Kada je potrebna zamjena kompresora klime?
Vrućine su nam već stigle, a da im se nismo nadali, barem ne u tolikoj mjeri. Što ovo konkretno znači za sve vozače i one koji se često voze u automobilima?
Naravno, klima uređaj je opet ‘u modi’! A što kada shvatite da on ne radi dobro? Ponekad je stvar u plinu, ali taj je problem lako rješiv. Međutim, što kada sam kompresor klime ne radi kako treba? Kompresor je poput srca same klime i zato treba dobro promotriti stvari te saznati može li se popraviti ili ga je, pak potrebno zamijeniti novim.
Možda će vam zvučati čudno, ali i klima je postala jedan od važnijih faktora sigurnosti u prometu. Kako? Zna se da je koncentracija mnogo bolja pri nižoj temperaturi nego kada vas guši 35 ili 40 stupnjeva, što znači i da su vozači koji imaju klima uređaj u vozilu bolje fokusirani na cestu ispred sebe te sve okolnosti prometa.
Kompresor klime je relativno jednostavan uređaj i kada se radi o njegovoj konstrukciji i kada se radi o njegovom funkcioniranju. Ako bismo ga trebali usporediti s kakvim drugim dijelom vozila, bila bi to visokotlačna pumpa za gorivo jer i jedan i drugi dio imaju isti temeljni princip.
Neke od simptoma dotrajalog kompresora klime u automobilu je čudan zvuk, struganje i cviljenje koji stižu iz područja motora automobila. Ponekad je i loša montaža kompresora krivac za pucanje spojke, što utječe na cijeli dio pa je ovo još jedna stvar kojoj treba dati mnogo pozornosti. Postoje slučajevi da u sustavu kompresora ima komadića metala, što naravno uzrokuje kvar. Iz tog razloga prilikom popravka je potrebno dobro očistiti cijeli sustav kompresora jer ako metal uđe u novi kompresor, sve može biti – smrtonosno.
Postoje slučajevi kada kompresor ‘fućka’, a nakon toga vozači primijete da klima ne hladi. Potom je napune plinom, ali fućkanje se ubrzo vrati, a plin traje eventualno do godine dana. U čemu je stvar? Kompresor pušta i vjerojatno će ga trebati zamijeniti.
Kod ispravnog kompresora klima se neće upaliti u slučaju da nema dovoljno plina, ali ako je njegov sustav ‘načet’, on će se paliti i zbog nedostataka plina ostat će bez podmazivanja i zbog toga dodatno nagorjeti.
U nekim slučajevima dovoljna je zamjena dotrajalih dijelova. Ako ste u svom vozilu čuli čudne zvukove kakvi su gore opisani, najbolje je da limenog ljubimca odvedete na pregled kako bi stručnjak odredio o kakvom se kvaru radi. Ako je dotrajala spojka, možete trljati ruke od zadovoljstva jer ste dobro prošli. Naime, u tom slučaju radi se o najjeftinijem kvaru, negdje oko tisuću kuna. Međutim, ako je potrebna zamjena cijelog kompresora, to će vas doći kojih 5 do 6 tisuća kuna. Nakon zamjene kompresora slijedi i punjenje novim plinom, a bilo bi dobro zamijeniti i sve filtre pa se cijena zamjene cijelog kompresora još više diže.
Dakle, kompresor klime na prvi je pogled jednostavan sustav, međutim ne toliko jednostavan da biste mogli pomisliti kako ćete sve riješiti u stilu ‘sam svoj majstor’. Štoviše, treba potražiti kvalitetnog i usko specijaliziranog majstora za klima uređaje.
Izvor: Silux.hr