Od osnutka Formule 1 1950. godine, zajednička misija svih timova bila je proizvesti najbolji mogući automobil. Ono što se smatra “najboljim” definirano je na mnogo načina. Ipak, ključne karakteristike automobila, kao što su brzina, pouzdanost i izdržljivost, imaju jednaku važnost prilikom izrade najboljeg trkačkog automobila.
Tijekom godina postavljeni su novi propisi, koji ne samo da odražavaju evoluciju automobila, već i najbolje kreacije u natjecateljskom i organiziranom moto sportu. Od potpune dominacije Ferrarija početkom 2000-ih do Mercedesa tijekom cijele 2014. do 2021. godine, regulatorne ere, Givemesport istražuje prvih deset najboljih automobila u povijesti Formule 1 od kada je serija prvi put započela. Da bismo ispunili naše kriterije, naši faktori rangiranja navedeni su u nastavku:
Rangiranje čimbenika
- Dominacija – Koliko je ovaj automobil bio nadmoćniji nad svojim konkurentima.
- Inovacija – sve što je revolucioniralo sport.
- Pobjede i postolja – Koliko je ova varijacija automobila bila uspješna tijekom jedne ili više sezona.
- Nasljeđe – Kako su ovi automobili danas poznati u povijesnim knjigama i široko se smatraju jednim od najboljih.
10
McLaren MP4-20
2005
Statistika karijere McLaren MP4-20 |
|
---|---|
Ime automobila: |
McLaren MP4-20 |
Godina proizvodnje: |
2005 |
Pobjeda: |
10 |
Postolje: |
18 |
U broju deset, to je jedini odabrani automobil koji nije osvojio prvenstvo vozača i konstruktora. Impresivna postava koja se sastojala od Kimi Raikkonena i Juana Pabla Montoye, McLaren je bio izuzetno nesretan što nisu pokupili naslove 2005. godine.
Završavajući trkače za Renault i Fernanda Alonsa u oba prvenstva, ovaj je automobil bio poznat po svojoj brzoj brzini, ali nepouzdanosti. Automobil koji je izradio genijalan Adrian Newey zamalo je donio još jedno prvenstvo u svoj sjedište u Wokingu.
McLaren MP4-20 postigao je 10 pobjeda u trci, više od polovice utrka na kalendaru, a u samo jednoj utrci nijedan vozač nije napravio završnicu postolja. Ta je utrka stigla u Nurburgringu, u kojem je Räikkönen povukao u posljednjem krugu od olova zbog neuspjeha suspenzije. Kaže se da je ova nesreća ono što je koštalo McLaren prvenstvo te sezone.
9
Red Bull RB18
2022
Statistika karijere Red Bull RB18 |
|
---|---|
Ime automobila: |
Red Bull RB18 |
Godina proizvodnje: |
2022 |
Pobjeda: |
19 |
Postolje: |
27 |
Prvenstvo pobjeđuje: |
Vozači i konstruktori |
Nakon što je Max Verstappen zapečatio prvenstvo svog prvog vozača s Red Bullom u finalu sezone 2021. godine, Nizozemac je dovršio jednu od najdominantnijih sezona ikad 2022. godine.
Unatoč tome što su se oba vozača povukla na prvoj utrci u Bahreinu i Verstappen koji se ponovno povukao u trećoj utrci, nastavio je pobijediti 17 od 22 utrke, a suigrač Sergio Perez dodao je dvije dodatne pobjede. Godina 2022. obilježila je početak novog regulatornog razdoblja, a Red Bull RB18 je još jedan izum koji je izradio i osmislio Adrian Newey. Austrijski proizvođač udobno je prikupio oba naslova usprkos sporom početku godine.
8
Ferrari tip 500
1952. i 1953
Statistika karijere Ferrari tipo 500 |
|
---|---|
Ime automobila: |
Ferrari tip 500 |
Godina proizvodnje: |
1952. i 1953 |
Pobjeda: |
14 |
Postolje: |
31 |
Prvenstvo pobjeđuje: |
Vozači (1952, 1953) |
Ferrari Tipo 500 bio je automobil toliko impresivan da je korišten za dvije sezone Formule 1, sudjelujući u sezoni 1952. i 1953. godine. Natrag kada su dozvoljeni propisi Formule 2, Ferrari je učinio automobil nevjerojatno dominantan.
Dva najuspješnija vozača iza volana Ferrarija bili su talijanski dvojac koji se sastojao od prvaka 1950. Giuseppe Farina i Alberto Ascari, a potonji su osvojili prvenstvo u obje godine.
Iako je Ferrarijevo nasljeđe u Formuli 1 neusporedivo, ovaj model bio je prvi koji je uistinu stavio talijanski proizvođač na kartu moto sporta. 14 pobjeda i 31 postolja kasnije, ovaj model uistinu pada kao jedan od najboljih.
7
Mercedes F1 W05 Hibrid
2014
Mercedes F1 W05 Hibrid -ova statistika karijere |
|
---|---|
Ime automobila: |
Mercedes F1 W05 Hibrid |
Godina proizvodnje: |
2014 |
Pobjeda: |
16 |
Postolje: |
31 |
Prvenstvo pobjeđuje: |
Vozači i konstruktori |
Formula 1 ušla je u novo hibridno doba 2014. godine, označavajući početak razdoblja neusporedive dominacije za Mercedes. Tim je nastavio osvojiti sedam uzastopnih naslova vozača i osam naslova konstrukcija.
Samo 2014. godine, Mercedes je iznio 16 pobjeda od 19 utrka, a vozači Lewis Hamilton i Nico Rosberg postigli su kombinirana 31 postolje između njih. Za Hamiltona je svaka utrka koju je završio na postolju u toj sezoni.
Neumoćni pogon proizvođača sa sjedištem u Stuttgartu, u kombinaciji sa svojim revolucionarnim napretkom u novoj hibridnoj eri, doveo je do stvaranja i proizvodnje mnogih najboljih automobila iz godine u godinu.
6
Ferrari F2004
2004
Statistika karijere Ferrarija F2004 |
|
---|---|
Ime automobila: |
Ferrari F2004 |
Godina proizvodnje: |
2004 |
Pobjeda: |
15 |
Postolje: |
29 |
Prvenstvo pobjeđuje: |
Vozači i konstruktori |
Ferrari F2004 bio je prizor. Bilo je brzo, okretno i imao je urlajući V10 motor koji je zvučao lijepo. Automobil je dominirao s oba prvenstva i bio je posljednji naslov koji je osvojio sedmostruki prvak Michael Schumacher.
Kako bi pokazao koliko je ovaj model konja koji se nalazi dominantan, samo su dva vozača završila u tri figure tijekom cijele sezone: i Schumacher i njegov suigrač Rubens Barrichello.
Ovaj Ferrari pobijedio je u 15 utrka, a Schumacher je pobijedio u 13 navrata. Njegova sezona bila je oznaka istinske veličine, koja je tvrdila 148 bodova, ali da nije bilo umirovljenja u Monaku, pobijedio bi u 12 utrka zaredom.
5
Williams FW14B
1992
Williams FW14B statistika karijere |
|
---|---|
Ime automobila: |
Williams FW14B |
Godina proizvodnje: |
1992 |
Pobjeda: |
10 |
Postolje: |
23 |
Prvenstvo pobjeđuje: |
Vozači i konstruktori |
Jedna od najnevjerojatnijih livija urezana u sjećanja na starije generacije je Williamsova kreacija iz 1992. godine: Williams FW14B, dizajniran, pogađate, Adrian Newey.
Williams je usvojio potpuno novi pristup dizajnu, s revolucionarnim poluautomatskim prijenosom, aktivnom ovjesom i kontrolom vuče, što ga je u to vrijeme učinilo nevjerojatnim automobilom.
Ukupno 10 pobjeda i 23 postolja zatraženo je 1992. godine, a britanski vozač Nigel Mansell zatražio je devet pobjeda da bi konačno osvojio prvenstvo koje ga je izbjeglo nakon godina nesreće. Nasljeđe plavog i žutog automobila jedno je od Williamsovih najboljih djela, kombinirajući sjaj čovjeka i stroja.
4
Mercedes F1 W07 Hibrid
2016
Mercedes F1 W07 Hybrid -ova statistika karijere |
|
---|---|
Ime automobila: |
Mercedes F1 W07 Hibrid |
Godina proizvodnje: |
2016 |
Pobjeda: |
19 |
Postolje: |
33 |
Prvenstvo pobjeđuje: |
Vozači i konstruktori |
Pobijedivši u 19 od 21 utrke, vozači Mercedesa Lewis Hamilton i Nico Rosberg izveli su najbolji ikad automobil iz Njemačke u dugoj povijesti Formule 1. Unatoč tome što nema najbolji postotak pobjede, on i dalje ima rekord za većinu postolja i pozicija u jednoj sezoni.
Njemački proizvođač automobila proizveo je nadograđenu jedinicu za napajanje, što se timovima pokazalo oponašanjem, osim što je automobil učinio izuzetno pouzdanim. Jedino umirovljenje uzrokovano automobilom stigla je na Malezijsku Grand Prix 2016. za Hamilton.
Ovaj se automobil smatra jednim od najuspješnijih automobila ikad proizvedenih, jer je Mercedes dovršio svoj treći uzastopni naslov konstruktora, a Rosberg je osvojio svoje prvo i jedino prvenstvo.
3
Ferrari F2002
2002
Statistika karijere Ferrarija F2002 |
|
---|---|
Ime automobila: |
Ferrari F2002 |
Godina proizvodnje: |
2002 |
Pobjeda: |
15 |
Postolje: |
28 |
Prvenstvo pobjeđuje: |
Vozači i konstruktori |
Unatoč tome što je snimio jedan manje završnog dijela postolja, najbolji Ferrari automobil bio je F2002. Ova varijacija bila je značajna evolucija od prethodnog modela prvenstva 2001. godine i bila je jedna od najdominantnijih sezona Michaela Schumachera.
Njemački je izvukao maksimum iz automobila i završio svaku utrku na postolju, što ga do danas postavlja kao jedinog vozača Formule 1 koji je ikada dovršio ovaj podvig.
I Schumacher i Rubens Barrichello pobijedili su između 15 utrka među njima, završivši devet 1-2 završetka tijekom svojih kampanja iz 2002. godine. Ferrarijev tim iz snova Schumacher, Jean Todt, Ross Brawn i Rory Byrne bili su uistinu sila s kojom se treba računati.
2
McLaren-Honda MP4/4
1988
Statistika karijere McLaren-Honda MP4/4 |
|
---|---|
Ime automobila: |
McLaren-Honda MP4/4 |
Godina proizvodnje: |
1988 |
Pobjeda: |
15 |
Postolje: |
25 |
Prvenstvo pobjeđuje: |
Vozači i konstruktori |
McLaren poglavari Steve Nichols i Gordon Murray zajedno su radili na proizvodnji automobila koji je trajao test vremena. Poznata crvena i bijela livery, u kombinaciji s inženjerskim remek-djelom i dva najbolja vozača F1 svih vremena u Ayrtonu Senni i Alaineu Prostu, McLaren MP4/4 imao je sve.
Poznata marka pobijedila je u 15 od 16 utrka, ali samo je zbog toga što je najveći postotak krugova vodio u jednoj sezoni sa 97,3%, što je dovelo 1.003 od 1.031 ukupnog kruga. Dok je rekord na kraju srušen za najveću stopu pobjede u sezoni, McLarenova povijest krajem 80-ih vidjela je gotovo nepobjedivu liniju vozača i automobil koji je revolucionirao sport.
1
Red Bull R19
2023
Statistika karijere Red Bull R19 |
|
---|---|
Ime automobila: |
Red Bull R19 |
Godina proizvodnje: |
2023 |
Pobjeda: |
21 |
Postolje: |
30 |
Prvenstvo pobjeđuje: |
Vozači i konstruktori |
Ako ste mislili da je njegov prethodnik, R18, bio dominantan, R19 je bio na drugoj razini i široko se smatra najboljim automobilom u povijesti Formule 1. S istom postavom Maxa Verstappena i Sergia Pereza, oba vozača pobijedila su 21 od 22 utrke.
Iako MP4/4 ima najveći postotak krugova vodio u sezoni, Red Bull R19 je jednostavno rez iznad svoje pouzdanosti, brzine i svestranosti u svim stazama. Sjaj Maxa Verstappena još jednom je prikazan, osvojivši 19 od 22 utrke, osim što je završio na drugom mjestu u dvije utrke. Dominacija je razbila sve knjige povijesti i za jednog vozača i za proizvođača.