Vozili smo: Range Rover Velar
Velarova pri?a po?inje kada je Land Rover po?eo proizvodnju Range Rover modela, pri ?emu su 1969. i 1970. prvi pred-proizvodni prototipi nosili naziv Velar. I današnji Velar odražava izvornu ideju Range Rovera kao sposobnog terenskog vozila, ali udobnog i za cestu.
Probni model s R-Dynamic paketom opreme i 2.0 turbodizelom od 204 KS ustupio nam je salon Auto Benussi.
Ve? smo pisali o Jaguarovom 2.0d i R-Dynamic opremi pa se ovom prilikom osvrnimo na neke to?ke po kojima se Velar isti?e. Središnja konzola sadrži ekrane na dodir koji ina?e nose svoje probleme, no ovdje su ergonomski dobro riješeni. Brojne opcije za odabir ponašanja odli?nog pogona na sve kota?e po kojem je Range Rover poznat mogu?e je podešavati putem su?elja prikazanog na ekranu jer im se ne pristupa za vrijeme vožnje, pa nije problem odvra?ati pogled s ceste kako bi ih se njima upravljalo. Isto tako, smanjuje se potreba za brojnim fizi?kim gumbima pa je interijer pregledniji.
Velar je brendiran kao Range Rover te je temeljen na PLA (Premium Lightweight Architecture) platformi, a bliži je Land Roverima i Jaguarima (varijanta platforme D7a) nego Range Rover Sportu (varijanta platforme D7u). No, kako smo spomenuli, Velar koristi dokazani sustav stalnog pogona na sve kota?e kakvog ina?e koriste Range Roveri, zajedno s prikazom inklinacije (naginjanja) automobila po dvije osi, statusa diferencijala te odabira programa sukladno podlozi po kojoj ?e se voziti. Uz to, šasija je projektirana za uzdužno postavljanje motora pa i to doprinosi Velarovim dinami?kim svojstvima.
Kao cjelina, Velar je automobil koji nudi dinami?ki prilagodljive sposobnosti terenske vožnje, ali i uz naglasak na udobno iskustvo cestovne vožnje. Dovoljno je tih pri brzinama za krstarenje autoputom te dovoljno stabilan da pokaže i malo agilnosti u zavojima, bez pretjeranog naginjanja. Uz odabir zra?nog ovjesa, Velar pokazuje upravo Range Roversku kombinaciju terenskog vozila sposobnog i za udobno putovanje asfaltom.
Foto: LS