Ovo je srebrna sjena Rolls-Royce iz 1973. godine koja je zamijenjena na šasiji 4 × 4, kao potpuno funkcionalna omaža „Julesu“-prilagođenom Rolls-Royce Corniche 4 × 4 koji se natjecao u skupu Paris-Dakar iz 1981. godine.
Ovaj se neobični četverokoličar sada nudi na prodaju na eBayu iz Ujedinjenog Kraljevstva. Kaže se da se gradi na šasiji Mitsubishi Warrior i koristi isti turbodizelski pogon. Ima punu funkcionalnost 4 × 4, a prodavač čak tvrdi da dobiva 9 l / 100 km – to je oko 23 mpg.
Brze činjenice: Rolls Royce Silver Shadow 4 × 4
- Ova srebrna sjena Rolls-Royce iz 1973. godine pretvorena je u 4 × 4 pomoću šasije i pogonskog sklopa Mitsubishi Warrior. Izgradnja odaje počast originalnom “Jules” Paris-Dakar Rally Rolls-Royce i ima turbodizelski motor, punu sposobnost pogona na sva četiri kotača i prijavljenu uštedu goriva od 23 mpg.
- Originalni “Jules” bila je replika stakloplastike u rolls-royce corniche montiranoj na okvir Toyota Land Cruiser HJ45, pokrenut od Chevrolet Corvette 5,7 Litara V8. Stvorili su ga francuski trkači Thierry de Montcorgé i Jean-Christophe Pelletier, izgrađen je za Paris-Dakar iz 1981. godine s podrškom od Christiana Dior-a.
- Unatoč početnim pravnim prijetnjama Rolls-Roycea, umiješanost Christiana Dior-a koja je projekt koristila za promicanje muškog mirisa “Jules” omogućilo je timu da nastavi. Automobil je trčao konkurentno na skupu 1981. godine, nakratko, plasirajući na 13. mjesto prije pada i kašnjenja uzrokovalo je njegovu diskvalifikaciju, iako je i dalje završio cijeli tečaj.
- Replika Silver Shadow ponuđena na prodaju uključuje Mitsubishijevo šasiju, ovjes, kočnice i pogon, sve integrirano u školjku Rolls-Royce. Graditelj tvrdi da je uloženo preko 30.000 funti i 2.000 kilometara testiranja. Sada je navedeno u Velikoj Britaniji na eBayu za 18.995 funti, otprilike 25.800 USD.
Priča o originalnim Rolls-Royce 4 × 4 “Jules”
Postojanje jednokratnog pogona Rolls-Royce na četiri kotača po imenu Jules dolazi na dva bogata francuska playboys, Thierry de Montcorgé i Jean-Christophe Pelletier, i nekoliko boca (samo najbolje) francuskog vina. U nekom trenutku njihove večeri napunjene Bordeauxom, potaknuli su ideju da Thierryjeve Rolls-Royce Corniche pretvore u pustinjski trkač pogona na sva četiri kotača, a zatim sudjeluju u skupu Paris-Dakar.
Obično se ove divlje ideje koje izgledaju kao neobuzdani genij kada se u koljenu u châteauneuf-du-pape ne čine tako sjajno u hladnom svjetlu zore. Srećom za motorni svijet, Thierry i Jean-Christophe odlučili su krenuti naprijed s planom – i tako je nastao najzahtjevniji Rolls-Royce.
Izvorni plan bio je koristiti tijelo Rolls-Royce Corniche montirano na šasiju pogona na sva četiri kotača, ali ovo je ubrzo bilo namijenjeno. Čelično unitimilo Cornichea temeljilo se na srebrnoj sjeni Rolls-Royce, a jednostavno je bilo preteško da bi ikada bilo konkurentno. Automobil je navršio vagu s gotovo 5000 funti.
Kao rezultat toga, odlučeno je da će biti izgrađena točna replika od stakloplastike u tijelu automobila, koristeći Thierryjev Corniche za izradu kalupa. Jedini dijelovi Rolls-Royce koji su korišteni bili su prozori, kromirani odbojnici, nadzorna ploča, slavna prednja rešetka i sustav upravljanja.
Projekt je na čelu s Michel Mokrycki, čovjek dobro upućen u pripremu rally automobila, uključujući niz Citroënovih prototipa.
Pretraživanje je dovršeno kako bi se pronašlo šasiju s pogonom na sva četiri kotača s međuosovinskim razmakom u blizini Cornichea, a oni su se smjestili na Toyota Land Cruiser, posebno u varijanti HJ45. Završno vozilo zadržalo bi okvir čeličnih ljestvica, osovine, kočnice, opruge listova, prijenos i prijenos, ali originalni motor bio bi zamijenjen za nešto daleko zabavnije – Corvette V8.
Upotreba 5,7-litara Chevrolet Corvette V8 imala je puno smisla, to je bio dobro testirani motor koji je proizveo gužve okretnog momenta i konjskih snaga, a zapravo je bila prilično pouzdana jedinica s pravom njegom. Također je zvučalo ispravno – originalni motor u Cornicheu bio je 6,75-litarski Rolls-Royce L410 V8, tako da je bila ispravna arhitektura motora.
Dodan je set bijelih čeličnih kotača, naravno, s odgovarajućim gumama, a pod tijelom je dodano u tijelu cjevasto čelično uokvirivanje za dodatnu čvrstoću. Unutra je postavljen puni kavez, zajedno s trkačkim sjedalima s kantama i upravljačkim volanom u stilu rally, tada je straga ugrađen 332-litarski spremnik za gorivo kako bi se osiguralo da Jules ima dovoljno raspona da bi ga napravio između udaljenih zaustavljanja goriva na Paris-Dakaru.
Christian Dior spašava dan
Kad je Rolls-Royce dobio vjetar projekta, odmah su poduzeli akcije kako bi ga zatvorili, na temelju intelektualnog vlasništva, ali srećom za sve koji su uključeni, osnivači projekta imali su asa u rukavu – potpisali su Christian Dior kao njihov ključni sponzor. Kako priča ide, Christian Dior uspješno je razgovarao Rolls-Royce i dopustio da projekt nastavi.
Razlog zbog kojeg je Christian Dior odlučio sponzorirati divljih 4 × 4 Cornichea bio je taj što su imali novi proizvod koji im je potreban za tržište muškaraca, a shvatili su da će se vrlo malo muškaraca moći oduprijeti privlačnosti trkača Rolls-Royce Paris-Dakar.
Ovaj novi proizvod bio je njihov kolonj pod nazivom “Jules”, pa bi automobil nosio opsežno marke Julesa i kao rezultat službeno nazvan “Jules”.
Jules bi sudjelovao na skupu Paris-Dakar iz 1981. godine, a Thierry de Montcorgé i Jean-Christophe Pelletier dijelili su dužnosti vožnje ko-vožnje, a kako priče idu, oni su sa sobom uzeli opskrbu šampanjcem i ostrigama – obje te robe su glavne u Sahari.
Automobil je izveo iznenađujuće dobro, redovito završavajući pozornice unutar prvih 20 iz polja od 291 sudionika. Do pola puta utrke, Jules je bio na 13. mjestu, šokirajući mnoge u slučaju. Tada je pogodila katastrofa, automobil je udario u stablo, a upravljač je oštećen, lokalni mehaničar uspio je izvršiti popravak, ali trajao je toliko dugo da je automobil diskvalificiran iz službenih rezultata.
Unatoč toj diskvalifikaciji, osnivačica događaja Thierry Sabine dala je dozvolu da automobil završi utrku i prijeđe liniju – to se ne bi klasificiralo u konačnim rezultatima, ali je završio cijeli tečaj.
Rolls-Royce 4 × 4 prikazani ovdje
Vozilo koje ovdje vidite nije originalni Jules; ima previše vrata previše za to. Izgrađena je pomoću Rolls-Royce Silver Shadow UniBody limuzine, koja je zatim cijepljena na šasiju ljestvica Mitsubishi Warrior 2007. godine, držeći Mitsubishi turbodizelski pogon na mjestu.
Mitsubishi Warrior, koji se naziva i Mitsubishi Triton ili Mitsubishi L200 na nekim svjetskim tržištima, kamion je srednje veličine koji je izgrađen tijekom šest generacija od 1978. do sadašnjeg dana. To je konkurent poput Ford Rangera i Toyota Hilux, a izgrađen je metodom tijela na šasiju.
Vlasnik, a sada prodavač, ove neobične kombinacije Rolls-Royce Silver Shadow/Mitsubishi Warrior kaže da je bio profesionalno izgrađen i da ima 30.000 funti primitaka da to dokaže.
Vozilo koristi šasiju, pogon, ovjes i kočnice iz Mitsubishija, a on kaže da je od veljače od veljače učinio preko 2000 km (1,242 milje).
Sada se nudi na prodaju iz Ketteringa u Ujedinjenom Kraljevstvu na eBayu, s cijenom kupi sada od 18.995 £ ili otprilike 25.800 USD, što se čini potpuno pristupačnim kad uzmete u obzir da je to u osnovi dva vozila u jednom, a jedno od tih vozila je valjak.
Ako želite pročitati više o tome ili se raspitati o kupnji, možete posjetiti popis ovdje.