Nakon što su prve dvije grands prix u Buriramu i Termasu, ljestvici MotoGP Konstruktor 2025. godine otkrivaju svoje istine: Ducati (74 boda) povećava gadno jaz, Honda (26 bodova) se povećava, dok su Aprilia (22 boda), KTM (22 boda) i Yamaha (13 bodova). Jesu li dva vikenda dovoljno za suđenje? Ne, pogotovo na egzotičnim pjesmama poput Burirama, prizora zimskih testova. Ali brojevi govore sami za sebe: samo Honda slijedi, iako iz daljine, trijumfalni marš Borga Panigale. Analiza zbunjujućeg početka sezone …
Dominacija Ducatija
Ducati je i dalje u najužem vrhu MotoGP-a, s nevjerojatnih 74 bodova na ljestvici konstruktora, što predstavlja porast od 3 boda u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Njihovi vozači, vođeni Marc Marquezom, osvojili su sve četiri utrke do sada (dva sprinta i dva Grand Prixa). Ova apsolutna dominacija ukazuje na to da Ducati ostaje mjerilo u MotoGP-u, nudeći kombinaciju performansi, pouzdanosti i prilagodljivosti koja im daje prednost nad konkurencijom.
Honda se vraća u formu
Honda je iznenađenje na početku sezone, zauzimajući drugo mjesto s 26 bodova, što je poboljšanje od 18 bodova u usporedbi s 2024. godinom. Ovaj uspjeh u velikoj mjeri pripisuje se Johannu Zarcu, koji je imao impresivnu utrku u Argentini, gdje je završio u prvih deset. Joan Mir priznaje da su tehnička poboljšanja na RC213V motoru značajno unaprijedila performanse, unatoč postojećim ograničenjima.
“Dobro radimo,” rekao je Mir. “Dosljedno biti u prvih 10 i rezultati koje je dobio Johann Zarco pokazuju da je naš paket sada konkurentan.” Tehnička poboljšanja koja su implementirali pod vodstvom Romana Albesiana i nova strategija rada izgleda da daju plodove.
Izazovi za Apriliju, KTM i Yamahu
Aprilija se nalazi na trećem mjestu s 22 boda, iako vjerovatno može postići bolji rezultat da nije bilo diskvalifikacije Ai Ogura u Argentini, što im je odnijelo važnih osam bodova. Također, izostanak Georga Martina, prošlogodišnjeg svjetskog prvaka, dodatno otežava situaciju. Unatoč ovim preprekama, Aprilija ostaje natjecateljski tim i prerano je donositi konačne zaključke o njihovim performansama.
KTM, koji je lani bio druga snaga s 50 bodova, sada se nalazi na četvrtom mjestu s tek 22 boda. Njihova nedavna izvedba baca sjenu na očekivanja od tima s četiri vrhunska vozača (Pedro Acosta, Brad Binder, Enea Bastianini i Maverick Viñales). Veliki problemi u upravljanju gumama i slične poteškoće s modelom 16 RC2025 ponovo se javljaju, slijedeći loše rezultate iz 2024. godine.
Pete Beirer, direktor KTM Racing, priznaje da rezultati nisu na razini očekivanja: “Daleko smo od zadovoljstva kako su stvari počele. Rezultati govore sami za sebe.” KTM će morati brzo pronaći rješenja kako bi izbjegao ozbiljne probleme ove sezone.
Yamaha zatvara ljestvicu s tek 13 bodova, što predstavlja gubitak od 2 boda u odnosu na prethodnu sezonu. Ova razočaravajuća situacija ukazuje na to da kriza japanskog proizvođača još nije završena. Fabio Quartararo, glavni vozač tima, izrazio je svoju frustraciju nakon Argentina Grand Prix: “Znao sam da se ne možemo boriti protiv vođa, ali ne u ovoj mjeri. Ove zime sam mislio da smo napredovali, ali bojim se da nisam u pravu.”
Uoči nadolazeće utrke na Krugu Amerike, gdje je Yamaha nekada blistala, vozači s nestrpljenjem očekuju mogućnost preokreta. Ipak, bez značajnih poboljšanja na modelu M1, Yamaha se suočava s rizikom od daljnjeg zaostajanja tijekom sezone.
Zbroj konstruktora nakon prve dvije grands prix pokazuje duopolski sustav: Ducati dominira bez dijeljenja, dok Honda bilježi ohrabrujuće znake oporavka. S druge strane, Aprilia, KTM i Yamaha moraju se suočiti s ozbiljnim tehničkim i strateškim izazovima koji bi mogli odrediti sudbinu njihovih sezona.
Pritisak je na KTM i Yamahau, a timovi će morati brzo pronaći rješenja kako bi ostali konkurentni i izbjegli gubitak tla u utrci za naslov. U međuvremenu, Ducati i Honda uživaju u svojim uspjesima, dok se sezona MotoGP nastavlja sa svojom nepredvidivošću.