U četvrtak, 21. rujna 2023., Savezno žalbeno vijeće s tri sudaca donijelo je presudu u korist NASCAR-a, dok se protežu posljedice tužbe antitrustovih zakona koju su podnijela dva trkačka tima, među kojima je jedan u vlasništvu legende košarke Michaela Jordana. Ova tužba, koja se već nekoliko mjeseci nalazi u pravnom labirintu, postavila je izazov poznatom sustavu kojim NASCAR regulira svoje timove.
Incident se dogodio nakon što su timovi 23xi, kojeg su osnovali Jordan i Denny Hamlin, te Front Row Motorsports, odbili potpisati nove sporazume o obnovi povelja. Ovaj sustav povelja, koji nalikuje franšizama u raznim sportovima, regulira prisutnost timova u određenim utrkama i omogućava im osiguranje finansijskih sredstava. Dok su se drugi timovi odlučili na obnovu, 23xi i Front Row su prepoznali potrebu za pravnim djelovanjem, što je dovelo do aktualne situacije.
„Razočarani smo današnjom presudom Apelacionog suda četvrtog kruga i razmatramo našu sljedeću akciju“, izjavili su odvjetnici za 23xi i Front Row. Njihovi argumenti oslanjali su se na teoriju da bi odbijanje zahteva za obnovu povelje moglo imati antikonkurentne posljedice, a to pitanje još nije bilo finalizirano u nižem sudu. Najavljen je skorašnji sudski proces koji bi trebao raspraviti o meritumu njihove tužbe, zakazan za 1. prosinca.
Društva su također tražila privremenu zabranu koja bi ih prepoznala kao ovlaštene momčadi za tekuću sezonu. Prema trenutnom ugovoru o povelji, timovi su se našli u situaciji gdje ne mogu tužiti NASCAR zbog potencijalne štete koju bi mogli pretrpjeti. Tim 23xi istaknuo je da bi situacija s vozačem Tylerom Reddickom mogla biti ozbiljno pogođena, jer njegov ugovor predviđa da bi postao slobodni agent ako tim ne može osigurati povelju.
U prvotnoj presudi, sudac je izjavio da bi NASCAR-ov sustav povelja mogao biti u suprotnosti s antitrustovim zakonodavstvom prema odredbama o riziku. Međutim, kada su se usvojili argumenti prošlog mjeseca, trojac sudaca u Richmondu pokazao je sumnju prema toj inicijalnoj presudi, navodeći da nisu svjesni nijednog značajnog pravnog osnova koji bi podržao teoriju nižeg suda o antitrustovom kršenju.
Ova zadnja presuda pokazuje da tužitelji nisu uspjeli jasno dokazati da bi njihova tužba imala vjerojatne izglede za uspjeh. Sud je naglasio da, bez ključnog elementa vjerojatnosti uspješne presude, timovi nemaju pravo tražiti preliminarnu zabranu, čime im je onemogućeno da od strane NASCAR-a budu priznati kao ovlaštene momčadi.
Timovi imaju 14 dana da se žale na ovu odluku. Dodatno, ova presuda neće utjecati na samu meritum slučaja, a NASCAR bi mogao tretirati timove kao neovlaštene najranije nakon isteka roka za žalbu. Za polje od 40 automobila, postoji samo 36 ovlaštenih, što znači da bi se timovi koji ne dobiju povelju mogli natjecati kao ‘otvoreni’ automobili, što uključuje dodatne izazove poput potrebe za kvalifikacijom za svaku utrku.
Za vozača Reddicka, trenutna situacija je komplicirana jer nije jasno kako bi se njegov ugovor mogao razvijati, s obzirom na to da je prošle godine osvojio naslov šampiona regularnog dijela sezone i nastupao za naslov kupa.
NASCAR se nije izjasnio kako će postupiti s poveljama koje su obje momčadi trenutno držale ako se situacija promijeni. S obzirom na trenutne izazove, budućnost 23xi i Front Row ostaje neizvjesna.
Za više informacija o auto utrkama, možete posjetiti: https://apnews.com/hub/auto-racing.