TEST: Citroën C3 Aircross PureTech 110 Shine
Totalni magnet za poglede, Citroën C3 Aircross, nudi šik doživljaj, vrlo prostranu kabinu i razinu komfora iznad svih crossoverskih konkurenata B-segmenta.
Citroën C3 Aircross u konceptnoj je izvedbi predstavljan u ožujku 2017. godine na salonu automobila u Ženevi, a već iste godine na srpanjskom salonu automobila u Parizu svjetla pozornice ugledao je proizvodni model. Premda mu je tržišni staž kratak, u prodaji se već nalazi temeljito obnovljena izvedba, koja je toliko poboljšana u svakom pogledu da je teško odmah zaključiti kako nije riječ o potpuno novom modelu.
Kad je početkom veljače prošle godine predstavljen obnovljen C3 Aircross već je na prvi pogled bilo jasno kako je postao osjetno zreliji po pitanju svega osim one dizajnerske zaigranosti. Upravo je činjenica da je pomalo luckast ponajbolji tržišni adut. U današnje vrijeme totalne konfekcije svega i svačega, dijeljenja platformi, brojnih sklopova i svega ostalog automobil kao što je Citroën C3 Aircross dolazi kao melem na ranu suvremene automobilske industrije. Svi koji ne vole privlačiti pažnju trebaju ga zaobići u velikom luku, jer za volanom dizajnerski ovako upečatljivog automobila jednostavno nije moguće ostati nezamijećen.
Teško je uopće pobrojati sve elemente dizajna koji su uklopljeni u ovaj crossover. Istodobno djeluje i dovoljno atraktivno i dovoljno robusno, a da pritom francuski stručnjaci nisu morali posegnuti za kompromisima koji bi kompromitirali toliko odvažan nastup. Premda pršti od brojnih inovativnih rješenja, Citroën C3 Aircross je istodobno na vrhu svoje klase po pitanju prostranosti, udobnosti i funkcionalnosti. Kad se svemu pridoda još iznimno bogat paket opreme Shine, jasno je kako kompromisa nema. Sve je odrađeno kako treba. I vizualno i funkcionalno.
Temelji se na modularnoj platformi PSA PF1 koju koriste i Opel Crossland te Peugeot 2008. Izvana je dužinom od 416 centimetara dovoljno kompaktan za manevriranje gradskim ulicama, dok međuosovinskim razmakom od 260,4 centimetra u unutrašnjosti nudi prostranost na razini prosječnog modela C-segmenta. Sprijeda se komotno mogu smjestiti i dvometraši, a da pritom straga neće znatno manjkati mjesta za koljena. Brojne staklene površine omogućavaju izvrsnu preglednost i osjećaj prozračnosti. Stražnja klupa postavljena je na horizontalnu vodilicu pa obujam prtljažnika varira od 410 do izvrsnih 520 litara, a uz preklapanje nudi utovaran prostor obujma 1289 litara.
Kombinacija 3-cilindarskog benzinca obujma 1199 ccm i 6-stupanjskog ručnog mjenjača nameće se kao dobra mjera. Uz najveći okretni moment od 230 Nm dostupan već pri 1750/min navedeni benzinac je dovoljno živahan za automobil mase 1254 kilograma. Do 100 km/h se može stići za 10,1 sekundu, dok najveća brzina iznosi 186 km/h. Mjenjač je dobro proračunatih prijenosa i pogoduje izvrsnom omjeru temperamenta i potrošnje goriva pa smo tijekom sedmodnevnog druženja prosječno trošili oko 5,9 litara. No, ručica mjenjača nije najspretnije postavljena. Potreban je određeni period privikavanja, jer se u početku stječe dojam da je cijeli mjenjač previše nakošen prema središnjoj konzoli. Također, hod ručice je pomalo predugačak.
Što se tiče izvedbe unutrašnjosti, tu je Citroën znatno napredovao. Za razliku od perioda od prije svega 6-7 godina kad su ili išli pretjerano u hi-tech ili pretjerano u retro dizajn, sad posao odrađuju za peticu. Kompletan interijer prožet je retro štihom, ali ugrađenom opremom, izvedbom i kvalitetom materijala maksimalno se približio onome što često nazivamo premium segment. Naravno, tome doprinosi i bogat paket opreme Shine, koji donosi sve bitne sustave važne za sigurnost i komfor. Vozaču je na raspolaganju čak 12 tehnologija za aktivnu pomoć u vožnji, dok je u gradskim uvjetima posebno važan Park Assist s kamerom za vožnju unatrag, kao i tehnologija Top Rear Vision. Redizajnom je središnja konzola obogaćena novim 9-inčnim ekranom infotainment sustava, a putno računalo, koje se nalazi između klasičnih analognih instrumenata, ima promjer od 3,5 inča. Povezivost s Android Auto i Apple CarPlay se podrazumijeva, a vrlo je korisna i mogućnost bežičnog punjenja za pametne telefone.
Testni Citroën C3 Aircross PureTech 110 Shine BVM6 sa svim opcijama stoji 154.311 kn, što je fer odmjereno u odnosu na sve mogućnosti i gomilu stila koje nudi budućim vlasnicima.
TEHNIČKI PODACI – Citroën C3 Aircross PureTech 110 Shine
Motor: benzinski, 3 cilindra, ugrađen sprijeda poprečno
Obujam: 1199 ccm
Snaga: 81 kW/110 KS pri 5500/min
Moment: 205 Nm pri 1750/min
Mjenjač: 6-stupanjski ručni
Pogon: na prednje kotače
Dimenzije: 4160 x 1756 x 1637 mm
Međuosovinski razmak: 2604 mm
Prtljažnik: 410 l
Ubrzanje: 10,1 s
Najveća brzina: 182 km/h
Cijena testiranog modela: 154.311 kn