Zabrana “prljavcima” ulazak u München i to već od 1. veljače, ulazak samo onima iznad Euro 5 norme, s Golfom IV ni ne pomišljajte ući u bavarsku prijestolnicu
Svi ispod Euro 5 norme ne mogu u München! Nema više zagađenja! Bavarska prijestolnica ograničava automobilski promet, otkrivamo restrikcije koje stižu već u veljači. Ograničenja bi se također mogla uskoro postrožiti.
Bavarska prijestolnica i jedan od najvećih njemačkih gradova, München, važi za mjesto koje često posjećuju mnogi Hrvati iz raznih razloga, kako poslovnih tako i privatnih.
No uskoro to mnogima više neće biti moguće ili će barem biti puno teže nego danas. U gradu, koji posljednjih godina ima velikih problema sa zagađenjem zraka, najavljeno je da će iduće godine jako postrožiti pravila ulaska u centar, a od 1. veljače sljedeće godine, piše “Auto Motor und Sport”. , vlasti će proširiti zabranu prometa za sva vozila koja ne zadovoljavaju ekološke standarde do i uključujući EURO 4, na cijelo područje unutar srednjeg prstena, uključujući i prsten.
Riječ je o obilaznici u vanjskom dijelu gradskog središta s oznakom 2-R, a zabrana se odnosi na sva vozila koja su proizvedena najkasnije do 1. siječnja 2011. godine, kada je za sva vozila stupio na snagu standard EURO 5. Promet za navedena vozila tako će biti dopuštena samo na područjima izvan spomenutog prstena, a unutar prstena će do daljnjega biti dopušten promet automobilima nižeg standarda (EURO 4 ili manje) samo za domaće stanovništvo, dostavna vozila i još neke iznimke , koji će od gradskih vlasti dobiti posebne dozvole.
Uskoro još puno stroža ograničenja
Od 2010., kada je donesen novi zakon, München se relativno neučinkovito bori s posebno visokim razinama emisije NOx, zbog čega svake godine plaćaju paprene kazne državnim vlastima. Sada su tome odlučili stati na kraj, ali će ujedno ispoštovati i zahtjeve udruga VCD i DUH s kojima su se nadležni dogovorili o smanjenju emisije štetnih plinova koji je na snazi u ovoj godini, no sporazum je potpisan 5. listopada.
Iako je najavljena zabrana prometa relativno stroga, uvjeti za ulazak u grad ili područje ograničeno 2-R obilaznicom mogu postati još stroži. Pokaže li se da su razine emisije i dalje previsoke, ograničenja bi od 1. listopada sljedeće godine mogla stupiti na snagu i za vozila s dizelskim motorima koja inače zadovoljavaju normu EURO 5. Takva vozila, od kojih su neka stara tek osam godina, u Münchenu ih je čak 140.000.