Aktualno dacia duster Featured SUV Vijesti Zanimljivosti

U Hrvatsku je stigao novi Dacia Duster

„Najpotpuniji Duster dosad”: ovo je početak novog poglavlja o čuvenom modelu koji postavlja mjerila u automobilskoj industriji i koji utjelovljuje sve ono za što se Dacia zalaže: robustan je i stvoren za aktivnosti na otvorenom, jednostavno je opremljen, ekološki učinkovit, a opet kul. Duster je stigao na tržište 2010., prvu obnovu doživio je 2017., a zatim se uspeo do vrha i ponovno ispisao pravila oblikovanja SUV-a.

Prava je priča o uspjehu: u 13 godina karijere osvojio je više od 40 nagrada, dosad je proizveden u 2,2 milijuna primjeraka, a o tome koliko je zapravo popularan najbolje govori činjenica da je 2022. bio najprodavaniji SUV u svim segmentima na europskom tržištu privatnih kupaca. U Dacijinoj tvornici u Pitestiju u Rumunjskoj svakog se dana proizvede oko 1000 Duster SUV-ova – otprilike jedan svake minute!

Platforma CMF-B, na kojoj je sazdan novi Duster, ima središnju ulogu u Dacijinoj industrijskoj strategiji. Ta konkurentna i nevjerojatno prilagodljiva platforma prvi je put upotrijebljena u novom Sanderu i Loganu, a zatim i u Joggeru. Važna je jer pruža svestranost bez koje marka ne može optimalno provesti svoj ambiciozni proizvodni plan.

Patrice Lévy Bencheton, potpredsjednik Dacijina Odjela za performanse proizvoda, objašnjava: „Nova platforma CMF-B ključna je za razvoj naše sadašnje i buduće ponude. Na Dusteru možemo vidjeti sav njezin potencijal: omogućuje ugradnju visokoučinkovitih elektrificiranih motora, značajno poboljšava performanse vozila te pomaže očuvati njegovu čuvenu privlačnost i pristupačnost.

Zahvaljujući platformi CMF-B, novi Duster nudi više prostora za putnike i prtljagu, pri čemu je njegova duljina tek neznatno veća. Napredna konstrukcija platforme zaslužna je za manji prodor vibracija i bolje prigušivanje buke, čime je poboljšana udobnost za vozača – i to bez kompromisa u pogledu ukupne duljine koja i dalje iznosi 4,34 m.

– Razvojem novog Dustera i optimizacijom stabilizatora značajno su poboljšana njegova dinamična vozna svojstva. Nadalje, povećanje krutosti sastavnih dijelova vozila uvelike je pridonijelo smanjenju naginjanja karoserije (za 21 % u inačici 4×2), čime je osigurana veća stabilnost prilikom vožnje u zavojima i promjene smjera. Napredak je vidljiv i kod inačice 4×4 čija je okretnost povećana za 17 %. U terenskoj se vožnji veća krutost stražnje osovine nadoknađuje uz pomoć novog elektroničkog sustava upravljanja (smanjenje naginjanja usklađeno je s promjenom kuta nagiba za svakih m/s² poprečnog ubrzanja).
– Unaprijeđene su još i postavke amortizera, upravljački omjer i mehanizam te podešavanje guma, a sve kako bi se osigurao precizniji odziv u raznim zahtjevnim uvjetima vožnje.
– Optimizirana je i buka kotrljanja (u prosjeku za -2 dB), što znači da je putnički prostor znatno tiši, a iskustvo vožnje ugodnije. (-3 dB = dvostruko manja buka!)
– Inženjerskim zaslugama tu nije kraj: platforma CMF-B omogućila je elektrifikaciju novog Dustera, odnosno ugradnju blagog i punog hibridnog motora.

Dacia je iz temelja promijenila Dusterov izgled. Novi Duster zadržava odvažne karakteristike koje su proslavile prethodne generacije, posebice čvrst i robustan stav SUV-a, te ih obogaćuje upečatljivim novim dizajnom. Nova generacija s ponosom nosi novo ruho!

David Durand, direktor Odjela za dizajn marke Dacia: „Prije nego što smo počeli raditi na dizajnu novog Dustera, izbrusili smo njegove proporcije i dali mu čvrst, uravnotežen stav. Kad na samom početku ugodite proporcije vozila, nećete ga morati naknadno dotjerivati.”

Samo ono najvažnije, bez nepotrebnih dodataka”. To je ukratko filozofija kojom se Dacia vodila prilikom dizajniranja nove generacije Dustera, ali i svih drugih svojih modela.

Dizajneri su krenuli od jednostavnih oblika i površina kao što su putnički prostor, poklopac motora, blatobrani i drugo. Zatim su ih povezali u jasnu cjelinu i tako postigli suvremen izgled koji ostavlja dojam kvalitetne izrade i privlači namjerno zategnutim, odvažnim linijama.

Jednostavni oblici i površine naglašavaju moć dizajna: među ostalim tu su oštra, okomita prednja maska, zaštite blatobrana oborenih bridova, veliki poklopac prtljažnika i bočni prozori koji neprimjetno sežu od prednjeg do stražnjeg kraja.

Nova je generacija u cijelosti obavijena elegantnom zaštitom: bočne zaštite podvozja povezane su s oznakama marke i lukovima blatobrana, koji su pak povezani s prednjim i stražnjim odbojnicima. Novi Duster nikad nije izgledao otpornije i spremnije za otvorena prostranstva!

Dosljedan dizajn prilagođava se vremenu u kojem živimo, a terenskom i robusnom karakteru Dacije Duster daje održiviju dimenziju

Prednja i stražnja zaštita podvozja obojene su u masi. Izbjegavanje lakiranja dobro je za okoliš, a prednosti takve prakse imaju i kupci: tragovi struganja i ogrebotina neće utjecati na originalnu boju.

Bočne zaštite podvozja, zaštite blatobrana, oznake marke, trokutasti umetci na prednjem odbojniku i zaštita stražnjeg kraja izrađeni su od izdržljivog materijala Starkle®, razvijenog u suradnji Dacijinih inženjera i kemičara tvrtke LyondellBasell. Taj materijal, predstavljen na konceptnom automobilu Manifesto, izrađen je od 20 % recikliranog materijala. Prirodno je prošaran bijelim česticama koje je Dacia, umjesto da ih preboji, odlučila zadržati.

David Durand dodaje: „Željeli smo čvrsto povezati vanjski i unutarnji dizajn. Zategnute linije i dojam čvrstoće putničkog prostora pomažu da se osjećate istinski zaštićeno.”

Tom osjećaju pridonosi i povišena, okomita i velika nova armaturna ploča sa širokom ukrasnom oblogom. Zračni otvori, koji oblikom podsjećaju na lukove blatobrana, također pridonose dosljednosti dizajna.

Novi je Duster izvana i iznutra opremljen osnovnim dodacima koji doista služe svrsi. Mnogo je truda uloženo u ergonomiju, uključujući 10,1-inčni središnji zaslon koji je postavljen u vidnom polju vozača i nagnut prema njemu za 10 °. Nova ručica automatskog mjenjača kombinirana je s motorom HYBRID 140 te je posebno jednostavna za upotrebu. dok plosnata konstrukcija gornjeg i donjeg dijela upravljača jamči nevjerojatno ugodno rukovanje.

Tu je i novi svjetlosni potpis u obliku slova Y, posljednja karika koja povezuje vanjski i unutarnji dizajn novog Dustera:

– zračni otvori u unutrašnjosti tvore oblik slova Y (u inačici Extreme izvedeni su u boji bakra). Štoviše, isti oblik nalazimo i oko naslona za ruke u oblogama vrata. Naziv marke u središtu upravljača zamijenio je logotip.

Prednja i stražnja svjetla, kao i aluminijski naplatci proizvedeni bez upotrebe kroma (i posebno ispolirani kako bi se postigao sjaj), tvore oblik slova Y.

David Durand zaključuje: „Željeli smo stvoriti dosad najprivlačniju generaciju u kojoj su prepoznatljiv dizajn modela Duster i marke Dacia dovedeni do vrhunca, i koja uz sve to čvrsto i ponosno potvrđuje naše vrijednosti: robusnost i prilagođenost za aktivnosti na otvorenom, ekološka učinkovitost i kul izgled unatoč jednostavnoj opremi.

Terenske sposobnosti novog Dustera nadmašuju ponudu na tržištu vozila s pogonom na sve kotače bez kratkih prijenosnih omjera, što znači da ljubitelji otvorenih prostranstava mogu opušteno uživati.

Novi Duster dostupan je s mjenjačem 4×4 Terrain Control koji uključuje pet načina rada:

AUTO: mjenjač u skladu s prianjanjem i brzinom automatski dijeli snagu prednjim i stražnjim kotačima.
SNOW: optimizira putanju na skliskim cestama uz pomoć posebnih postavki sustava elektroničkog nadzora stabilnosti i sustava protiv proklizavanja.
MUD/SAND: za vožnju nestabilnim terenima.
OFF-ROAD: vrhunske performanse na zahtjevnim terenima. Ovaj način rada može se usporediti s načinom 4×4 Lock u aktualnom Dusteru, a poseban je po tome što, ovisno o prianjanju i brzini, automatski i na optimalan način dijeli okretni moment između prednjih i stražnjih kotača.
ECO: optimizira potrošnju goriva tako što regulira rad klima-uređaja i performanse vozila. Ovisno o prianjanju, ovaj način rada u najvećoj mjeri poboljšava raspodjelu okretnog momenta između prednjih i stražnjih kotača, čime se smanjuje potrošnja goriva.

Razmak od tla: 217 mm (mjereno između osovina) u inačici 4×4, što je ujedno i najveća vrijednost na tržištu

Prilazni i odlazni kutovi pomažu vam da učinkovitije izbjegnete prepreke u inačici 4×4: do 31 ° sprijeda i 36 ° straga te 24 ° za središnji kut.

Nadzor brzine na nizbrdici posebno je koristan na neravnim površinama i strmim nizbrdicama. Sustav aktivira kočnice kako bi održao brzinu vozila pod kontrolom (u skladu s uputama vozača), odnosno između 0 i 30 km/h. Aktivira se neovisno o odabranom stupnju prijenosa (uključujući stupanj za vožnju unatrag) pa vozač može zaboraviti na papučicu gasa i kočnice i usredotočiti se na upravljanje.

Za vrijeme terenske vožnje, na 10,1-inčnom središnjem zaslonu prikazuje se niz posebno korisnih informacija:

– bočni nagib kut nagiba na uzbrdici i nizbrdici raspodjela okretnog momenta između prednjih i stražnjih kotača (inačica 4×4).

Izvana: čitava je karoserija zaštićena od lakših udaraca i ogrebotina. Bočna zaštita spaja zaštite blatobrana s prednjim i stražnjim odbojnicima, tvoreći tako zaštitni pojas. Velike zaštitne obloge, ugrađene ispod odbojnika, štite podvozje vozila.

Unutra: putnički je prostor također izrađen od izdržljivih materijala – posebice u inačici Extreme koja serijski uključuje perive presvlake od TEP materijala MicroCloud te gumene tepihe za prednju i stražnju klupu te prtljažnik. Tepisi su izrađeni od 20 % recikliranog materijala.

Prednja i stražnja zaštita podvozja obojene su u masi. Drugim riječima, plastika je obojena prije oblikovanja i zato se njezina boja ne mijenja čak ni nakon oštećenja (u usporedbi s tradicionalnim lakiranjem). Tragovi struganja i ogrebotina bit će gotovo nevidljivi, budući da takva oštećenja neće utjecati na boju zaštite podvozja.

Zaštite oko vozila izrađene su od novog materijala Starkle® koji su razvili Dacijini inženjeri (vidjeti u nastavku). Riječ je o nebojenom materijalu koji vješto prikriva tragove struganja i ogrebotina.

Novi Duster prilagođen je za ugradnju dodatne opreme InNature

Paket Sleep: nakon Joggera, prvog modela koji je bio prilagođen za ugradnju ovog paketa, na red je došao Duster. Paket se sastoji od jednostavne, lako rastavljive i pristupačne 3 u 1 kutije s dvostrukim ležajem (duljine 1,9 m i širine do 1,3 m) koji možete samostalno postaviti u manje od dvije minute, stolićem i prostorom za pohranu.

Novi krovni nosač izuzetno je praktičan za aktivnosti na otvorenom. Može se jednostavno pričvrstiti na modularne krovne nosače (u poprečnoj konfiguraciji) ili poprečne krovne nosače, dostupne u postprodaji (najveće dinamično opterećenja krova vozila iznosi 80 kg).

Oblikovan u skladu s vrijednostima marke, opremljen novim hibridnim pogonima i proizveden od većeg broja recikliranih materijala, novi Duster nudi pristupačnu alternativu za održiviju vožnju.

Duster HYBRID 140. Riječ je o motoru koji je početkom 2023. predstavljen u Joggeru, a koji se sada našao i u Dusteru. Temeljen na dokazano učinkovitoj tehnologiji Renault Grupe, taj se pogon sastoji od 1,6-litrenog četverocilindarskog benzinskog motora snage 94 KS, dvaju električnih motora (glavnog elektromotora snage 49 KS i visokonaponskog elektropokretača-generatora) te automatskog mjenjača s četiri stupnja prijenosa povezana s termičkim motorom i dva stupnja prijenosa povezana s električnim motorom. Ta kombinacija različitih tehnologija moguća je zahvaljujući konstrukciji motora bez spojke.

Kombinacija regenerativnog kočenja, velikog kapaciteta baterije od 1,2 kWh (230 V) i učinkovitog mjenjača jamči do 80 % gradske vožnje na 100 % električni pogon, a time i uštedu od 20 % (mješoviti ciklus vožnje) do 40 % goriva (gradski ciklus vožnje). Štoviše, pri svakom se paljenju motora automatski aktivira električni način rada.

Duster TCe 130. Ovo je prvi put da Dacia u nekom svojem vozilu upotrebljava TCe 130 – motor koji omogućuje početni stupanj elektrifikacije. Riječ je o kombinaciji 1,2-litrenog trocilindarskog benzinskog turbomotora nove generacije koji upotrebljava Millerov ciklus izgaranja (manji gubici pumpe povećaju učinkovitost) i blagog hibridnog motora od 48 V. Budući da elektromotor pomaže termičkom motoru prilikom pokretanja i ubrzanja, prosječna potrošnja goriva i emisija CO2 manja je za oko 10 %*. U usporedbi s aktualnim TCe 130, novi motor omogućuje dinamičnija ubrzanja te odzivniju i uglađeniju vožnju, dok sustav regenerativnog kočenja gotovo neprimjetno puni bateriju od 0,8 kWh.

Motor TCe 130 dostupan je u kombinaciji sa 6-stupanjskim mjenjačem u inačicama 4×2 i 4×4

I Duster ECO-G 100. Dacia, vodeća marka u području pogona na ukapljeni naftni plin u Europi, jedini je proizvođač koji u svim svojim vozilima s termičkim pogonom nudi opciju ugradnje dvogorivnog motora (benzin i UNP) s oznakom ECO-G. Novi je Duster također opremljen tom provjerenom i ispitanom tehnologijom koja jamči sigurnost i pouzdanost.

Kada se pokreće na ukapljeni naftni plin, novi Duster ECO-G 100 u prosjeku ispušta 10 % manje emisija
CO2 od istovrijednog benzinskog motora. Zahvaljujući dvama spremnicima ukupnog obujma od 100 l (50-litreni spremnik benzina i 50-litreni spremnik ukapljenog naftnog plina, ugrađen ispod podnice prtljažnika kako bi se očuvao teretni kapacitet), Duster s motorom ECO-G 100 može prijeći do 1400 km**. Osim toga, prebacivanje između pogona odvija se u trenu i gotovo neprimjetno – jednostavnim pritiskom gumba koji je savršeno integriran u armaturnu ploču.

Dacia je razvila poseban materijal Starkle®. Novi Duster prvi je proizvodni model koji upotrebljava Starkle®, novi materijal koji su razvili inženjeri marke. Sastoji se od 20 % ponovno upotrijebljenog polipropilena i nije obojen, što znači da prilikom proizvodnje stvara manji ugljični otisak. Od tog su materijala izrađene bočne zaštite podvozja, zaštite blatobrana, oznake marke, trokutasti umetci na prednjem odbojniku i zaštita stražnjeg kraja. Osim toga, bojenje prednje i stražnje zaštite podvozja u masi pridonijelo je smanjenju količine boje koja se upotrijebi pri proizvodnji.

Gotovo 20 %* dijelova od reciklirane plastike. Novi Duster sadržava oko 20 % reciklirane plastike, značajno više od ostatka segmenta i za osam bodova više od prethodne generacije.

Bez kromiranih umetaka i životinjske kože. Dacia je iz ekoloških razloga odlučila prestati upotrebljavati kožu i kromirane umetke u svim svojim modelima.

Priručnik za vlasnika vozila također je skraćen kako bi se smanjila potrošnja papira. Cjelovito izdanje priručnika dostupno je putem interneta ili aplikacije My Dacia.

*U kategoriji polimernih materijala, kako je definirano u budućoj uredbi o otpadnim vozilima.

Novi Duster nastavlja ispunjavati Dacijino obećanje „najbolje vrijednosti za novac”. Uz najpristupačniju cijenu i najveći putnički prostor dosad, novi će Duster biti pravi ulov!

Usto će imati i bogatiju tehnološku opremu, uključujući novi 7-inčni digitalni zaslon instrumentne ploče, novi 10,1-inčni središnji dodirni zaslon i novi multimedijski sustav.

Bit će to najpametniji Duster dosad: primjerice, dolazit će s modularnim krovnim nosačima i pametnim sustavom Dacia YouClip (više u nastavku).

Novi Duster utjelovljuje Dacijinu filozofiju tehnološkog napretka: siguran je, napredan, pristupačan, a svojim korisnicima olakšava život, odnosno povećava njihovu sigurnost i udobnost.

Novi multimedijski sustav uključuje 10,1-inčni središnji dodirni zaslon. Zaslon je dostupan serijski od inačice Expression i s nekim od dva multimedijska sustava za Duster – Media Display i Media Nav Live:

Media Display serijski će se ugrađivati u inačice Expression i Extreme te će uključivati četiri zvučnika i funkciju bežičnog povezivanja uz pomoć sustava Apple CarPlay™ i Android Auto™.

Media Nav Live serijski će se ugrađivati u inačicu Journey, a uz nadoplatu će biti dostupan i u inačicama Extreme i Expression. Povrh nabrojenih značajki sustava Media Display, uključivat će povezanu navigaciju s informacijama o prometu u stvarnom vremenu, ažurirane karte (u razdoblju od osam godina) i audiosustav Arkamys 3D sa šest zvučnika.
Media Control bit će dostupan u inačici Essential. Riječ je o multimedijskom sustavu kojim je moguće upravljati preko upravljača. Informacije o multimedijskim sadržajima prikazuju se na 3,5-inčnom zaslonu pored instrumenata, a sustav osim toga uključuje četiri zvučnika, opciju povezivanja preko Bluetootha, USB utičnicu te ugrađeni držač pametnog telefona na armaturnoj ploči. Povežete li se s besplatnom aplikacijom Dacia Media Control, radijem, ostalim multimedijskim sadržajima i još nekim značajkama moći ćete upravljati izravno putem pametnog telefona.

Izravno povezivanje u vozilima opremljenima multimedijskim sustavom Media Display i Media Nav Live u skladu je s novom europskom Uredbom o općoj sigurnosti motornih vozila (GSR2) te omogućuje pristup povezanijim uslugama kao što je bežično ažuriranje ugrađenog softvera (FOTA – Firmware Over The Air), što znači da više nećete morati posjećivati koncesiju da biste ažurirali sustav na najnoviju inačicu.

Digitalna instrumentna ploča: Novi je Duster prvi Dacijin model koji dolazi opremljen novom 7-inčnom prilagodljivom digitalnom instrumentnom pločom u boji, posebnom po tome što omogućuje prikaz samo onih informacija koje vozač smatra najkorisnijima. Digitalna instrumentna ploča serijski je dostupna od inačice Expression nadalje.

Sve su inačice opremljene posebnim držačem pametnog telefona.
Inačice u koje je ugrađen multimedijski sustav Media Display i Media Nav Live dolaze s držačem pametnog telefona YouClip i dvjema USB-C utičnicama sprijeda i straga za punjenje do četiri uređaja. Sve su utičnice osvijetljene.

Tempomat/graničnik brzine sada se serijski ugrađuje od inačice Essential. Funkcija automatske aktivacije kratkih svjetala dostupna je u svim razinama opreme, dok se funkcija automatske aktivacije dugih i kratkih svjetala serijski ugrađuje u inačice Extreme i Journey. U skladu s najnovijim europskim sigurnosnim zahtjevima, novi je Duster opremljen novim sustavima za pomoć u vožnji kao što su automatsko kočenje u nuždi (u gradskim i prigradskim područjima, uključujući prepoznavanje drugih vozila, pješaka, biciklista i motociklista), prepoznavanje prometnih znakova i upozorenje na prekoračenje brzine, pomoć pri parkiranju unatrag, upozorenje na naglo kočenje, upozorenje na izlazak iz traka, sustav za zadržavanje vozila u prometnom traku, upozorenje na umor vozača i hitni pozivi (eCalls). Kako bi životi kupaca bili još jednostavniji, Dacia je u Duster ugradila My Safety, pametni gumb za brzu prilagodbu omiljenih sustava za pomoć u vožnji.

Više prostora u unutrašnjosti. Novi Duster nudi najbolju vrijednost za novac u segmentu. Budući da je konstruirana na platformi CMF-B, nova generacija može se pohvaliti većim prostorom u unutrašnjosti, a posebice širinom prednje klupe i prostorom za noge straga (+30 mm).

Podnica prtljažnika je niža, a njegov otvor širi i viši. Prtljažnik je također širi i viši te nudi do 15 % više prostora – 517 litara prema normi VDA (ispod prtljažne police u inačici 4×2).

Nova oprema. Preduvjet za udobnu vožnju svakako je bezbrižan vozač. Novi je Duster zato prepun pogodnosti koje vozačima olakšavaju život! Električna parkirna kočnica dostupna je u inačicama Journey (serijski) i Extreme (uz nadoplatu), dok su obje inačice serijski opremljene električno podesivim i sklopivim vanjskim retrovizorima. Novi Duster još spremnije odolijeva najsurovijim uvjetima: opremljen je grijanim upravljačem i sustavom odleđivanja vjetrobranskog stakla (ovisno o zemlji prodaje).

YouClip: nova pametna oprema s potpisom marke Dacia. Dacijini inženjeri razvili su YouClip, jednostavan i praktičan sustav za čvrsto i sigurno odlaganje posebne dodatne opreme na za to predviđena mjesta u unutrašnjosti. Novi Duster dostupan je s četiri (u inačici Essential) ili šest tvornički ugrađenih pričvrsnih elemenata YouClip (po jedan na armaturnoj ploči, suvozačevoj strani konzole i iza središnje konzole, dva sa svake strane prtljažnika i jedan na vratima prtljažnika).
Na njih je moguće pričvrstiti držač za tablet-računalo, vrećice za pohranu i držač pametnog telefona s bežičnim punjačem ili bez njega ili ih upotrijebiti kao 3 u 1 sustav koji uključuje držač čaša, kukicu za odlaganje torbe i prijenosnu svjetiljku. Domišljati 3 u 1 sustav tvornički se ugrađuje u Duster Extreme, a sva dodatna oprema, kompatibilna sa sustavom YouClip, dostupna je u mreži Dacijinih koncesionara.



Source link

Related Posts