Užarena atmosfera NASCAR-a
NASCAR, poznat po svojoj strastvenoj bazi navijača i uzbuđenju koje pruža, često je scéna dramatičnih zapleta, a posljednja situacija s Chrisom Buescherom i timom br. 17 RFK Racing odličan je primjer. Ova priča započinje kada je Buescherov automobil nasumično odabran za dodatnu inspekciju nakon utrke Adventhealth 400 na Kansas Speedwayu. Što se dogodilo nakon toga, bilo je sve samo ne rutinski postupak.
Kazne i žalbe
Nakon inspekcije, timu br. 17 bile su izrečene ozbiljne kazne, uključujući odbitak od 60 bodova vozača i 60 bodova vlasnika prvenstva. Naizgled nepravedna kazna dovela je do odlučivanja o žalbi, koja je održana u srijedu ispred Apelacije Nacionalnog moto sporta. Iako su se suočavali s prekoračenjem, izvorni tim i vozač nisu odustali i odlučili su se boriti za svoju pravdu.
Isključenje iz kazne
Povodom žalbe, Nacionalno žalbeno vijeće, koje su činili Tom DeLoach, Cary Tharrington i Kevin Whitaker, razmatralo je sve argumente. Utvrdili su da je tim prekršio odjeljke 14.1.c i 14.5.4.G Pravilnika o seriji NASCAR kupa, koji se odnose na pokrov automobila. Ipak, zanimljivo je da su odlučili kako tim nije prekršio odjeljak 14.1.2.B koji se tiče ispušne ploče.
Posljedice za Bueschera
Nakon uspjeha u žalbi, kazne su smanjene. Umjesto odbitka od 60 bodova, Buescher i tim br. 17 izgubili su samo 30 bodova. Ova izmjena posljedica je pažljivog razmatranja pravila i činjenice da je žalbeno vijeće smatralo da NASCAR nije uspio dokazati svoj slučaj u vezi s obrezivanjem ispušne ploče, što je dovelo do povoljnijeg ishoda za tim.
Rangiranje i dodatne kazne
Ova degradacija kazne rezultirala je premještanjem Bueschera s 23. na 16. mjesto u prvenstvu serije NASCAR Cup, što je značajan pomak koji može imati velike posljedice za daljnji tijek sezone. Međutim, ostale kazne ostale su na snazi, uključujući odbitak od pet doigravanja, suspenziju šefa posade Scotta Gravesa i novčanu kaznu od 75.000 dolara. Tim br. 17 i dalje se suočava s izazovima, unatoč pozitivnom ishodu žalbe.
Izjava žalbenog vijeća
Nakon donošenja odluke, žalbeno vijeće objavilo je izjavu koja objašnjava njihovo razmatranje i odluku. Vijeće je navelo kako su smatrali da je NASCAR ispunio svoje dokaze u vezi s pokrovom prednjeg branika, ali nisu uspjeli s argumentima vezanim za ispušnu ploču. Njihovo obrazloženje dodatno naglašava složenost i dinamičnost NASCAR pravila, koja se često tumače i primjenjuju na različite načine.