Genesis i nova era moto sporta u Južnoj Koreji
Genesis, luksuzni odjel Hyundaija, najavio je svoj ambiciozni program Svjetskog prvenstva u izdržljivosti (WEC) kao projekt koji nadilazi puk marketing. Njihova misija je mnogo dublja: stvoriti strast za moto sportom u Južnoj Koreji, zemlji koja, iako tehnološki napredna, nije poznata po svojoj utrkačkoj kulturi.
Ulazak Genesa u svijet moto sporta događaj je od značaja. Ova godina označava njihov prvi nastup u vrhunskoj klasi sa LMDH automobilima, koja će se održati sljedeće godine. Njihov plan je dodatno se proširiti na GTP diviziju IMSA Sportscar prvenstva 2027. godine, čime će ojačati svoju prisutnost u globalnim utrkačkim krugovima.
Prototip GMR-001: Inovacija i tradicija
Genesis je otkrio svoj prvi prototip, GMR-001, u prekrasnom narančasto-crvenom liveryju. Očekuje se da će ovaj automobil prvi put na stazu doći tijekom kolovoza, u sklopu opsežnog programa testiranja. Ovaj model simbolizira spoj inovacije i želje za uspostavljanjem tradicije utrkivanja u Koreji, dotičući se kulturnih korijena i ambicija koje se protežu daleko izvan granica države.
Hyundai Group već ima iskustva u međunarodnom natjecanju, sudjelujući u Svjetskom rally Championship od 2014. godine. Međutim, WEC projekt nosi dodatni značaj. Luc Donckerwolke, dizajner u Hyundaiju, ističe kako je potrebna promjena percepcije o moto sportu u Južnoj Koreji.
Kultura moto sporta: izazovi i prilike
Prema Donckerwolkeu, Koreja se suočava s jedinstvenim izazovima. “U Koreji, zapravo ne postoji trkačka kultura”, rekao je, ističući kako je njegova iskustva iz prošlosti pokazala nepoznavanje utrka. “Kad sam prvi put otišao tamo, ljudi su me gledali kao da sam s Marsa pao kad sam pitao o trkama.” Ovo je pokazatelj koliko je važna inicijativa Genesa za promjenu tog narativa.
Ova misija nije samo o natjecanju, već i o stvaranju zajednice. Donckerwolke napominje kako je cilj potaknuti nove generacije da se identificiraju s moto sportom, kako bi eventualno postali trkači. “Baš kao što su ‘Bentley Boys’ doprinijeli legendi o Bentleyu, nadamo se da će naši vozači postati ambasadori tog sporta,” izjavio je, naglašavajući angažman koji Genus želi postići.
Povijest moto sporta u Južnoj Koreji
Nažalost, povijest Južne Koreje u moto sportu do sada nije bila blistava. Iako je zemlja ugostila utrke Formule 1 na stazi Yeongam između 2010. i 2013. godine, nijedan vozač iz Južne Koreje nikada nije sudjelovao u F1 natjecanjima. Jack Aitken, koji drži britansku i južnokorejsku nacionalnost, natjecao se u GP-u Sakhir 2020. godine, ali to nije značajno promijenilo stanje s natjecateljskim vozačima s korejskom pozadinom.
Genesisova vizija za budućnost
Uz podršku svog predsjedavajućeg, Genesis potvrđuje svoju predanost razvoju sportske linije automobila. Donckerwolke je spreman nastaviti pokretanje kulture moto sporta u svojoj domovini. Riječ “magma” koristi se kako bi simbolizirala pojavu nečega novog i uzbudljivog. “Kako se Koreja uključuje u utrke na ovoj razini, to će stvoriti strast za sportom,” ističe Donckerwolke.
Za Genesis i Hyundai, ovaj projekt je više od tržišne strategije. To je šansa za promjenu kulturnog pejzaža u Južnoj Koreji i stvaranje nasljeđa koje će inspirirati buduće generacije trkača. Sam proces inicijative i entuzijazam koji ju pokreće može dugoročno utjecati ne samo na automobilsku industriju u Koreji već i na društvo u cjelini, dodajući još jedan sloj ponosa i tradicije.