Praznik automobilizma s brojnom publikom i prekrasnom atmosferom kakvu ovaj sport zaslužuje. Tako bismo najkraće mogli opisati atmosferu na 44. Buzetskim danima prošlog vikenda u Buzetu, gdje je na stazi dugoj 5001 metar vožena zadnja stanica Europskog brdskog prvenstva, te predzadnja stanica Brdskog prvenstva Hrvatske. I dok se često znalo dogoditi da uvijek kvalitetnu utrku u Buzetu omete kiša, ova godina je bila vruća i to u svakom pogledu. Nakon vikenda punog uzbuđenja, ukupnu pobjedu uhvatio je Christian Merli te tako odnio šesti naslov Prvaka Europe Kategorije 2. U Prvenstvu Hrvatske, pak, slavio je iznimno brzi Domagoj Pereković.
Christian Merli
Na startnu liniju subotnjih treninga dovezla su se čak 224 natjecatelja iz 17 europskih zemalja, a natjecanje je završio impozantan 201 natjecatelj. Iznimno izazovno natjecanje isprekidano tehničkim kvarovima i izlijetanjima u nedjelju je trajalo do zadnje zrake sunca, pa na trudu i besprijekornoj organizaciji valja čestitati i organizatorima iz Auto kluba Buzet.
Europsko brdsko prvenstvo (FIA EHC)
Europsko prvenstvo zaključeno je vrhunskim nastupima. Naslov Prvaka Europe u Kategoriji 1 potvrdio je O’Play, Talijan u moćnom Mitsubishi Lanceru Evo IX. Najbrži Hrvat u Europi, Domagoj Pereković, Buzet je završio na izvanrednom 10. mjestu ukupnog poretka EHC-a te na 4. mjestu Grupe 1, gdje ga je od postolja dijelio zaista maleni korak od 0,2 sekunde.
Matija Jurišić
Matija Jurišić je nastupom u Buzetu, gdje je postavio i novi rekord staze u svojoj konkurenciji, dodatno potvrdio titulu Prvaka Grupe 4, a sezonu završava i na trećem mjestu ukupnog poretka Prvenstva Europe u kategoriji automobila, što je zaista izvanredan i sada već kontinuirani uspjeh za mladog Matiju. Europsko brdsko prvenstvo su vozili i Niko Pulić (Grupa 2, 6. mjesto), Viliam Prodan (Grupa 2, 9. mjesto), Tomislav Muhvić (nije završio natjecanje) i Boris Katić (Grupa 4, 6. mjesto).
Prvenstvo Hrvatske na brdskim stazama
U Prvenstvu Hrvatske generalno postolje nijednom ove sezone nije bilo isto, pa tako ni u Buzetu. Nakon subotnjih treninga, zbog nepopravljivih kvarova na svojim automobilima od daljnjeg utrkivanja odustali su Dejan Dimitrijević, Tomislav Muhvić i Laszlo Szasz. Domagoj Pereković je bez ozbiljnije prijetnje osigurao ukupnu pobjedu, dok su se druge dvije stepenice generalnog poretka domaćeg prvenstva lijepo oslobodile za Filipa Magdića (Kategorija 2) i Matiju Jurišića. U Kategoriji automobila drugi je bio Matija Jurišić, a treće mjesto pripalo je Niki Puliću.
Nedjelja je donijela mnogo pritiska domaćim vozačima, što je možda najteže palo Viliamu Prodanu, koji se uslijed pogreške u prvoj vožnji izvrtio na stazi te izgubio dragocjeno vrijeme, ali i pehar i to po prvi puta otkako vozi Buzetsku ljepoticu, stazu na pragu vlastitog doma. Vremenom svoje druge vožnje jasno je pokazao kako bi, da nije bilo pogreške, raspored u vrhu bio drukčije ispisan.
Niko Pulić
Još je jedan mladi i izrazito kvalitetni vozač, Marin Božičević, pod pritiskom borbe za prvaka u Grupi 5 popustio koncentraciju te doživio ozbiljno izlijetanje. Na sreću, Marin je prošao bez ozljeda no automobil nije bio te sreće, pa je njegov nastup na zadnjem natjecanju sezone upitan, a titula prvaka puno bliže konkurentu Stipi Mediću.
U top 10 domaćeg prvenstva smjestila su se tri vozača Kategorije 2. Osim iznimno brzog Filipa Magdića, drugu poziciju uzeo je Saša Černeka, a treći je bio Tamas Kovacs, koji je ovim bodovima ujedno i postao prvak Hrvatske u Kategoriji 2, nakon što dosadašni prvak Laszlo Szasz nije startao, a Buzet je za Kategoriju 2 bio zadnja stanica prvenstva (natjecanje u Dubrovniku ne ispunjava sigurnosne uvjete za Kategoriju 2, odnosno formule i prototipove).
Neizvjesno stanje u grupama domaćeg prvenstva
U grupama domaćeg prvenstva i dalje je zanimljivo, kao i cijelu sezonu. Grupu 1 je ovog puta osvojio Domagoj Pereković, no Dejan Dimitrijević je već osigurao naslov u grupi i ukupnom poretku. U Grupi 2 pobjedu je odnio Niko Pulić, ali razlika između njega i Erisa Marottia tek je 13 bodova, pa još ništa nije gotovo. Grupa 3 ovog puta je otišla u ruke Matije Jurišića ispred Marina Poropata i Marka Pleše, no ukupni poredak sezone je obrnut i Pleše vodi s još uvijek dostižnih 13 bodova ispred Poropata.
Boris Katić
Grupu 4 je osvojio fantastični Boris Katić, ispred Ante Alduka i Sandra Jaketiča. Alduk je i dalje vodeći u ukupnom poretku grupe, no Boris Katić mu je došao na svega 8 bodova. Grupa 5 je u Buzetu pripala mladom Toniju Ivaniću ispred Stipe Medića i Branimira Polića, ali u ukupnom poretku grupe vodi Stipe Medić. Grupu 6 ponovno je odnio Sandi Peteh ispred Denija Kmetovića i Marka Trlina, dok u ukupnom poretku Peteh vodi s 12 bodova ispred Ivana Grozdanića.
Zaplet u poretku klubova
Pravi mali zaplet za zadnje natjecanje sezone dogodio se i u poretku klubova, gdje je AK Župa Dubrovačka ponovno smanjila prednost AK Dubrovik racinga na samo 8 bodova, pa nas na zadnjem natjecanju baš u Dubrovniku čeka prava poslastica.
44. Buzetski dani – Rezultati
Kategorija 1; Grupa 1: 1. Domagoj Pereković 2. Maro Slade, Grupa 2: 1. Niko Pulić 2. Eris Marotti 3. Tamas Tomcsanyi, Grupa 3: 1. Matija Jurišić 2. Marino Poropat 3. Marko Pleše, Klasa 4a; 1. Boris Katić 2. Sandro Jaketič 3. Ivan Batalić, Klasa 4b: 1. Ante Alduk 2. Saša Radola 3. Ivica Dragošević, Klasa 5a; 1. Toni Ivanić 2. Stipe Medić 3. Mato Milković, Klasa 5b; 1. Branimir Polić 2. Igor Nikolaus 3. Nino Jeličić, Klasa 6a; 1. Sandi Peteh 2. Deni Kmetović 3. Marko Deak, Klasa 6b; 1. Marko Trlin 2. Ivan Grozdanić 3. Jure Mornar Klasa E1 Moto; 1. Marijo Barović 2. Filip Bilota Klasa Nacionalna vozila; 1. Max Šimunović 2. Toni Malinarich 3. Maro Franić
Kategorija 2; Klasa 19; 1. Saša Černeka 2. Tamas Kovacs, Klasa 20; 1. Filip Magdić
Juniori; 1. Toni Ivanić 2. Lina Cukrov 3. Mateo Ivančić,
Klubovi; 1. AK Župa Dubrovačka 2. AKK Fly with Kolman 3. AK Dubrovnik racing
Prvenstvo povijesnih vozila; Kategorija A; 1. Leo Černi 2. Karlo Grabar 3. Ante Gaćina, Kategorija B; Armin Mujkanović 2. Dino Ćućić 3. Hrvoje Čubelić
Tekst: Vesela Vrkić
Foto: No Stint Media, Uroš Modlic, Tia Bakotić

















