Uvod u svijet MotoGP plaća
MotoGP, najprestižnije svjetsko motociklističko prvenstvo, ne nudi samo uzbuđenje na stazi, već i fascinantnu financijsku stranu sporta. Saznaje se da vozači zarađuju milijune, ali pravi iznosi često ostaju skriveni iza tajne timova. U ovom članku istražit ćemo plaće najpoznatijih vozača, njihove sponzorske ugovore i kako se zarada MotoGP jahača uspoređuje s onima iz drugih sportova.
Kako se utvrđuju plaće vozača MotoGP
Utvrđivanje plaća u MotoGP-u može biti izazovno. Timovi rijetko objavljuju službene iznose, a vozači često imaju različite bonuse za pobjede, sponzorske ugovore i dodatne prihode. Na primjer, dok osnovna plaća vozača može biti impresivna, bonusi koje zarađuju na temelju učinka na stazi mogu drastično povećati ukupni prihod.
Najbolje plaćeni vozači MotoGP-a 2025.
Prema najnovijim procjenama, Fabio Quartararo predvodi listu s ugovorom koji mu osigurava godišnju zaradu od 10,4 milijuna funti, slijedi Marc Márquez s 7,5 milijuna funti i Francesco Bagnaia s 5,6 milijuna funti. Ovaj trend ukazuje na rastuće troškove koje timovi snose kako bi privukli najbolje jahače na tržištu.
Pos. | Vozač | Momčad | Godine | Plaća (GBP £) | Plaća (USD $) |
---|---|---|---|---|---|
1 | Fabio Quartararo 🇫🇷 | Yamaha | 25 | 10,4 milijuna | 13 milijuna |
2 | Marc Márquez 🇪🇸 | Ducati | 32 | 7,5 milijuna | 9,7 milijuna |
3 | Francesco Bagnaia 🇮🇹 | Ducati | 28 | 5,6 milijuna | 7,6 milijuna |
Koji tim najviše troši na plaće jahača?
Prema najnovijim informacijama, Yamaha je postala najveći potrošač na plaćama jahača u MotoGP-u. S Fabio Quartararom na čelu, Yamaha troši značajan iznos na osnovne plaće, naglašavajući svoju predanost poboljšanju performansi na stazi. Ducati slijedi, što dodatno osigurava konkurenciju među vodećim timovima.
Dopunska zarada kroz sponzorstva i bonuse
Pored osnovne plaće, mnogi vozači ostvaruju značajne prihode kroz sponzorstva i bonuse. Neki vozači s nižim plaćama mogu zarađivati do 250.000 eura za pobjedu u utrci, dok vozači na višim pozicijama često dobivaju manje. Sponzorski ugovori, poput onih koje imaju Marc Márquez s Red Bullom i Fabio Quartararo s Oakleyem, također čine ključni dio prihoda.
Iznenađujuće plaće legende MotoGP-a
Unatoč svojoj mirovini, legenda MotoGP-a, Valentino Rossi, ostvaruje godišnji prihod od više od 25 milijuna dolara. Njegova dugotrajna prisutnost u sportu, kao i sponzorski ugovori i osobni projekti, još uvijek mu osiguravaju značajno financijsko bogatstvo.
Usporedba plaća s drugim sportovima
Uspoređujući plaće MotoGP vozača s onima iz Formule 1, razlike su očite. Na primjer, najplaćeniji vozač Formule 1, Max Verstappen, zarađuje nevjerojatnih 50 milijuna funti godišnje. Ovo postavlja MotoGP plaće u drugačiju perspektivu, unatoč impresivnim iznosima koje vozači ovog motociklističkog prvenstva ostvaruju.
Moto2 i Moto3: Razlike u plaćama
MotoGP vozači zarađuju znatno više od svojih kolega u Moto2 i Moto3. Plaće u tim nižim klasama su često znatno manje, a neki vozači se nađu u situaciji da moraju i sami financirati svoje utrke kroz osobna sponzorstva dok nastoje doseći MotoGP. Ova situacija ističe izazove s kojima se mladi vozači suočavaju na putu do vrhunskog sportske karijere.
Zaključak
Svijet MotoGP-a je ne samo uzbudljiv zbog adrenalinskih utrka, već i intrigantan kada je riječ o financijskim aspektima. Velike plaće, sponzorski ugovori i mogući bonusi čine ga jednim od najisplativijih sportova na svijetu, unatoč izazovima koje vozači moraju svladati kako bi uspješno nastupali na stazi.