VOZILI SMO: Peugeot 308 SW GT PHEV 225
Peugeot 308 SW ugodno je iznenađenje i koliko god se mora boriti za mjesto pod suncem među hatchbackovima, kad je o karavanima riječ tu stoji iznimno dobro, odlično čak. Peugeota 308 SW donosi i tehnologiju plug-in hibrida – i sasvim očekivano i više cijene. Autonomija hibrida, isključivo na struju, je i gotovo 60 kilometara.
Vuče na kupe, onako skorojen po recepturi Valtera da Silve i Giugiara koji su prvi karavanima podarili sportskiji, kupeovski naglašeni oblik. I velik prtljažnik nije jedini adut
Cijene od 192.705 (Active Business 110 KS i 6 stupanjki ručni mjenjač) do 355.520 za hibridnu izvedbu GT od 225 konja i osamstupanjsku automatiku koju smo imali prigodu oprobati.
Vrhunska unutrašnjost modela 308 SW najveća mu je odlika i postoji potencijal da Peugeoa da se približi BMW-u i Audiju. Praktičnost ovog hibridnog karavana jednako je tako posve blizu najboljima u klasi, a iako pogonski sklop modela 308 nije tako dovršen kao kod nekih razvikanih i etabliranih rivala, lijepo je dorađen. Osim klasičnih benzinskih i dizelski izvedni sad su tu i neminovni hibridi, a kad bi od svih njih mogli birati nekako je Hybrid 180 u srednjoj izvedbi možda i najbolji izbor. Ovisno o opremi, cijena benzinskog motora potpomognuta strujom što razvijaju od 180 do 225 konja iznosi od 297.296 kn pa sve do 355.520 kuna. Najjeftiniji je onaj benzinski 1.2 trocilindarski od 110 konja koji stoji 192.705 kuna, a najjeftiniji dizelaš je 1.6 litarski HDI od 130 konja koji stoji 220.007 kuna. Cijene su otišle u nebo i to ne samo stoga što je riječ o posve novom modelu, već i zbog dobro znane situacije u Ukrajini, s nedostatko plemenitih metala koji su prije uglavnom dolazili iz Rusije…
Vozili smo hibrid od 225 konja i to najopremljeniji GT, cijene 355.520 kn
Peugeot 308 SW je kompaktni karavan koji se temelji na 308 hatchbacku. Uslijedio je ubrzo nakon modela s petorom vrata 2013. godine, a dijeli ga učinkovit raspon motora, elegantan izgled i izdašnu razinu opreme. Osim što ima duži stražnji dio, 308 SW ima i nešto duži međuosovinski razmak od hatcha, što ga čini jednim od najprostranijih karavana u klasi. Do danas je prodano nevjerojatnih 7 milijuna ovog najpopularnijeg francuskog kompakta.
Model 308, prvi je put uveo hibridnu snagu, ali uključivanje ove tehnologije također znači da je automobil skuplji. Vozili smo njihov novi Hybrid 225, karavan, GT Premium SW.
Ova kombinacija karoserije, motora i opreme najskuplji je 308 koji možete kupiti. 308 SW ima mnogo konkurenata. Plug-in hibridne verzije karavanskih modela imaju i SEAT Leon te Škoda Octavia koji su jaki konkurenti, a unutar Stellantis grupe (Peugeotova familija) tu je nova Opel Astra Sports Tourer PHEV.
Unutrašnjost novog modela 308 izgleda jednako luksuzno kao i bilo koji od njegovih konkurenata i čini se ravnopravnim s premium suparnicima, kao što je to recimo Audi A3. Ovaj vrhunski automobil ima puno alcantare u kabini, ali i takozvana ‘Renze’ tkanina, koja se koristi kod jeftinijih modela, savršeno je adekvatana.
GT Premium je dobro opremljen, s elektronski podesivim, grijanim i masažnim sjedalima. Dobivate i bežično punjenje telefona, grijani upravljač, ulaz bez ključa i bočni retrovizori s automatskim zatapanjem. S obzirom na dodatnu dužinu karavana, dobro dolazi. Tu je i kamera od 360 stupnjeva s asistencijom pri parkiranju, kao i električna vrata prtljažnika sa senzorom za stopala.
Najbolji karavan
SW je skraćenica za karavan, a koristi se na karavanskim verzijama Peugeotovog kompaktnog obiteljskog automobila otkako je 307 SW stigao 2002.
Lagani facelift stigao je 2017., čime je izgled 308 SW bio usklađen sa SUV-om 3008 zahvaljujući novoj maski hladnjaka i prednjim svjetlima. Dodatni sigurnosni komplet, bolji infotainment i novi automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa za najvišu razinu opreme također su dodani tijekom ažuriranja. Prošle godine predstavljen je prvo posve novi kompakt, a odmah potom i karavan izvedba Peugeota 308. Koliko je Francuzima ovaj model značajan svjedoči i činjenica kako je to prvi Peugeot koji je ponio na maski posve novi logotip Peugeota, a uz to bez doplate se nudi sjajna metalik zelenkasto “avatar” boja!
Ne nedostaje mu ni pomagala u vožnji niti sigurnosnih značajki, s ‘Drive Assist Pack’ kao standardom, koji dodaje prilagodljivi tempomat, pomoć pri pozicioniranju u traku, detekciju mrtvog kuta na daljinu i upozorenje na poprečni promet straga. Uključene su i korisne tehnologije kao što su prepoznavanje ograničenja brzine i AEB.
Ako se s čime ima dičiti, onda je to njegova unutrašnjost
Peugeotov i-Cockpit izgled čini 308 drugačijim od rivala. Svi gumbi su okrenuti prema vozaču, dok je 10-inčni zaslon jasan i osjetljiv; nova postavka i-Toggle ispod olakšava prebacivanje između izbornika u pokretu.
Iza i iznad upravljača nalazi se još jedan ekran od 10 inča, a iako se može konfigurirati s različitim očitanjima, upravljač (još jedan dio dizajna i-Cockpita) blokira većinu toga.
U vožnji, SW se osjeća praktički istovjetno hatchbacku. Zaslužuje visoke ocjene za udobnost, a čak i na većim 18-inčnim kotačima, ovjes 308 SW je fascinantan i na neravnim cestama i neravnicama. Ležanje i udobnost po navadi, zavidno.
Ovaj hibrid od 225 KS pokreće 1,6-litreni četverocilindrični benzinski motor s turbopunjačem uparenim s električnim motorom i ubrzava od 0-100 km/h za 7,6 sekundi – samo 0,1 sekundu brže od hibrida sa 180 KS. Ubrzanje je dobro, ali je automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa po Peugeotovoj navadi trom, a i elektromotor bi se mogao brže uključivati. No tako što mogu zamjeriti samo oni kojima je do sportskog štiha, a to sigurno nisu kupci karavana. 308 se nikad ne osjeća tako moćnim kao što se očekivalo. Miran je uglađen i tih. Autonomija isključivo na struju mu je i gotovo 60 kilometara.
Ima za 58 litara veći gepek od Škode Octavije
Stražnja sjedala imaju dovoljno prostora za noge i glavu, a prostranost se nastavlja u prtljažniku. Kao i većina svojih konkurenata, 308 Hybrid žrtvuje dio kapaciteta prtljažnika zbog baterije, ali prostor od 548 litara i dalje je bolji od 490 litara Octavie iV karavan.
Iako se čini da kombiji C segmenta više nisu popularni kao što su bili, u Peugeotu ističu kako i dalje očekuju popriličan interes za pridošlicu. Pritom, većinu od čak 70 posto kupaca čine tvrtke koje bi u svoje vozne parkove službenih vozila trebale uključiti 308 SW. Novi 308 SW stigao je pred pola godine u veći dio EU zemalja, a sad je i na našim cestama. U odabranim zemljama bit će ga moguće naručiti i putem interneta. U svakom slučaju zanimljiv, kvalitetan i uglađen automobil po mjeri i onih koji su vozili do sada veće automobile.
Peugeot 308 SW Hybrid 225 GT Premium
Cijena: 355.520 kn
Motor: 1.6-litre 4 cilindra, benzin / PHEV
Snaga / Moment: 222 KS/360 Nm
Mjenjač: 8-brzinska automatika, prednji pogon
0-100 km/h: 7.6 s
Baterija: Lithium – Ion / 12.4
Max. brzina: 230 km/h
Ekonomija/CO2: 240mpg / 27g/km
Električna autonomija: 59 km
Dimenzije: 4636 x 1442 x 2732 mm
Međuosovinski razmak: 2732 mm
Kotači/gume: 225/40 R18
U prodaji: Sada