Porsche Cayenne EV: Električni SUV s nevjerojatnim vučnim kapacitetom
Porsche je započeo novu eru u svijetu automobila predstavljanjem svog novog električnog SUV-a, Cayenne EV. Ova inovacija nije samo tehnološki napredna, već obećava i izvanredne performanse, a sve to kroz prizmu zabave. U taj svijet nas uvodi bivši voditelj emisija kao što su Top Gear i Grand Tour, Richard Hammond, koji razbija stereotipe o električnim vozilima.
Richard Hammond na cesti
U najnovijem video materijalu koji je snimljen za Drivetribe, Hammond je imao zadatak testirati vučne sposobnosti Cayenne EV-a. Zajedno s prototipom, vozio je automobil iz ranih 1900-ih, priključen na stražnju stranu Cayennea, tijekom Hillclimb događaja u Velikoj Britaniji. Ovaj izazov predstavljao je pravi test za električni SUV, a njegov učinak bio je impresivan, unatoč težini koju je nosio.
Težina i vučne sposobnosti
Iako Porsche nije otkrio točnu težinu kombinacije automobila i prikolice, evidentno je da se približava granici vučne moći Cayennea. Ovaj SUV ima maksimalni kapacitet od 3.500 kilograma, a suprotnost između električnog i klasičnog motora prikazuje se kroz poredbe s trenutnim vrhunskim modelom, Cayenne Turbo e-hibridom. Ova kombinacija omogućava nevjerojatnu snagu i moment.
Performanse i tehnologija
Cayenne EV će se natjecati s postojećim modelima izgaranja, ne samo u pogledu performansi, već i potencijalne snage. Postoji očekivanje da će novi električni Porsche biti "barem" jednako moćan kao i Cayenne Turbo e-hibrid, što implicira da bi mogao imati snagu koja se mjeri u tisućama konjskih snaga. Hammondova nagađanja sugeriraju da bi mogao dostići četveroznamenkastu snagu, potvrđujući tako električna vozila kao ekvivalentna ili jača od svojih benzinskih kolega.
Rekordi na Hillclimbu
Cilj vožnje u Shelsley Walsh Hillclimbu bio je srušiti rekord za SUV kategoriju, koji je do tada držao Bentley Bentayga. Cayenne EV, u rukama profesionalnog vozača, uspio je srušiti rekord za više od četiri sekunde, a testiranje je otkrilo i dodatne informacije o performansama. U testu od 60 stopa, Cayenne EV došao je do 1,94 sekunde, što je značajno, iako nije usporedivo s Tesla Model S Plaid, koji je bio brži u idealnim uvjetima vuče.
Snažan i brz
Očekuje se da će Cayenne EV ubrzati od 0 do 60 mph za manje od tri sekunde, što ga čini bržim od najbržih verzija koje koriste klasičan motor. Ova brzina podržava činjenica da je Cayenne izgrađen na istoj PPE platformi s 800-voltnoj tehnologiji kao Macan EV, što omogućava transfer tehnoloških inovacija između modela.
Što donosi budućnost?
Sa očekivanom snagom od najmanje 730 KS za Cayenne EV, ovaj SUV bi mogao postići veće brzine nego što se to smatralo mogućim za električne automobile. Isporučivanje novog modela planirano je za sljedeću godinu, s početnom cijenom od oko 90.000 dolara, što ga čini ozbiljnom opcijom na tržištu luksuznih električnih vozila.
Porsche se odlučio povući u svijet električnih automobila, a Cayenne EV pokazuje da je ova promjena ne samo potrebna, već i uzbudljiva, otvarajući vrata novim performansama, inovacijama i zabavi pri vožnji.