Novi podatci pokazuju veliki tehnološki napredak kod guma za električna vozila
Procjenjuje se da se danas u svijetu koristi oko 10 milijuna električnih vozila, a kada je riječ o Europi, na svakih 1000 stanovnika dolazi 6,1 stanovnik koji posjeduje električni automobil. Godine 2020. prvi je put u povijesti registrirano više električnih automobila u Europi nego u Kini. Ukupno 55 posto korisnika kao glavni razlog za kupnju električnog automobila navodi zaštitu okoliša. Iz ovih podataka postaje jasno da električna mobilnost pomiče fokus kod razvoja guma, što se može vidjeti iz nove Continental brošure pod naslovom „Električna mobilnost i gume“ koja nudi detaljan uvid u razvoj guma za električna vozila.
Proizvođači guma, dobavljači i cijela automobilska industrija rade na povećanju održivosti u budućnosti, a električni automobili smatraju se ključnima na putu k zelenoj i zdravijoj budućnosti. Zato je njemački div u proizvodnji guma svoj razvoj vrlo brzo usmjerio k novim zahtjevima koji proizlaze iz alternativnih pogona. Krajnji rezultat bila je Conti.eContact guma za električna i hibridna vozila koja je predstavljena 2011. godine na IAA sajmu za komercijalna vozila. Danas Continental, svojim bogatim iskustvom u razvoju guma koje traje već desetljećima, svojim rezultatima na svjetskom tržištu i raznim suradnjama, upotpunjava svoj portfelj posebnim zahtjevima koji proizlaze iz pogonskih sustava bez unutarnjeg izgaranja. Kako bi korisnici mogli bolje razumjeti sve inovacije, stručnjaci su kreirali dokument o električnoj mobilnosti u svijetu guma koji omogućuje brz i jasan uvid u tehnološku temu razvoja guma za električna vozila. Dokument sadrži relevantne podatke i mjere, interesantne ideje za daljnji razvoj ove teme te je koncipiran tako da obrađuje općeniti trend električne mobilnosti, gume za električna vozila, razvoj guma i konačno pokusne projekte i suradnje.
Jednake, ali istovremeno drukčije: gume za električna vozila.
“Gume za električna vozila i gume za vozila s konvencionalnim motorima u biti su jednake. Međutim, elektrifikacija vozila znatno mijenja uvjete u kojima gume moraju raditi„, objašnjava Annika Lorenz, voditeljica Odjela za upravljanje flotom u tvrtki Continental Njemačka. Već danas postoji oko 10 milijuna električnih vozila na svim cestama svijeta. Međutim, većina će vozila još neko vrijeme koristiti motore s unutarnjim izgaranjem; električna vozila čine otprilike četiri posto na njemačkom tržištu, što je još uvijek neznatni udio naspram 96 posto automobila koji koriste benzinske ili dizelske motore. “Električna vozila postat će sve važnija za tvrtke koje upravljaju flotama automobila“, nastavlja Lorenz.
Kada je riječ o gumama, praktički isti parametri vrijede za vrlo učinkovita električna vozila i vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem i niskim emisijama: fokus je na što manjoj potrošnji energije – neovisno o kojoj vrsti pogona se radi. U slučaju električnih automobila, visoka nosivost, optimalni otpor kotrljanja i niska razina buke posebno su važni kriteriji kod razvoja guma. Zahtjevi za komercijalna vozila još su stroži, prije svega radi EU „Direktive o čistim vozilima“ i radi VECTO alata kojim se propisuju niske razine emisija CO2.
Suprotstavljeni ciljevi i promjena fokusa
Električna mobilnost mijenja fokus kod razvoja guma. Glavni izazov leži u pronalaženju optimalnog kompromisa između različitih zahtjeva, odnosno potrebe za uvođenjem najviših standarda u sigurnosti, upravljanju i udobnosti. Električna su vozila teža što znači da i gume moraju moći podržavati veće težine. Kako bi se ispunili svi navedeni zahtjevi, struktura i sastav stalno se unaprjeđuju. Tri su najvažnija parametra svakako otpor kotrljanja, razina buke i vijek trajanja. Novi koncept digitalnih rješenja koji je Continental pronašao za prediktivno održavanje komercijalnih vozila dokazuje potencijal novih materijala za još učinkovitija i još sigurnija održiva vozila.
Dragocjeno iskustvo iz stvarnog života: Extreme E, MOIA i Futuricum
Continental usmjerava svoje iskustvo, koje je postigao u brojnim suradnjama i partnerstvima, izravno u nove generacije guma kao što su Extreme E, MOIA i Futuricum.
Razvojni inženjeri iz Continentalovih odjela za osobna i komercijalna vozila udružili su snage s proizvođačima i kupcima kako bi razvili nove koncepte i ustanovili koji profili guma najbolje funkcioniraju u praksi. Novi dokument iz ove tvrtke koji nosi naslov “Električna mobilnost u svijetu guma” omogućuje sveobuhvatni paket materijala koji uvodi čitatelja u ovu sve popularniju temu.