Formula 1 dugo je bila vrhunac automobilskog inženjerstva i ljudske vještine, proizvodeći neke doista izvanredne strojeve. Od revolucionarnih dizajna koji su zauvijek promijenili sport do izravno dominantnih automobila koji su srušili svoju konkurenciju, ovo su 11 najboljih F1 automobila u povijesti. Osvrćući se na njihovu inovaciju, dominaciju, uspjeh i trajnu ostavštinu, evo ovih legendarnih strojeva.
11. Lotus 72 (1970–1975)
Lotus 72, koji su dizajnirali Colin Chapman i Maurice Philippe, revolucionirao je F1 sa svojim klinovima i bočno postavljenim radijatorima, koji su ubrzo postali standard u industriji. Kombinirao je vrhunsku aerodinamiku s ovjesom protiv ronjenja, nudeći i brzinu i stabilnost. Tijekom pet sezona, pobijedila je u 20 utrka i osigurala tri konstrukcijska prvenstva, vožena od strane zvijezda poput Jochen Rindta i Emersona Fittipaldi. Njegova dugovječnost i inovativni dizajn cementiraju ga kao jedan od najutjecajnijih F1 automobila ikada.
10. McLaren MP4-20 (2005)

McLaren MP4-20 je jedini automobil na ovom popisu koji nije osvojio naslov vozača ili konstruktora, ali njegovo mjesto je zapečaćeno zbog čiste brzine. Dizajnirao ga je Adrian Newey, a bio je gotovo nenadmašan na stazama te godine, pobijedivši u 10 utrka. Na kraju su problemi s pouzdanošću koštali Momčad oba prvenstva, posebno kada se Kimi Räikkönen povukao s vodstva u posljednjem krugu u Nürburgringu. Unatoč tom neuspjehu, MP4-20 ostaje živopisan primjer sirove performanse koja je zasjenjena krhkom mehanikom.
9. Red Bull RB18 (2022)

RB18 je označavao početak nove ere u skladu s propisima o efektu tla i odmah postavio mjerilo konkurentnosti. Max Verstappen je dominirao sezonu, pobijedivši 15 utrka, dok je suigrač Sergio Pérez dodao još dvije pobjede, čime je Red Bull osigurao i vozački i konstruktorski naslov. Adrian Newey, još jednom, majstorski je oblikovao aerodinamičnu učinkovitost i prednost vrhunske brzine.
8. Ferrari tip 500 (1952–1953)

Ferrari Tipo 500 dominirao je u eri kada su propisi Formule 2 nakratko regulirali Formulu 1. Sa Giuseppeom Farinom i Albertom Ascarijem na volanu, ovaj automobil je zabilježio 14 pobjeda i 31 postolje tijekom dvije sezone. Ascari je osigurao prvenstvo vozača unatrag, uspostavljajući Ferrari kao elektranu u internacionalnom motorsportu.
7. Mercedes F1 W05 Hybrid (2014)

Uvođenjem hibridnih jedinica za napajanje 2014. godine, Mercedes ‘F1 W05 Hybrid’ postavio je pozornicu za neviđenu dominaciju. Lewis Hamilton i Nico Rosberg zajedno su pobijedili u 16 od 19 utrka, s ukupno 31 postoljem. Mercedesov turbo hibridni motor bio je izmjenjivač igara, bez premca u snazi i učinkovitosti.
6. Ferrari F2004 (2004)

Ferrari F2004 smatra se jednim od najljepših i najmoćnijih F1 automobila ikad, s vrištavim V10 motorom. Michael Schumacher i Rubens Barrichello pobijedili su u 15 utrka, a Schumacher je osvojio 13 pobjeda na putu do svog sedmog svjetskog naslova. Njegova dominacija bila je toliko potpuna da su samo dva vozača prešla oznaku od 100 bodova te sezone.
5. Williams FW14B (1992)

Williams FW14B, koji je dizajnirao Adrian Newey, uveo je aktivno ovjes, kontrolu vuče i poluautomatski mjenjač, tehnologije koje su bile ispred svog vremena. Vođen Nigelom Mansellom, pobijedio je u 10 utrka i osigurao prvenstvo vozača i konstruktora. Njegov spoj mehaničkog prianjanja i elektroničkog čarobnjaštva učinio ga je gotovo nedodirljivim.
4. Mercedes F1 W07 Hybrid (2016)

Vjerojatno Mercedesovo najprofiniranije kreacija, hibrid F1 W07 pobijedio je u 19 od 21 utrke, postavljajući rekord za većinu postolja i pozicija na pola u jednoj sezoni. Lewis Hamilton i Nico Rosberg su podigli jedni druge na nove visine, a Rosberg je na kraju zatražio svoj jedini svjetski naslov.
3. Ferrari F2002 (2002)

Ferrari F2002 pružio je jednu od najdominantnijih kampanja ikad viđenih. Michael Schumacher je završio svaku utrku na postolju – podvig još uvijek bez premca, uz 15 pobjeda i devet 1-2 završetaka. Ovaj automobil učvrstio je Schumacherovu ostavštinu i Ferrarijevu dinastiju ranih 2000-ih.
2. McLaren-Honda MP4/4 (1988)

Dizajnirali su ga Steve Nichols i Gordon Murray, McLaren-Honda MP4/4 standard je kojim se mjere svi dominantni F1 automobili. S Ayrtonom Sennom i Alainom Prostom, pobijedili su u 15 od 16 utrka, vodeći 97,3% svih krugova te sezone – još uvijek rekord. Ovaj nisko postavljen, učinkovit dizajn bio je savršeno uparen s Hondinim turbo motorom, čineći ga gotovo nedodirljivim.
1. Red Bull RB19 (2023)

Red Bull RB19 izveo je nastup na neviđene visine, osvojivši 21 od 22 utrke, a Max Verstappen je osvojio 19 pobjeda. Njegova kombinacija brzine, prilagodljivosti i besprijekorne pouzdanosti učinila ga je vrhunskim F1 strojem. Dizajniran od strane Adriana Neweya, RB19 razbio je rekorde i gurnuo granice modernog inženjerstva, prepisujući povijesne knjige na zapanjujući način.

















