U počinjenju 18 teških prekršaja policija zatekla 16 ponavljača
Tzv. „recidivisti“ počinili su prekršaje: nedopuštena koncentracija alkohola – 9, brzina 4, upravljanje prije stjecanja prava – 3 te upravljanje pod utjecajem droga -1
Policija je nastavila s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja: alkoholiziranost vozača, vožnju nedopuštenim brzinama kretanja, nekorištenje sigurnosnog pojasa, nepropisnu uporabu mobitela i prekršajima motociklista.
U akciju je bio uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa: uređaji za utvrđivanje stupnja alkoholiziranosti, uređaji za nadzor brzine, testeri za droge i dr.
Policijski službenici svih policijskih uprava, proteklog vikenda od 30. srpnja do 1. kolovoza utvrdili su 4.438 prekršaja, od čega izdvajamo:
325 prekršaj vožnje pod utjecajem alkohola, gdje je najveća koncentracija alkohola u količini od 3,09 g/kg izmjerena kod počinitelja na području PU virovitičko-podravske.
1.875 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja, a najveća prekoračena brzina izmjerena je na području PU sisačko-moslavačke, 230 km/h.
512 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa,
221 prekršaj nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom.
Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđen je na području PU splitsko-dalmatinske, 59 takvih prekršaja. Rekorder po broju utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine je PU Zagrebačka s 261 takvih prekršaja. Sigurnosni pojas najviše nisu koristili vozači na području PU zagrebačke, 87 takvih prekršaja. Najveći broj nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje utvrđen je na području PU Splitsko – dalmatinske, 48 takvih prekršaja.
Vidljivo je da su najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola počinili vozači starosti od 18 do 24 godina (75 takvih prekršaja), kojima je najčešće izmjerena koncentracija od 0,51 do 1,00 g/kg.
U nadzoru prometa aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja, prilikom čega je zatečeno 16 osoba koje su bile ponavljači teških prekršaja u prometu tzv. „recidivisti“, a koje su počinile 18 teških prekršaja, od čega najviše: nedopuštena koncentracija alkohola – 9, brzina 4, upravljanje prije stjecanja prava – 3 te upravljanje pod utjecajem droga -1.
Iz tog razloga 5 vozača je zadržano u posebnim prostorijama do 12 sati, a protiv 9 vozača proveden je žurni prekršajni postupak prilikom čega je policija predložila određivanje maksimalnih kazni.
U istom razdoblju na prometnicama Republike Hrvatske dogodilo se 100 prometnih nesreća s nastradalim osobama. U navedenim nesrećama 2 osobe su smrtno stradale, 30 osoba je zadobilo teške tjelesne ozljede, a 89 osoba je lakše ozlijeđeno.
Prema statističkim pokazateljima u prvih sedam mjeseci 2021. godine, u prometnim nesrećama smrtno je stradalo 166 osoba, što je 14 osoba ili 9,2 % više u odnosu na isto razdoblje prošle godine (152 poginule osobe).
S ciljem daljnjeg smanjenja stradavanja i podizanja razine sigurnosti, poduzimanje navedenih mjera u prometu se nastavlja.
Slijedom iznijetog, ponovno pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa, jer prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može dogoditi u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život.
Savjeti sudionicima u prometu
vodite računa o tehničkoj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice, stanju i ispravnosti pneumatika,
brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisana Zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
ne koristite mobitel tijekom vožnje,
koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,
ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću. Zakonska obaveza je da ako se krećete kolnikom morate biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom.
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala
prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
provjeriti tlak u gumama,
upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
poštivati dopuštena ograničenja brzine,
prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
ne voziti slalom između vozila,
izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.
Izvor: MUP