Sebastien Buemi i budućnost Formule E
Formula E veteran Sebastien Buemi nedavno je potvrdio da je otvoren za mogućnost ostanka u ovom natjecanju, unatoč prethodnim nagađanjima o njegovom odlasku. U razgovoru za RacingNews365, Buemi je otkrio da se razgovori o novom ugovoru vode s posebnim naglaskom na nadolazeće promjene uzrokovane uvođenjem Gen4, nove generacije automobila koji bi mogli značajno promijeniti dinamiku natjecanja.
Bivši prvak Formule E iz sezone 2, Buemi je istaknuo zabrinutost oko mogućih sukoba s kalendarom Svjetskog prvenstva izdržljivosti (WEC), organizacije za koju vozi. Međutim, dogovoreno je da se ove dvije serije neće preklapati do sezone 2025/26, što je kraj strahovima vezanim za sudjelovanje u obije discipline. Ova promjena daje Buemiju više sigurnosti i slobode prilikom donošenja odluka o njegovoj budućnosti.
“Da, postoje neke dobre rasprave i ne mogu poreći da je očito u posljednje vrijeme bilo vrlo veliko pojačanje,” izjavila je Buemi. Njegova otvorenost prema ostanku u Formuli E dodatno je pojačana očekivanjima koja dolaze s Gen4. “Ako bih mogao, bio bih stvarno sretan i u iskušenju da vozim taj automobil,” dodao je.
Enter Gen4: Očekivanja i tehnologija
Uvođenje Gen4 predviđa se krajem 2026. godine, a riječ je o značajnom koraku prema bržim i snažnijim automobilima. Ovaj novi model trebao bi donijeti znatno poboljšane performanse, ispod kojih se očekuje da će biti gotovo na razini Formule 1. Buemi je izrazio uzbuđenje vezano za Gen4, naglašavajući da će novi automobili biti moćniji, s pogonom na sva četiri kotača i povećanim dimenzijama guma.
“Gen4 će biti ogroman korak, jer će to biti puno snage,” istaknuo je. “Teško je točno znati koliko će to biti brže, ali postoji mnogo potencijala za napredak u performansama.” U tom kontekstu, Buemi je također komentirao kako je teško predvidjeti točne razlike u brzini između novih automobila Formule E i Formule 1, s obzirom na konstantni razvoj u oba prvenstva.
Kalendari kao ključni faktor
Unatoč uzbuđenju oko Gen4, Buemi je naglasio kako su budući kalendari ključni za njegovu odluku o ostanku u Formuli E. Bez obzira na tehnološke inovacije, vozači ne žele propustiti utrke zbog preklapanja rasporeda. “Kad bismo mogli imati malo kontinuiteta s kalendarima i ne imati sukoba, to bi, očito, izuzetno važno,” dodao je Buemi.
Razgovarajući o izazovima s kojima se suočavaju vozači, naglasio je koliko je važna fleksibilnost u rasporedu. Mnogi navijači možda nisu svjesni koliko može biti izazovno odvijati karijeru kada se susretnu različiti kalendari natjecanja. Buemi je rekao: “Ljudi nisu spremni imati vozače koji će morati propustiti utrke. I naravno, moram se složiti s tim.”
Gen4 nasuprot 2026 F1 propisima
Osim što su promjene u Formuli E uzbudljive, 2026. godina također donosi nove propise o jedinici napajanja u Formuli 1, što može dodatno zakomplicirati situaciju. Veliko pitanje koje se postavlja je koliko će razlika u brzini biti između Gen4 i novih propisa u F1. Buemi se bavi i razvojem novih propisa s Red Bullom, što mu daje jedinstvenu perspektivu na te promjene.
“Mnogo puta izgleda kao da će biti puno sporije, a zatim je po utrci prva gotovo jednako brza kao i prethodni automobil,” objasnio je Buemi. Očekivanja su visoka, a strast prema automobilima i natjecanju još jača. “Radujem se tome, očito me jako zanima,” zaključio je svoje razmišljanje o nadolazećim promjenama.