Pikes Peak: Utrka do oblaka
Nekoliko odabranih događaja u motosportu smatrano je posljednjim bastionima njihovih disciplina. Za motociklističke utrke ovo je neosporno Isle of Man TT, dok je za reli to neupitno Dakar. Kada je riječ o usponima na brda, tu se ističe Pikes Peak, također poznat kao “Utrka do oblaka”. Ovaj međunarodni uspon nalazi se na Pikes Peaku u Colorado Springsu i predstavlja pravi izazov za vozače. Ruta je duga 19,42 milje i obuhvaća čak 156 zavoja, mnogi od kojih nemaju zaštitne ograde što dodatno povećava rizik. Dakle, nije za one sa slabim srcem.
Iako su se trke održavale na ovoj planini više od stotinu godina, motocikli su se prvi put pojavljivali na Pikes Peaku još od 1916. godine. Prvi motocikl koji se uspeo na usponu bio je Excelsior Twin iz 1914. godine, a vozač mu je bio Floyd Clymer, koji je postavio vrijeme od 21:58.41. Od tada su se motocikli uspjeli znatno ubrzati, a zapanjujuće je da su svi motocikli koji su postavili rekorde imali vremena kraća od 10 minuta. Međutim, unatoč postignućima, motocikli su na kraju zabranjeni na ovom događaju.
Zabrana je uslijedila nakon tragične nesreće Carlin Dunne 2019. godine. On je trebao oboriti rekord vozeći prototip Ducati V4 Streetfighter, ali se srušio nekoliko metara od cilja. Ova nesreća bila je kap koja je prelila čašu, a organizatori su odlučili zabraniti motocikle, čime su rekordi zauvijek ostali u kamenu.
2019. BMW S 1000 R (9:58.878)
U 2019. godini, jedina trkačica koja je sudjelovala bila je Lucy Glockner, koja je upravljala BMW-om S 1000 R. Ovim modelom probila je barijeru ispod 10 minuta, postigavši vrijeme od 9:58.878 i učvrstila svoje mjesto kao jedna od najbržih vozačica na Pikes Peaku. BMW S 1000 R iz 2019. opremljen je rednim četverocilindričnim motorom od 999 ccm, zajedno s modificiranim višim i širim upravljačima.
Iako nije pobijedila, Lucy je zauzela drugo mjesto nakon Rennie Scaysbrooka, koji je vozio Apriliju Tuono V4 1100 iz 2018. godine. Njene izvedbe na S 1000 R bile su impresivne, a mnogi smatraju da bi pobijedila da je koristila model M 1000 R s 205 konjskih snaga.
2015. Kawasaki Ninja ZX-10R 30. godišnjica (9:58.687)
Američki trkač Jeremy Toye postavio je rekord s vremenom od 9:58.687 na Kawasakiju Ninji ZX-10R 2015. godine. Ova utrka se dogodila u trenutku kada je cijela dionica bila asfaltirana, ali nije uspio srušiti rekord koji je postavio Carlin Dunne 2012. godine. Jeremy je ujedno postao ‘Rookie of the Year’ za 2014. i Kralj planine, što dodatno naglašava njegov uspjeh.
Kawasaki Ninja ZX-10R iz 2015. godine uključivao je posebne izmjene, poput Ohlins elektroničkog amortizera i titanskog ispuh. Njegov motor daje 197 konjskih snaga, a Jeremy i njegov tim postavili su fokus na lakše dijelove i unapređenja motora kako bi poboljšali performanse.

















