjem i kao goriva za gorive ćelije) tamo gdje drugog načina nema.
Ali iznad svega, još uvijek nije jasno koja će od tehnologija doista biti prikladna i smislena za nekoliko godina. Već je u Europi pristup infrastrukturi za punjenje na mnogim mjestima vrlo slab, a kamoli kada je riječ o Aziji, Africi…
Zaljubljenik u moto sportove i sam trkač i master test vozač (pod pseudonimom Morizo), odveo je Toyotu u svijet slave na nekoliko područja (WRC, Dakar, WEC itd.), čime su u modele ove marke polako utkali ono što je nedostajalo – strast, želju, emotivnost, uzbuđenje… Sol i papar dobrog automobila. No, Akio je izabrao nasljednika koji će dobro nastaviti njegov put, jer Koji Sato nije bio samo šef Lexusa, već i Gazoo Racinga.
Je li blagi “elektroskeptik” (čak i to može biti prejaka riječ) Toyoda bio u pravu ili u krivu, tek ćemo vidjeti. I sam bih čovjeku dao sasvim pravo u mnogočemu.
Tekst: Matjaž Korošak
Izvor: Startnews.hr