Rally sport u posljednjih nekoliko godina doživljava dramatične promjene, a u središtu pažnje je svakako ekipa Škode, koja se suočava s izazovima u borbi protiv konkurencije, posebno kada se radi o Toyoti. U ovom članku istražujemo trenutnu situaciju i najnovije vijesti iz svijeta rallyja, s fokusom na Škodu i njen nastup u WRC-u.
Izjava jednog od vozača, koja naglašava potrebu za brzim poboljšanjima, ukazuje na to da trenutna izvedba Škode na stazi nije dostatna za konkurentnost. “Definitivno postoji malo poboljšanja koje trebamo učiniti jer realno, samo na izvedbi, u ovom trenutku nikoga nema da se bori s Oliverom,” istaknuo je. Ovaj komentar jasno ukazuje na pritisak s kojim se ekipa suočava u održavanju svog statusa na vrhu.
Škoda je, bez sumnje, bila dominantna sila u rally prvenstvu, s više naslova niza. Od 2015. do 2023. godine, Škodina Fabia osvojila je svaki naslov osim jednog, koji je pripao Toyoti. Samo prošle godine, kada je Sami Pajari s New Yarisom debitirao, došlo je do značajnog preokreta u dominaciji.
Osvojivši 11 od 18 faza na svom prvom natjecanju u Švedskoj, Oliver Solberg pokazao je izvanredan potencijal. Njegova pobjeda potvrdila je da su Škodini vozači još uvijek u igri, ali konkurencija, pogotovo s Toyotom, raste. U WRC2 seriji, Solberg je pokazao snagu, ali se suočava s izazovima na terenu, uključujući i zaglavljivanje u teško dostupnim dijelovima.
Greensmith naglašava da je Toyota postavila visoke standarde: “Mislim da to mora biti onoliko koliko možemo ići, ali i na takve skupove, postoje i odjeljci u kojima trebate voditi brigu.” Ovo potvrđuje da ne može biti opuštanja u natjecanju, a strategije se moraju stalno prilagođavati kako bi se postigla željena izvedba.
Na primjer, u drugom prolazu Cabeceiras de Basto, Greensmith se suočio s izazovima koji su zahtijevali dodatnu koncentraciju i prilagodbu. Rezultati su pokazali da je Toyota bila brža u kritičnim trenucima faze, što može značiti promjenu u mentalnom sklopu prema strategiji i vožnji na visokim brzinama. “A Toyota je još bila tri sekunde brže u posljednjoj polovici pozornice!” naglasio je, što potvrđuje ozbiljnost situacije.
U hrvatskom automobilizmu, rally je postao sve popularniji, a Škoda ostaje simbol uspjeha u ovom sportu. No, hoće li ekipa moći sustići Toyota i ponovo zauzeti tron? Vrijeme će pokazati, ali jedno je sigurno – uzbuđenje je zagarantirano.