U svijetu Formule 1, uzbuđenje nikada ne prestaje, a posljednji događaji dodatno potvrđuju da se u ovom sportu i najmanje greške mogu dramatično odraziti na karijere. Tako je FIA, u petak navečer, objavila vijest o suspenziji stjuarda Dereka Warwicka tijekom kanadskog vikenda Grand Prixa. Warwick, bivši vozač Formule 1 koji je sudjelovao u natjecanjima od 1981. do 1993. godine, zamijenit će se s Enriqueom Bernoldijem, nekadašnjim vozačem iz ranih 2000-ih, koji će obavljati svoje dužnosti iz centra za udaljene operacije u Ženevi.
Uzrok ove suspenzije leži u neovlaštenim medijskim komentarima koje je Warwick dao tijekom razgovora na platformi Plejmo. Njegove riječi u vezi s kaznom Maxa Verstappena u Španjolskoj izazvale su veliku pažnju i zabrinuće. Warwick je komentirao kaznu od 10 sekundi koju je Verstappen dobio zbog izazivanja sudara s Georgeom Russellom, smatrajući da bi kazna trebala služiti i kao primjer mladim vozačima. “Treba li to biti oštro? Mislim da su to zapravo shvatili,” rekao je Warwick, naglašavajući važnost pravilnog kažnjavanja u F1.
Warwickov iskaz, međutim, nije prošao nezapaženo. FIA je nakon njegove izjave objavila da su njegovi komentari bili neprimjereni u njegovoj ulozi, te se stjuard ispričao. Iako će nastaviti s radom u Austriji, ovaj događaj poslao je jasnu poruku o tome kako upravno tijelo Formule 1 ozbiljno shvaća medijske istezanje svojih članova. Uloga stjuarda u F1 nije samo tehnička već nosi i značajnu odgovornost, osobito kada dolazi u dodir s javnosti.
Ovaj incident nije usamljen. FIA se u posljednjih nekoliko godina suočila s problemima u vezi s komentarima svojih upravitelja. Primjerice, Johnny Herbert, bivši vozač koji je sudjelovao u F1 od 1989. do 2000. godine, također je bio suočen s kritikama zbog svojih medijskih angažmana. Njegova uloga upravitelja postala je “nespojiva” s angažmanima u medijima, što je dovelo do njegovog povlačenja iz te pozicije. Herbert je nastavio komentirati kao analitičar, no njegova povijest kao vozača i upravitelja bila je pod povećalom.
Upravitelji igranju ključnu ulogu u svakom F1 vikendu. Sastavljeni od četiri člana, njihovi zadaci su kritični za očuvanje integriteta natjecanja. Kontrola utrke bilježi incidente, a odluke konačno donose stjuardi, koji djeluju poput sudaca. Iako postoji jasna smjernica o mogućim kaznama, konačna presudna moć leži u rukama upravitelja, koji donose neovisne odluke temeljem propisa i dokaza.
Svaka odluka upravitelja nosi težinu, stoga je izjava koju donose na kraju svakog dokumenta o odluci posebna – “Odluke upravitelja donose se neovisno o FIA-i i temelje se isključivo na relevantnim propisima, smjernicama i predstavljenim dokazima.” Ova formulacija naglašava važnost nepristranosti i odgovornosti, što je ključna komponenta za održavanje povjerenja u organizaciju.
Kao što se može primijetiti, situacija s Warwickom nije samo puko kršenje pravila, već i pokazatelj kako F1 funkcionira u svom kompleksnom ekosustavu. U ovoj visoko kompetitivnoj atmosferi, gdje je svaki detalj važan, upravitelji imaju zadatak ne samo donositi odluke o kaznama, već i osigurati da integritet sporta ostane neoštećen.

















