Honda CR-V E: FCEV i Utrka do oblaka
U uzbudljivom razvoju u svijetu motorsportova, Honda je nedavno najavila da će njezin inovativni model CR-V E: FCEV biti prvo vozilo s pogonom na vodik koje će se natjecati na International Hill usponu Broadmoor Pikes Peak. Ova utrka, poznata i kao “Utrka do oblaka”, izaziva vozače iz svih dijelova svijeta da se suoče s izazovima koje pruža jedan od najzahtjevnijih trkaćih tečajeva.
Koja je Utrka do oblaka?
Utrka do oblaka je spektakularan događaj koji okuplja najbolje svjetske vozače i inženjere. Održava se 20. lipnja 2025. godine, a natjecatelji će se suočiti s visinskim izazovima na stazi koja počinje na nadmorskoj visini od 9.390 stopa. Ova staza dugog trajanja od 12,42 milje uključuje čak 156 okretaja, što čini svaku vožnju pravim testom izdržljivosti i vještine. U trci sudjeluje raznolik spektar vozila – od sportskih automobila do suvremenih električnih modela.
Pored toga, Honda će povjeriti volan Dai Yoshihari, prvaku Formule Drift, koji ima bogato iskustvo i pet nastupa na Pikes Peaku. Njegova uloga bit će ključna u demonstraciji sposobnosti CR-V E: FCEV u ovom zahtjevnom okruženju.
Nova vrsta moći
Honda Racing Corporation USA (HRC US) i Honda of America Race Team (HART) donose inovaciju u ovogodišnjoj utrci s CR-V E: FCEV, vozilom s pogonom na vodik. Zanimljivo je da je HART pripremio ovo vozilo za natjecanja u “izložbenoj klasi”, što znači da je sustav za nultu emisiju zadržan u svojem izvorom obliku bez modifikacija za utrku.
Ovo je važan korak u promoviranju alternativnih izvora energije u automobilizmu, a Honda se nada da će ovaj pokušaj ojačati svijest o prednostima vozila na vodik.
Hondin rub vodika
U svijetu automobila gdje se održivost sve više gura u prvi plan, vodik ostaje niša koja se polako, ali sigurno razvija. Honda trenutno nudi jedino putničko vozilo s pogonom na vodik dostupno za zakup u Kaliforniji, što ukazuje na predanost tvrtke inovacijama u tom sektoru. CR-V E: FCEV koristi napredni sustav za gorivne ćelije druge generacije, koji omogućava vozačima domet od 270 milja.
Osim toga, vozilo pruža mogućnost punjenja u dodatku, što omogućava gotovo 30 milja vožnje na električni pogon. Ovaj hibridni pristup kombinira prednosti vodika za duža putovanja s električnim pogonom za kraće udaljenosti, čime se povećava praktičnost i svestranost vozila.
Prema informacijama iz Honde, sustav sljedeće generacije donosi poboljšanu izdržljivost, veću učinkovitost, optimizaciju performansi i niže troškove, čime se dodatno pozicionira vodik kao ozbiljna alternativa fosilnim gorivima.
Slika kredit: Honda