Vozili smo: Range Rover Sport
Auto Benussi nam je na probu ustupio novi Range Rover Sport P510e First Edition.
Svakako se ne radi tek o povećanoj formuli Jaguarovih crossovera i sedana, a uz revidirani monolitni minimalistički dizajn i bogati interijer, glavnu riječ vodi sustav upravljanja ovjesom i pogonom, s ciljem isporuke visokog stupnja udobnosti i stabilnosti.
U ponudi su Ingenium dizelski i benzinski motori, a testirani P510e koristi redni šestcilindarski benzinski mild hibrid motor. Radi se o plug-in hibridnom sustavom koji omogućuje i vožnju samo na elektromotor, a ukupno ovaj 3.0 turbobenzinski motor i elektromotor preko 8-stupanjskog ZF-ovog automatskog mjenjača na kotače isporučuju do 510 KS.
Novi prilagodljivi zračni ovjes mijenja karakteristike tvrdoće i visine u skladu s informacijama koje automobil prikuplja za vrijeme vožnje; npr. pogon detektira tip podloge (rahlost, grbavost, skliskost, dubina vode), uzima se u obzir i brzina kretanja, a prema GPS podacima i očekivanim zavojima priprema se i anti-roll sustav za smanjenje bočnog naginjanja karoserije.
Range Rover Sport ima pristojni dolazni i odlazni kut, te sposobni pogonski sustav s elektronički kontroliranim centralnim diferencijalom i vektoriranjem momenta kočenjem, što je demonstrirano na reklamnom usponu po rasteretnom kanalu brane na Islandu. No, zbog dimenzija, tipa guma, mase, i jednostavno cijene, većina kupaca ga većinu vremena vjerojatno koristi ga na asfaltu. Ipak, brojni sustavi pomoći vozaču korisni su i u urbanom ambijentu.
Dodatnu preglednost omogućuju tzv. “manevarska” svjetla koja osvjetljuju tlo i prostor neposredno oko automobila, zatim desetak kamera i ultrazvučni senzori koji grade sliku okoline vozila (uključujući i pogled na kotače, za precizni offroading), a auto je opremljen i automatskim parkiranjem koje je moguće izvesti i bez vozača (auto će uz prisutnost vozača i potvrdu preko mobilne aplikacije sam izvesti potrebne manevre za ulazak ili izlazak iz parkirnog mjesta).
Očito je da za “gradsku” vožnju postoje praktičniji automobili, no uz sustav zakretanja stražnjih kotača, gotovo 5 m dugi i 2.2 m široki Range Rover ima praktički isti radijus okretanja kao Golf (oko 10.9 m). Druga praktična rješenja olakšavaju svakodnevno korištenje auta, poput spuštanja stražnjih siceva na gumb iz gepeka, glasovnih komandi, bežičnih punjača za mobitele, adaptivni kut obasjavanja prednjih svjetala, bežično ažuriranje softwarea itd.
Viši prioritet od praktičnosti dobila je udobnost, čemu u prilog idu grijana i ventilirana sjedala, a prednja su podesiva na 22 načina, uz masažnu funkciju. Kvalitetno je izveden i touchscreen, koji sam po sebi nije optimalno rješenje za infotainment, ali u ovoj varijanti je drastično unaprijeđen jer daje haptički feedback, tj., zahtjeva pritisak, a ne samo dodir, te daje povratni signal (vibraciju). Dodatni NVH sloj u kabini čini i aktivno poništavanje buke (korištenjem zvučnih valova u protufazi s npr. šumom kotača).
Taj sustav sintetizira i zvuk motora pa ga emitira na zvučnike (posebno u sport postavci), ali zvuči umjetno i pomalo prazno, što je šteta jer izvan auta trolitreni turbošestak daje prilično dobar zvuk. Zaključno, spomenimo kako zanimljivost o proivodnji ovog auta. U regiji West Midlands, u gradu Soilhullu, nastali su korijeni Rovera, Land Rovera te 1969. i Range Rovera (prodaja serijskog modela počela 1970.). Tako aktualni Range Rover Sport nastavlja tradiciju kombinacije luksuza i terenskih sposobnosti koja je započela prije 54 godine.