U svijetu moto sporta, mnogi vozači nastoje redefinirati svoju karijeru i istražiti nove izazove nakon svog vremena u Formuli 1. Ovaj članak ulazi u fascinantna putovanja deset vozača F1 koji su prešli u drugu trkačku seriju, pokazujući svoju prilagodljivost i strast za utrkom izvan vrha Motorsporta.
10. Fernando Alonso: Od F1 do Svjetskog prvenstva u izdržljivosti i Rally Dakar
Tijekom svog F1 hiatusa, Alonso se natjecao u FIA Svjetskom prvenstvu u izdržljivosti s Toyota Gazoo Racing, osvojivši titulu u sezoni 2018-2019. Pobjedio je na Le Mansu dva puta u uzastopnim godinama (2018, 2019). Španac je također sudjelovao na skupu Dakar s Toyotom i izrazio namjeru da se u budućnosti vrati ovom izazovnom događaju.
9. Jenson Button: Uspjeh u Super GT, Le Mans i NASCAR

Nakon svog prvenstva F1 2009. godine, Jenson Button uspio je u Japanu Super GT, osvojivši naslov 2018. godine u svom rookie pokušaju. Također je osporio Le Mans 24 sata, uključujući jedinstvenu vožnju u NASCAR-ovom Garage 56 ulasku 2023. godine, te nastavio utrke u raznim izdržljivostima i turnejama.
8. Jacques Villeneuve: Natjecanje u Indycar, NASCAR i utrke zaliha automobila

Prije svoje slavne karijere F1 u kojoj je s Williamsom osvojio Svjetsko prvenstvo 1997. godine, Villeneuve se izvrsno snašao u Indycaru, osvojivši prvenstvo u Indianapolisu 500 i Indycar 1995. godine. Nakon povlačenja iz F1 2006. godine, Kanađanin se progonio razne discipline motorsporta, uključujući NASCAR, a sportski rally pobijedio 2008. godine. Nedavno se Villeneuve vratio u Williams kao ambasador u sezoni 2025. godine.
7. Juan Pablo Montoya: Postignuća u Indycar i IMSA Sports Cars

Juan Pablo Montoya jedan je od samo tri vozača koji su pobijedili u utrkama u seriji Formule 1, NASCAR Cup i Indycar Racing. Kolumbijan je dva puta (2000. i 2015.) osvojio Indianapolis 500, pokazujući izvanrednu svestranost kroz trkačke discipline. Nakon svoje F1 karijere, Montoya se 2014. godine vratio u Indycar s Team Penskeom, osiguravajući pobjedu u Poconu i snažno završivši u prvenstvu prije nego što je nastavio svoj uspjeh u sportskim utrkama.
6. Sebastian Buemi: Dominacija u utrkama formule E i izdržljivosti

Sebastian Buemi prešao je iz Formule 1 u zvjezdanu karijeru i u utrkama Formule E i izdržljivosti. Uhvatio je prvenstvo Formule E 2015–16 i nedavno je osigurao svoju 14. pobjedu serije na E-Prixu 2025. godine, povrativši rekord za većinu pobjeda. Također je četverostruki pobjednik Le Mansa s Toyotom.
5. Brendon Hartley: Svjetski prvak izdržljivosti nakon F1

Brendon Hartley zapravo je dao svoj trag u utrkama izdržljivosti prije kratke karijere F1 s Torom Rossoom u 2017.-2018. Novozelanđanin je dva puta (2015. i 2017.) osvojio FIA svjetsko prvenstvo izdržljivosti i zatražio pobjedu u prestižnim 24 sata Le Mansa u 2017. godini s Porscheom. Nakon izlaska iz F1, Hartley se vratio u svoje trkačke korijene izdržljivosti gdje se nastavio izvrsno.
4. Robert Kubica: Rallying povratak i WRC Champion

Nakon što je njegovu karijeru F1 poremetio teški sudar 2011. godine, Robert Kubica vratio se u Motorsport u Svjetskom prvenstvu o mitingu, natjecajući se između 2013. i 2016. godine. Uslijedio je naslov WRC-2 2013. godine, pokazujući otpornost i prilagodljivost tranzicijom iz pojedinačnih sjedala na uspjeh u rallyu.
3. Nigel Mansell: Britanski Touring Cars i Indycar Champion

Nigel Mansell, svjetski prvak Formule One iz 1992. godine, napravio je povijest pobjedom u Svjetskoj seriji Indycar 1993. godine u svojoj debitantskoj sezoni, postajući jedini vozač koji je istovremeno držao naslove F1 i Indycar. Mansell se također natjecao u britanskoj seriji Touring Cars i raznim automobilskim utrkama, dodatno pokazujući svoju svestranost izvan Formule 1.
2. Felipe Massa: Od F1 do Formule E i Brazilskih zaliha

Nakon umirovljenja iz F1 2017. godine, Felipe Massa pridružio se Venturi ekipi Formule E, gdje je zatražio postolje u Monaku prije nego što je napustio seriju 2020. godine. Vraćajući se u Brazil, Massa je pronašla novi uspjeh u seriji Stock Car Pro, pobijedivši u prvoj utrci u Cascavelu 2023.
1. Marcus Ericsson: Osvajanje Indy 500 u Indycar

Nakon što je napustio Formulu 1, Marcus Ericsson napravio je veliku oznaku u Indycaru, osvojivši pobjedu na prestižnom 2022. Indianapolis 500. Vozao se za utrke Chip Ganassi, a Ericssonovo postignuće povećalo je svoj profil u američkim moto sportovima i dokazao svoju prilagodljivost izvan svjetla F1.
Zaključak:

Ovi izvanredni pokretači dokazali su da se uspjeh u motosportu proteže daleko izvan staze Formule 1. Od utrka izdržljivosti do žestoko konkurentne serije Indycar, svaki je prihvatio nove izazove i postigao prekretnice koje dodatno učvršćuju svoje nasljeđe u svijetu trkača. Njihove priče nadahnjuju i trenutne i ambiciozne vozače da ostvare različite mogućnosti i nastavljaju napredovati u stalno razvijajući se krajolik moto sporta.