Vučiću se smiju, a Srbija dobila posao stoljeća zahvaljujući Europi! Novi Fićo nasljednik je Fiat Pande
Sada je i službeno: Fiat ostaje u Kragujevcu! Fićo je obilježio “motorizaciju” cijele Jugoslavije šezdesetih godina prošlog stoljeća, a električna Panda je zamišljena da pokori ne samo Srbiju, već i cijelu Europu. Aleksandar Vučić puca od zadovoljstva, a ovaj uspjeh uspoređuje s poslom stoljeća. Istaknuo je: – Ovim poslovnim poduhvatom mi mijenjamo imidž Srbije!
Od 2024. godine bivša Zastava proizvodit će novi električni automobil Fiat, najvjerojatnije nasljednika Pande, koji bi se trebao temeljiti na konceptnom modelu Centoventi.
Dobre vijesti za Kragujevčane, Šumadince i cijelu Srbiju otkrio je izvršni direktor koncerna Stellantis Carlos Tavares na sastanku u četvrtak s srbijanskim predsjednikom Aleksandrom Vučićem. Tavares je rekao da bi proizvodnja modela mogla početi sredinom 2024.
Nakon sastanka, srbijansko Ministarstvo gospodarstva i Fiat Chrysler Automobiles Srbija (FCA) potpisali su sporazum o dodjeli državnih poticaja za modernizaciju tvornice u Kragujevcu. Vučić je na sastanku s Tavaresom rekao da će sporazum sa Stellantisom Srbiji dati ključnu ulogu u provedbi Stellantisovog strateškog plana Dare Forward 2030. automobile i tako mijenjamo imidž Srbije”, samouvjereno je rekao Vučić. Tavares je dodao da će Stellantis u tvornici u Kragujevcu postaviti novu proizvodnu liniju za električna vozila.
Među brojnim nagađanjima o sudbini kragujevačke tvornice automobila u posljednje vrijeme najčešće se nagovještava skori kraj proizvodnje Fiata 500L, koji zbog svog pristupa teško pronalazi put do kupaca. Prošle godine je tvornica, koja je radila samo 50-ak dana, proizvela manje od 20.000 automobila, što je najgori broj od 2012. godine, kada je Fiat preuzeo Zastavu, i šest puta manje nego u rekordnoj 2013., kada je iz njega istjerano 117.000 Fiata proizvodnih hala 500 l Rečeno je i da će Talijani uskoro zatvoriti tvornicu, ali je sada jasno da će Fiat ostati u Kragujevcu i nastaviti tvorničku tradiciju koja je dugi niz godina ponos jugoslavenske autoindustrije. naznačio je i potpisivanje ugovora s koncern ZF, koji ima tvornicu u Pančevu u Srbiji, za proizvodnju elektromotornih agregata, a odatle bi se oni isporučivali u Kragujevac.