Na atraktivnim cestama španjolske Andaluzije, među vinogradima i maslinicima, prvi put sam shvatio kako svoju budućnost zamišljaju u Renaultu.

Megane E-TECH electric dolazi u Hrvatsku u rujnu. Stajati će od 34 tisuće pa nadalje, a uz snažniji pogonski sklop i impozantniju opremu cijena ide i iznad 45.000 eura. Dolazi nam u ranu jesen.

I Renault i Megane su na velikoj prekretnici. “Renesansa”, suvislo nazvana Renaultovim strateškim planom za prelazak na električni pogon, navodi da se marka više neće toliko natjecati za prvo mjesto po broju prodanih automobila, već će se fokusirati na ponuđenu vrijednost. Oni više neće biti proizvođač automobila koji se bavi tehnologijom, već tehnološka tvrtka koja se bavi automobilima. Da kažem starim automobilističkim jezikom – Renault će postati premiumniji Prvi nagovještaj je Megane E-TECH električni. Potpuno novi električni Megane s novom, namjenskom električnom platformom CMF-EV, svježim izgledom i u konačnici drugačijim iskustvom vožnje. Zanimljivo je da automobil i u stvarnom životu izgleda veći nego što sugerira brojka od 4,2 metra, što je 16 centimetara manje od uobičajenog Megane karavana. Električni dizajn, koji je omogućio guranje kotača do krajnjih točaka, omogućuje 2.685 milimetara međuosovinskog razmaka, što rezultira prostranom kabinom i prtljažnikom od 440 litara (+32 litre ispod dna), inače nešto manje zgodnog oblika.

To više nije Megane kakvog smo poznavali

Uočavam Renaultove namjere na prvi pogled na parkirane automobile. Dizajn je elegantan, kvalitetan i zanimljiv i dovoljno poseban da ga već duže vrijeme promatram i automobili različitih boja ostavljaju izrazito drugačiji dojam. Kvake na prednjim vratima su – kako i priliči – uvučene u karoseriju, a stražnje su smještene uz prozor Interijer je i dalje prepoznatljiv, ali stvarno unaprijeđen u svakom pogledu – ovdje su napravili barem jedan korak naprijed i gore. Materijali, dizajn, a time i dobrobit su značajno na višoj razini. Ispred mene su dva ekrana – središnji desni je postavljen uspravno i blago okrenut prema vozaču, a ispod njega ostaje niz prekidača za osnovne funkcije. Taktilni volan nije potpuno okrugao i sugerira šesterokut – sve te značajke u električnim vozilima zvuče pomalo klišejsko, no Renault je to napravio na svoj način. Sviđa mi se ručica mjenjača na upravljaču za brzo okretanje, što je posebno logično kod električnih vozila, namjenska tipka na kolu upravljača za promjenu načina vožnje, a zadržali su i ručicu upravljača za kontrolu zvuka.

U vožnji udoban i posve tih

U vožnji se Megane pokazuje kao udoban i opuštajući automobil koji ima nekoliko trikova u rukavu. U udobnom načinu rada isporučuje okretni moment s osjećajem – za ugodan start bez trzaja koji su tipični za električna vozila. U vožnji je iznenađujuće tiho čak i za električno vozilo, jako su dobro vodili računa o izolaciji buke s ceste. A budući da su odzivi električnog pogona u sportskom modu tada puno oštriji, ovaj put Megane je dobio iznenađujuće izravan upravljački mehanizam. Niskom težištu automobila ide i upravljivost, iako snažniji Megane teži čak 1.636 kilograma. Snažniji pogon pruža 470 kilometara dometa, drugi 300. Pod toplim andaluzijskim nebom vozio sam raznoliku i atraktivnu rutu u snažnijem Meganeu s relativno povoljnom potrošnjom – 15,9 kWh/100 km, a nakon 230 kilometara preostalo 30 posto napunjenosti baterije. Na AC se oba pune snagom od 22 kilovata, a na istosmjernoj snagom od 130 oz. 85 kilovata, što znači 300 oz. 200 kilometara postignutog dometa (prema WLTP mjerenju) u 30 minuta punjenja.

Potrebno je reći i manje ugodne vijesti – Renaultova ambicija ima svoju cijenu. Takav Megane koštat će (bez subvencije) od 34 tisuće pa nadalje, a uz snažniji pogonski sklop i nekoliko kukica u dodacima cijena će brzo premašiti 45.000 eura. Dolazi nam u ranu jesen. U obitelji Megane sada se ponuda – ako uzmem u obzir Conquest – zapravo temelji na tri različite platforme. Očekuje se da će postojeći Megane biti u prodaji još dvije godine, a od tada će se Megane E-TECH električni zvati samo kao – Megane.



Source link

Related Posts