Novi Peugeot 308 stigao na hrvatsko tržište
Na valu sjajnog komercijalnog uspjeha ostvarenog u segmentu kompaktnih limuzina i nakon više od 7.000.000 prodanih vozila koja su mu donijela 42 međunarodne nagrade, uključujući titulu Automobila godine 2014. godine, Peugeot vam ponosno predstavlja potpuno novi Peugeot 308. Na hrvatsko tržište stiže od ožujka 2022.
U snažnom i privlačnom dizajnu vozila novi Peugeot 308 krasi snažan i privlačan dizajn s odlikama visoke klase, u kojem se ističe novi logotip marke. Općenita optimizacija strukture donijela je više prostora i ističe dinamičnost i identitet vozila.
Tehnološki gledano, novi Peugeot 308 opremljen je najmodernijim sustavima za pomoć u vožnji. Novi Peugeot i-Cockpit® dodatno je razvijen i sada sadrži i-Connect® Advanced, intuitivan, povezan i napredan multimedijski sustav.
Štedljiv i vrhunskih performansi do najsitnijeg aerodinamičnog detalja, Novi Peugeot 308 ponudom punjivih hibridnih motora te benzinskih i dizelskih motora savršeno utjelovljuje načelo „Power of Choice”.
SNAŽNA PRIVLAČNOST
Novi Peugeot 308 potvrđuje svoj status u segmentu i mijenja svoj oblik. Međuosovinski razmak produljen za 55 mm izdužuje siluetu i donosi više prostora putnicima u drugom redu, dok 20 mm niža visina vozila vizualno produžuje poklopac motora.
Kako bi se ispunili ciljevi u pogledu aerodinamičke učinkovitosti, za novi Peugeot 308 nije se radilo na stavu i izražajnosti na vanjskom dijelu, već su se promjene radile ispod kože.
Uložen je veliki trud u pogledu optimizacije strukture karoserije. Karoserija Peugeot 308 maksimalno prianja uz arhitekturu vozila, što je posebno vidljivo na blatobranima koji su snažno izbočeni.
Bok vozila jednostavan je i gladak, a prednji i stražnji blatobrani pravokutnog oblika i oštrih linija daju mu snažan karakter. Dizajn se oslanja na prepoznatljive elemente Marke kroz povijest (Peugeot 205, 208, 308 itd.), a istodobno daje dojam dinamičnosti koja je rezultat rada na oblikovanju siluete.
Stražnji dio strateški je oblikovan za postizanje boljih aerodinamičkih performansi uzevši u obzir optimalne točke prolaska na testu u zračnom tunelu. Stoga je karakteristična linija koja prelazi stražnjim dijelom vozila usklađena s tom optimalnom aerodinamikom, baš kao i završna linija na vrhu krova zbog koje je novi Peugeot 308 dobio karakterističan dugi spojler.
Novi Peugeot 308 snažno je povezan s nasljeđem marke Peugeot. Ovo privlačno vozilo oštrih linija pripada vrhunskoj gami luksuznijih i dinamičnijih vozila.
Novi Peugeot 308 krasi i novi logo marke Peugeot dodatno istaknut na prednjoj masci koja mu je u potpunosti prilagođena. Senzor za sustave za pomoć u vožnji predstavlja evoluciju u tehnološkom i dizajnerskom smislu. Skriven je iza logotipa dok je registarska pločica pomaknuta je na donji dio prednjeg dijela vozila.
Prednja svjetla izvedena su u LED tehnologiji već od prve razine opreme. Stanjena i pomno oblikovana svjetla ističu dinamičan izgled i identitet koji odlikuju novi Peugeot 308. U njihovom produžetku su i dnevna svjetla u obliku kandže na prednjem odbojniku. Ovaj svjetlosni potpis savršeno se uklapa u trenutačni stil marke Peugeot, a prepoznatljiv je već na prvi pogled, bilo danju bilo noću.
Na izvedbi GT, Full LED prednja svjetla još su tanja i opremljena su tehnologijom Peugeot Matrix LED za veću učinkovitost i sigurnost u svakodnevnoj vožnji.
Stražnja svjetla izvedena su u Full LED tehnologiji i u obliku su triju linija koje stvaraju moderan svjetlosni potpis karakterističan za Marku.
Novi Peugeot 308 dostupan je u 7 boja:
• Metalik zelena Olivine – nova boja
• Perla plava Vertigo
• Perla crvena Elixir
• Perla bijela Nacré
• Pastelna bijela Banquise
• Metalik siva Artense
• Metalik crna Perla Nera
Novi Peugeot i-Cockpit®
Peugeot i-Cockpit® sastavni je dio identiteta Marke. Sa svakom se generacijom dodatno obogaćuje i modernizira. Za novi Peugeot 308 doživio je evoluciju u pogledu ergonomije, kvalitete, dizajna i tehnologije uz svoj potpuno novi multimedijski sustav koji se naziva Peugeot i-Connect®.
Novi kompaktni upravljač može prepoznati drži li vozač ruke na upravljaču dok se koristi novim sustavima za pomoć u vožnji.
Upravljač je ergonomski, grijan (u opciji na Allure i u seriji na GT) i na njemu su sve komande za:
• radio
• multimediju
• telefon
• sustave za pomoć u vožnji
Digitalnu instrumentnu ploču postavljenu u razini očiju čini 10″ digitalni zaslon dostupan od razine opreme Active Business. U izvedbi GT instrument ploča je trodimenzionalna. Digitalna instrument ploča može se u potpunosti podesiti i personalizirati te ima nekoliko načina prikaza (navigacijski sustav TomTom povezan s internetom, radio/multimedija, sustavi za pomoć u vožnji, podaci o potrošnji električne energije itd.) koji se mogu personalizirati.
Konstrukcija armaturne ploče za novi Peugeot 308 temelji se na stilu „high-vent” u kojem su ventilacijski otvori postavljeni u optimalnom položaju za udobnost vozača i putnika.
Ovakva konstrukcija omogućuje da standardni 10″ središnji dodirni zaslon, smješten nešto niže od digitalne instrument ploče, bude bliže vozačevoj ruci i potpuno se prirodno uklopi u armaturnu ploču.
Počevši od razine opreme Allure, novi Peugeot 308 uvodi virtualne i-toogles prekidače koji su u potpunosti podesivi i koji zamjenjuju fizičke komande klima-uređaja. Smješteni su ispod središnjeg zaslona, poput otvorene knjige, te stvaraju jedinstven izgled i nude vrlo posebnu tehnologiju u segmentu.
Svaki i-toogle predstavlja gumb osjetljiv na dodir za prečace kojima se otvaraju postavke klima-uređaja, kontakti iz telefona, radiostanice, pokreću aplikacije itd., a sve je konfigurirano u skladu sa željama korisnika.
Peugeot i-Cockpit® u vozilu novi Peugeot 308 i dalje ima središnji zaslon koji je blago zakrenut prema vozaču i time optimizira ergonomiju vožnje, taman toliko da se suvozač ne osjeća isključeno. Isto vrijedi i za središnju konzolu koja je namjerno otvorena prema suvozaču. To je bio jedan od ciljeva uređenja unutrašnjosti: da se prostor ravnomjerno prilagodi za vozača i putnika u prvom redu.
Dizajn središnje konzole odražava kompaktnost novog klima-uređaja koji zauzima manje prostora. Sve se komande u vezi s dinamičkim svojstvima vozila nalaze na dohvat desne ruke vozača: novi selektor za odabir načina rada laganim dodirom (Reverse, Neutral, Drive) i dvije tipke (Parking i Manual) za 8-stupanjski automatski mjenjač odnosno selektor za odabir načina vožnje (Electric, Hybrid, Eco, Normal i Sport), ovisno o odabranom motoru.
Luk središnje konzole proteže se do mjesta namijenjenog za bežično punjenje telefona.
Ostatak konzole u potpunosti je namijenjen za pretince i praktična rješenja:
• dva držača za čaše velikog promjera
• dvije USB C utičnice (punjenje i punjenje / prijenos podataka)
• brojni pretinci ukupne zapremnine do 34 litre
• naslon za ruke
Novi Peugeot 308 tako postaje jedan od referentnih modela u segmentu.
Uređenjem unutrašnjosti ističe se raznolikost i bogatstvo materijala koji su upotrijebljeni. LED ambijentalno osvjetljenje (8 boja na izbor) skriveno iza središnjeg zaslona širi se cijelom duljinom do obloga na vratima koje, ovisno o razini opreme, mogu biti pjenaste, od tkanine, od alkantare® ili izrađene od obrađenog aluminija.
Peugeot i-Connect i i-Connect Advanced
Novi multimedijski sustav nudi svima, ovisno o njihovim željama i potrebama, najbolje iz svijeta pametnih telefona i najbolje iz automobilskog svijeta. Sustav je ergonomičan i prilagođen svakodnevnoj upotrebi, a svaki vozač (može biti najviše 3 profila) može odrediti i pohraniti svoje postavke za prikaz, osvjetljenje i ostalo.
Funkcija Mirror Screen, zrcaljenja sada je bežična i moguće je povezati dva telefona putem Bluetootha u isto vrijeme.
Središnji zaslon visoke razlučivosti dijagonale 10″ može se u potpunosti i na jednostavan način prilagođavati, može prikazivati više informacija te ima widgete i prečace, vrlo je jednostavan za upotrebu i brzo reagira na dodir, poput tableta.
Jednostavno je pregledavati različite izbornike slijeva udesno, odozgo prema dolje kako biste pratili obavijesti, a pritiskom s 3 prsta možete otvoriti stranicu s aplikacijama.
U bilo kojem trenutku možete se lako vratiti na glavnu stranicu pritiskom na dodirni gumb „Početna”, baš kao na pametnom telefonu.
Na vrhu zaslona uvijek se nalazi traka s podacima o vanjskoj temperaturi, temperaturi klima-uređaja, položaju na stranicama s widgetima, podacima o povezanosti s internetom, obavijestima i vremenu.
Peugeot i-Connect Advanced pruža vrhunsko iskustvo u tehnološkom smislu zahvaljujući učinkovitom i kvalitetnom navigacijskom sustavu TomTom koji je povezan s internetom. Za optimalnu čitljivost karta se prikazuje na cijelom 10″ zaslonu, a njezino je ažuriranje bežično.
Naredba „OK Peugeot” za glasovno prepoznavanje prirodnog govora može se upotrebljavati u svakodnevnom životu za veću sigurnost i jednostavniju vožnju, a omogućuje i pristup svim zahtjevima koji se odnose na funkcije multimedijskog sustava.
Sustav sadrži i upute za uporabu vozila kao i različite vodiče kako bi se zajamčila pravilna upotreba i pružili odgovori na pitanja korisnika u svakom trenutku.
Sustavi za pomoć u vožnji
Novi 308 opremljen je sustavima za pomoć u vožnji najnovije generacije koji upotpunjuju ponudu tehnologije ugrađene u vozilo, a rezultat su vrhunskog znanja i iskustva Marke.
S paketom Drive Assist ide se korak dalje prema polu-autonomnoj vožnji. Sastoji se od aktivnog tempomata s funkcijom Stop & Go (automatski mjenjač EAT8) i sustava za održavanje vozila u voznom traku, a tu su i 3 nove funkcije za vožnju autocestom:
• poluautomatska promjena vozne trake: vozaču se omogućuje da zaobiđe vozilo ispred sebe, a zatim se vrati u traku, u rasponu od 70 km/h do 180 km/h
• preporučivanje brzine unaprijed: sustav vozaču predlaže prilagodbu brzine (ubrzanje ili usporavanje) u skladu sa znakovima ograničenja brzine
• prilagođavanje brzine u zavoju: optimizira brzinu ovisno o krivulji zavoja, do 180 km/h.
Novi Peugeot 308 dolazi s novom opremom (u seriji ili opciji) kakva se obično nalazi samo u višim segmentima:
• dalekosežni nadzor mrtvog kuta (75 metara)
• upozorenje na promet iza vozila (pri vožnji unatrag daje upozorenje na potencijalnu opasnost u blizini)
• nova kamera za vožnju unatrag visoke razlučivosti s vidnim poljem od 180° i ugrađenom mlaznicom za čišćenje
• pomoć pri parkiranju s vidnim poljem od 360° zahvaljujući 4 kamere (sprijeda, straga i sa boka)
• pristup i pokretanje bez korištenja ključa (u blizini vozila)
• potpuno grijano vjetrobransko staklo i grijani upravljač
• upućivanje poziva u slučaju nužde „E-call+” s informacijama o broju putnika i lokaciji, uključujući smjer vozila u voznoj traci
• pamćenje položaja osvrtnih zrcala pri vožnji unatrag
Naravno, novi Peugeot 308 nudi, ovisno o izvedbi, cjelovitu gamu opreme, sustave za pomoć u vožnji te opremu za sigurnost i udobnost:
• aktivni tempomat s funkcijom Stop & Go (koji dolazi s automatskim mjenjačem EAT8) uz prilagodljivo održavanje udaljenosti između vozila
• prilagodljivi tempomat s funkcijom kočenja do 30 km/h dostupnom uz ručni mjenjač uz prilagodljivo održavanje udaljenosti između vozila
• automatsko kočenje u nuždi (prepoznaje pješake i bicikliste, danju i noću, pri brzini od 7 km/h do 140 km/h, ovisno o izvedbi) i upozorenje na opasnost od sudara
• upozorenje na nenamjeran izlazak iz voznog traka (ili prelazak ruba ceste) s ispravljanjem putanje
• sustav praćenja pozornosti kojim se prati koliko je vozač pozoran tijekom dugačkih vožnji i pri brzinama većim od 65 km/h, a to se postiže analizama mikro-pokreta upravljača
• automatsko uključivanje dugih svjetala
• prošireno prepoznavanje prometnih znakova (zaustavljanje, zabranjen smjer, zabrana pretjecanja, kraj zabrane pretjecanja…)
• krovni otvor sa sjenilom
• perimetrijski i volumetrijski alarm i dodatno zaključavanje vrata
• automatska električna parkirna kočnica na svim izvedbama.
Oličenje učinkovitosti
Novi Peugeot 308 razvijen je na modularnoj platformi EMP2 (Efficient Modular Platform), spremnoj za ugradnju različitih vrsta pogonskih motora, što omogućuje uvođenje cijele game s električnim motorima, uključujući 100 % električnu izvedbu u ovom segmentu. Već od samog puštanja u prodaju dostupne su dvije izvedbe punjivih hibridnih motora.
Platforma se sastoji od novih strukturnih elemenata koji pružaju veću učinkovitost, sigurnost, užitak u vožnji i udobnost.
Novi Peugeot 308 mijenja oblik kako bi se istaknuo u svom segmentu:
• duljina je 4,36 m (+11 cm)
• vjetrobransko staklo ima veći nagib i pomaknuto je unatrag
• međuosovinski razmak povećan je za 55 mm i sada iznosi 2,675 m, čime se povećava prostor za putnike u drugom redu
• visina je niža za 20 mm i sada iznosi 1,44 m.
Obujam prtljažnika sada iznosi 412 litara uz 28 litara u pretincima ispod poda. S preklopljenim naslonima stražnjih sjedala obujam može doseći 1323 litre.
Novi Peugeot 308 postiže aerodinamiku vrlo visoke razine s koeficijentom Cx od 0,28 i SCx od 0,62m². Svi vidljivi i manje vidljivi dijelovi karoserije optimizirani su sa stilom (odbojnici, usmjerivači zraka, difuzor, okviri karoserije, osvrtna zrcala, zaštita podvozja itd.). Osim navedenog, dizajn kotača omogućuje bolju aerodinamiku i značajno pridonosi boljim voznim svojstvima.
Posebne gume za novi Peugeot 308 dolaze u dimenzijama od 16 do 18 inča, u kategorijama klase A i A+ smanjenog otpora kotrljanja, a sve u skladu s kriterijima koje je Marka postavila u pogledu iznimnih voznih osobina.
Učinkovitost je bila u središtu pozornosti u postupku razvoja vozila. Zahvaljujući novoj platformi pomaže u smanjenju potrošnje goriva i smanjenja emisije CO₂ u novom Peugeot 308.
Kako bi se smanjile vibracije, čvrstoća karoserije poboljšana je povezivanjem strukturnih elemenata. Novi Peugeot 308 više nego ikad dosad ističe užitak u vožnji zahvaljujući vrhunskim voznim svojstvima, iznimnoj udobnosti vožnje, istinskom zadovoljstvu u vožnji i savršenoj okretnosti za gradske vožnje s krugom okretanja između pločnika od 10,5 m.
Ugodno i toplo ozračje
Dizajnom sjedala novi Peugeot 308 želi istaknuti udobnost i kvalitetu upotrijebljenih materijala.
Na izvedbama GT sjedala imaju prošive u boji Adamite koja se također nalazi i na armaturnoj ploči, oblogama vrata i dijelovima konzole. Prednja sjedala dobila su oznaku AGR (Aktion für Gesunder Rücken), u serijskoj ili opcijskoj opremi, u pogledu ergonomije i mogućnosti podešavanja. Također imaju mogućnost električnog podešavanja u deset smjerova i memoriranja dvaju položaja.
Dinamička prednja sjedala također mogu u opcijskoj opremi imati pneumatski masažni sustav s osam masažnih točaka i različitim programima masaže. Uz sve to, radi se o grijanim sjedalima.
Povećanje međuosovinskog razmaka (+ 55 mm) izravno pridonosi udobnosti putnika u drugom redu jer imaju više prostora za noge. Ni mogućnosti povezivanja ne zaostaju jer već od opreme Allure postoje dvije USB C utičnice (punjenje i punjenje / prijenos podataka) na stražnjoj strani središnje konzole. U središtu klupe (2/3-1/3) nalazi se otvor za skije u kojem je naslon za ruke s dva držača za čaše i pretincem za odlaganje telefona.
• Novi Peugeot 308 ističe se i tehnološki naprednim staklima:
• potpuno grijano vjetrobransko staklo
• veća debljina stakala sprijeda i straga
• višeslojna bočna stakla koja izoliraju zvuk u prvom redu, ovisno o izvedbi
• unutarnje osvrtno zrcalo bez okvira od razine opreme Allure, uključuje LED svjetlo u plavoj boji na izvedbama s hibridnim motorima, koje ukazuje ostalim sudionicima u prometu da vozilo ne ispušta štetne plinove.
Klima-uređaj dolazi s potpuno novim sustavom za toplinsku udobnost putnika, a uz to putnici u drugom redu imaju ventilacijske otvore na stražnjoj strani središnje konzole.
S ciljem poboljšanja kvalitete zraka u vozilu novi Peugeot 308 opremljen je sustavom AQS (Air Quality System) koji kontinuirano nadzire kvalitetu zraka koji ulazi u putnički prostor te sam može aktivirati recikliranje zraka. Za više bezbrižnosti od razine opreme GT naviše postoji i Clean Cabin, sustav za pročišćavanje zraka s filtracijom štetnih plinova i čestica. Kvaliteta zraka prikazuje se na središnjem dodirnom zaslonu.
Novi vrhunski audiosustav Premium FOCAL® razvijen je u partnerstvu s francuskom markom Focal specijaliziranom za audio-opremu i postavljen u novi Peugeot 308. Rezultat je to zajedničkog rada na dizajnu koji je trajao više od tri godine.
Audio-sustav Premium FOCAL® sastoji se od 10 zvučnika s ekskluzivnom patentiranom tehnologijom:
• 4 visokotonska zvučnika s invertiranom kupolom od aluminija
• 4 visokotonska/srednjetonska zvučnika s membranom Polyglass i prigušivačem TMD (Tuned Mass Damper) od 165 mm
• 1 središnji zvučnik Polyglass
• 1 ovalni niskotonski zvučnik Power Flower™ s trostrukom zavojnicom
Povezani su s novim 12-kanalnim pojačalom snage 690 W (poboljšana tehnologija klase D) i upotpunjeni digitalnom obradom zvuka ARKAMYS.
Timovi tvrtki Peugeot i Focal zajedničkim su snagama radili na određivanju najboljeg položaja za svaki zvučnik kako bi svim putnicima u vozilu pružili senzacionalan zvučni užitak. U unutrašnjosti vozila zvuk je stabilan i precizan, glasovi su jasni s izraženim detaljima, a bas dubok i snažan.
Motori
Novi Peugeot 308 dostupan je s dva punjiva hibridna motora kao prepoznatljive ikone načela „Power of Choice”:
• HYBRID 225 e-EAT8 / kombinacija motora PureTech od 180 KS (132 kW) i električnog motora od 81 kW povezanih s mjenjačem e-EAT8 / od 26 g emisije C0₂ po km i do 59 km dosega u 100 % električnoj vožnji (prema protokolu WLTP, homologacija u tijeku).
• HYBRID 180 e-EAT8 / kombinacija motora PureTech od 150 KS (110 kW) i električnog motora od 81 kW povezanih s mjenjačem e-EAT8 / od 25 g emisije C0₂ po km i do 60 km dosega u 100 % električnoj vožnji (prema protokolu WLTP, homologacija u tijeku).
Litij-ionska baterija kapaciteta je 12,4 kWh, a u vozilu su na izbor dvije vrste ugrađenih punjača koji zadovoljavaju sve potrebe kupaca i odgovaraju svim njihovim sustavima za punjenje. To su jednofazni pretvarač od 3,7 kW u serijskoj opremi i jednofazni pretvarač od 7,4 kW u opcijskoj opremi.
Procijenjeno vrijeme punjenja:
• uređaj Wall Box (32 A) od 7,4 kW omogućuje potpuno punjenje za 1 h 55 min putem jednofaznog ugrađenog punjača (7,4 kW)
• jača kućna utičnica (16 A) omogućuje potpuno punjenje za 3 h 50 min putem jednofaznog ugrađenog punjača (3,7 kW)
• standardna kućna utičnica (8 A) omogućuje potpuno punjenje za 7 h 5 min putem jednofaznog ugrađenog punjača (3,7 kW)
Novi Peugeot 308 dostupan je s motorima s unutarnjim izgaranjem navedenim u nastavku s kojima emisija CO₂ kreće od 114 g/km po WLTP-u.
Benzinski trocilindarski 1,2-litreni motori:
• PureTech 110 S&S sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem
• PureTech 130 S&S sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem
• PureTech 130 S&S s automatskim mjenjačem EAT8
Dizelski četverocilindarski 1,5-litreni motori:
• BlueHDi 130 S&S sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem
• BlueHDi 130 S&S s automatskim mjenjačem EAT8
TCO (Total Cost of ownership ili trošak vlasništva)
U konačnici je cilj postići da troškovi vlasništva budu slični za vozila opremljena motorima s unutarnjim izgaranjem i za vozila s hibridnim motorima, uključujući sve troškove osim samog troška leasinga. Valja uzeti u obzir sve navedene čimbenike:
• veća dugoročna vrijednost u slučaju preprodaje na tržištu rabljenih vozila
• brojni financijski poticaji (ekološki bonusi, premije, troškovi registriranja, potpore za poslovne korisnike, osiguranje i porezne olakšice)
• troškovi održavanja kao i kod dizelskog motora (u razdoblju od 36 mjeseci ili 90 000 km)
• manji trošak energije (do 12 % manje u odnosu na dizelski motor u razdoblju od 36 mjeseci ili 90 000 km)
Peugeot novim logotipom iznova potvrđuje svoju osobnost i karakter, a novi Peugeot 308 prvo je vozilo u gami koje nosi taj logotip. Ova bezvremenska marka s bogatim iskustvom, znanjem i francuskim stilom piše novu stranicu u svojoj povijesti koja se sastoji od iskustva života u sadašnjem trenutku i kvalitetnog cjelokupnog iskustva. Cilj je ponuditi svojim sadašnjim i budućim kupcima marku koja udovoljava njihovim zahtjevima.
Novi Peugeot 308 počet će se prodavati na hrvatskom tržištu od ožujka 2022., a proizvodit će se u tvornici u francuskom Mulhouseu.