VOZILI SMO Porsche 911 Carrera S
Kultni model je kroz osam generacija, u 55 godina na tržištu, postao referenca za sve druge sportaše na svijetu, a najbolji dokaz tome je novi Porsche 911.
Suvremene smjernice autoindustrije zaslužne su za to da svaki novi model ima više opreme, više prostora, više snage i manje prekidača u unutrašnjosti. I novi Porsche 911 slijedi te trendove. No, istodobno je Porsche 911 najbolji dokaz da uspješan dizajn ne treba značajno mijenjati. Recept koji se temelji na dobro promišljenoj evoluciji pokazao se itekako uspješnim pa svaki novi model izgleda svježe, ali istodobno i toliko dobro poznat.
Osma generacija vjerojatno najpoznatijeg sportskog automobila na svijetu donosi sve izmjene u skladu sa suvremenim trendovima. Uz bolju ponudu prostora, više opreme, više snage i manje prekidača u unutrašnjosti, može se reći da i novi 911 prati ostatak svijeta. No, u slučaju Elfera izmjene nisu toliko česte i minimalistički nastrojene kao kod nekih modela za široke mase. U već 55 godina koliko je Porsche 911 na tržištu nametnuo se kao etalon za uspješan sportski model. Enigma je kako im je uspjelo zadržati osnovni oblik, a pritom kupcima ponuditi osam generacija u različitim karoserijskim izvedbama. Evolucija dizajna je ono što u Porscheu rade školski precizno, a najzanimljivije je kako uspijevaju zamaskirati rast gabarita.
Čim je osma generacija modela 911, oznake 992, ugledala svjetla pozornice na prošlogodišnjem salonu automobila u Los Angelesu bilo je jasno da je novi model dimenzijama osjetno premašio stari. No, vještim potezima dizajnera ostao je skladan, atraktivan i primamljiv. Stražnje svjetlo u jednoj liniji podsjeća na neka dobra stara vremena, oštriji rubovi karoserije ističu agresivnost, sprijeda dominiraju LED Matrix svjetla, ispušni ‘topovi’ integrirani su u branik, a već bazni model ima sprijeda 19-colne, a straga 20-colne naplatke.
Unutrašnjost je prošla kroz kompletan makeover. Odmah moramo pohvaliti činjenicu da nisu podlegli pod pritiskom novih trendova digitalizacije nego su ostavili analogan brojač okretaja motora, koji je smješten u srediti i nameće se kao glavni instrument armature. Infotaiment sustav je opremljen novim 10,9-inčnim ekranom, a veliku pažnju privlači i znatno manja ručica mjenjača. Prilično okomito postavljena armatura rezultat je toga što je kao uzor prilikom kreiranja interijera poslužio 911 iz 70-ih godina prošlog stoljeća. Što se tiče kvalitete materijala, završne obrade i ergonomije sve se može opisati jednom riječju – savršeno!
Što se tiče motorizacije za pogon se koristi isti 3-litreni bokserski 6-cilindraš iz prethodnika, ali je unaprijeđen pa nudi bolje performanse i bolja ekološka svojstva. Bazni Porsche 911 razvija 385 KS (+15 KS), a Carrera S 450 KS (+30 KS). Obje izvedbe imaju pogon na stražnje kotače, a za prijenos snage je zadužen zadužen 7-stupanjski ručni mjenjač ili 8-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom. Radi se o automatiku kojeg isporučuje proizvođač ZF, a time 7-stupanjski automatski mjenjač PDK odlazi u povijest.
Koliko je novi Porsche 911 filigranski dorađen najbolje ilustrira podatak na Carrera osnažena sa 370 na 385 KS stotku lovi za 3,7 s, a Carrera S osnažena sa 420 na 450 KS za 3,6 s. Kod oba modela je ubrzanje do 100 km/h skraćeno za 0,4 sekundi u usporedbi s prethodnikom. Snažnije izvedbe bit će predstavljene na salonu automobila u Ženevi u ožujku 2019. godine. Porsche 911 Turbo tako će ispaljivati 590 umjesto sadašnjih 530 KS, dok će Turbo S biti nabijen na čak 630 KS (sad ima 570 KS).
Ovo je najbolji 911 u povijesti – ushićeno je izjavio Mark Webber nakon što je novog Elfera isprobao na trkaćoj stazi. Već nakon nekoliko kilometara za volanom jasno je koliko je modificiran poluaktivan ovjes s amortizerima promjenjive tvrdoće zaslužan za bolja vozna svojstva. Novi 911 ostaje neutralan duže nego ijedan prije, a kirurški precizan volan omogućava da se minimalnim korekcijama vraća kontrola.
Motor u svakom trenutku ima impresivnu rezervu snage, mjenjač ga izvrsno nadopunjava rafalnim šaltanjem, a jedino bi zvuk iz ispušnih cijevi mogao biti malo siroviji. Rijetko koji sportski automobil pruža takav osjećaj sigurnosti prilikom vožnje na granici. Vozač u svakom trenutku ima povratne informacije o količini gripa kojom raspolažu kotači pa je jednostavno prilagođavati ritam kvaliteti asfalta. Kočnice su također na visini zadatka, ali ipak bi svaki potencijalni kupac trebao ozbiljno razmisliti o doplati od 11.000 eura za karbo-keramičke diskove, jer oni nude još jedan dodatni korak prema karakteru pravog trkača.
Svi koji žele kupiti novi Porsche 911 već mogu to učiniti u Hrvatskoj, uz početnu cijenu od 1.162.263 kune za model Carrera S, dok izvedba 4S, s pogonom na sve kotače, košta 1.237.024 kuna.
Tekst: Saša Kapetanovič