Zanimljivosti: Fiat Stilo Abarth | AutopressHR
Jedna od oštrijih talijanskih marki je ona s žuto-crvenim štitom i škorpionom. Karl Albert Abarth, poznatiji kao Carlo Abarth, je 1949. svoju tvrtku osnovao na temeljima trkaćeg iskustva i nekih resursa iz Cisitalije, a osim utrkama (vlastiti prototipi), bavio se proizvodnjom auto i moto dijelova, poput trkaćih ispuha.
Tvrtka je 1971. prodana Fiatu, gdje su vještine friziranja, često upravo Fiata, uokvirene u novi trkaći odjel tvrtke. Odjel je tada vodio poznati Aurelio Lampredi, konstruktor motora, a Abarthi su se proslavili na relijima i drugim utrkama.
1980-ih jači, sportski Fiatovi modeli nosili su Abarth znak, a 2000-ih je odjel ponovo postao zasebna firma, u vlasništvu Fiata. Najjači modeli ponovo su bili brendirani kao Fiat Abarth ili Abarth. Jedan od tih je i fotografirani Fiat Stilo.
Fiat je koristio ime Stilo samo jednu generaciju (u Italiji 2001.-2007., uz jedan redizajn), nakon čega je novi model (nasljednik za C-segment) dobio staro ime Bravo/Tipo. Među ponuđenim motorima bila je i posljednja evolucija Lampredijevog motora, čiji se karakteristični zvuk čuo i u Zastavi 101. A upravo je zvuk glavna posebnost koju Stilo Abarth donosi vozaču i po čemu zaslužuje svoj fun factor.
Radi se o 2.4 benzinskom motoru uparenom s automatiziranim Selespeed ili pak ručnim mjenjačem (kasniji modeli), što je dobro; daje 170 KS, što je bolje; i radi se o rednom petcilindarskom motoru, što je odlično. Posebni zvuk petcilindarskog motora relativna je rijetkost koju vrijedi isprobati dok se prolazi kroz okretaje.
Abarth s fotografija trenutno je na prodaju, a za kraj jedno kviz pitanje: po čemu je Carlo odabrao škorpiona za logo firme? 🙂