U svijetu MotoGP-a, Yamaha se ponovno probija u fokus, pokazujući impresivan napredak i osvježavajući nade i ambicije novih jahača. Ovaj pomak dolazi u vrijeme kada je Ducati dokazano dominantan proizvođač, posebno od trenutka kada je Fabio Quartararo obranio svoju titulu 2023. godine. No, Yamaha je pokazala znake stvarne inovacije i prilagodljivosti, što bi moglo značiti promjenu u dinamici natjecanja.
Ducati je doista imao svoju dominaciju. Njihovi vozači su kontrolirali prošlogodišnje prvenstvo, zauzimajući prva četiri mjesta na trenutnoj ljestvici MotoGP-a. Međutim, Quartararove tri uzastopne pobjede na kvalifikacijama ilustriraju da Yamaha ne stagnira, već se razvija i vraća na stazu s obnovljenom snagom. Ovaj trend može poslužiti kao ohrabrenje za nove jahače koji možda ne žele odmah skloniti pogled s Yamahinih motocikala.
Yamaha je također prepoznala važnost očuvanja konkurentnosti. “S obzirom na to da imaju koncesije, zamislite koliko su privlačni njihovi motocikli za nove vozače”, ističe Neil Hodgson iz TNT Sports. Testiranje u Misanou pokazuje da Yamaha nastavlja raditi na unapređenju svojih modela, dok Ducati, koji ima priliku testirati s glavnim jahačima, može raditi s različitim specifikacijama motora i aerodinamike, ostajući tehnološki ispred.
Rasprava o koncesijama u MotoGP-u također je ključna. Dok Yamaha koristi ove prednosti za privlačenje talentiranih novih vozača, Hodgson primjećuje da bi bez ovih ustupaka Yamaha bila daleko manje konkurentna. S obzirom na to koliko je teško danas doći do vrha, povećana konkurencija je nešto što svi u MotoGP-u žele vidjeti.
Sa stabilnom potporom i jasnim smjerom razvoja, Yamaha će zasigurno privući više jahača koji teže uspjehu, s manje pritiska da moraju odabrati Ducati kako bi uopće imali priliku za pobjedu. To je posebno važno na pozadini sezone u kojoj su novi talenti, poput Ai Ogure, već započeli svoje borbe s izvanrednim nastupima, unatoč izazovima s kojima su se susreli na stazi.
MotoGP ‘u finom zdravlju’ nakon pobjede ne-ducatija
Johann Zarco
Iako je Ducati trenutno dominantan, povijest nas podsjeća da ovakva situacija ne može trajati vječno. Kako Hodgson primjećuje, Ducati je prošao kroz razne cikluse uspjeha — od osvajanja Svjetskog prvenstva s Caseyjem Stonerom do čekanja na titulu sve do 2022. s Pecom. Ove promjene signaliziraju da MotoGP može očekivati nove uzbuđujuće preokrete.
Osim toga, satelitski timovi nisu se povukli iz igre i nastavljaju se natjecati. Johann Zarco, vozač iz francuskog motogp-a koji predstavlja LCR Honda, zablistao je sa svojim pobjedničkim nastupom, a Marco Bezzecchi iz Aprilije izbacio je Quartarara u Silverstoneu, pridonoseći tako raznolikosti pobjeda ove sezone i jasnom pokazatelju kako prvenstvo ostaje u zdravlju.
Iz svega navedenog, jasno je da su trenutna pravila i promjene u pristupu radi podizanja konkurentnosti u MotoGP-u igrale ključnu ulogu u revitalizaciji natjecanja. S obzirom na to da proizvođači poput Ducatija žele održati konkurenciju i poboljšati gledanost, MotoGP se sigurno kreće prema uzbudljivijim i nepredvidivijim vremenima.