TEST RABLJENOG: Smart ForTwo Coupe 0.9 Passion
Za one koji žele iznimno funkcionalan, a istodobno i zabavan gradski automobil, Smart ForTwo s turbobenzinskih 90 KS nameće se kao izvrstan izbor.
Secirati rabljeni automobil star tek godinu dana i s prijeđenih tek nešto više od 10.800 kilometara prilično je nezahvalan i zahtjevan zadatak. U redakciji smo se gotovo sat vremena dvoumili objaviti ovaj automobil u rubrici rabljeni ili novi. Uostalom, na novinarska testiranja novih automobila nerijetko dolaze primjerci stari nekoliko mjeseci, s prijeđenih i više od 20.000 kilometara.
Što se tiče rabljenog automobila Smart ForTwo Coupe 0.9 Passion, koji se nalazi u ponudi već renomiranog salona rabljenih BoomCars, jedino se može zaključiti da je u stanju kao da je potpuno nov. Uz prijeđenih 10.800 kilometara još se nije niti pošteno razradio, a godina dana starosti, uz činjenicu da je garažiran, uopće se ne vidi u smislu tragova korištenja. Izvana i iznutra sve djeluje kao iz salona.
Bogat paket opreme Passion donosi i više od onog što bi prosječan kupac očekivao od vozila poput Smarta. Naime, osim automatskog klimatizacijskog sustava, prednjih i bočnih zračnih jastuka, LED svjetala, grijanih sjedala, testirani primjerak opremljen je i navigacijskim sustavom pa funkciju prometala s kojim će te obaviti 100 sitnica u jednom danu obavlja iznimno uvjerljivo.
Za razliku od, na našim prometnicama, najčešćih 1-litrenih motora sa 70 KS, ovaj straga krije 0.9-litrenog turbobenzinca sa 90 KS. U automobilu toliko kompaktnih gabarita kao što je to Smart ForTwo, ta razlika je i više nego osjetna. Već na prvi dodir gasa turbak uvjerljivo vuče, a odličan dojam dodatno naglašava 6-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom. Vrlo je intuitivan pa se rijetko kad dogodi situacija da ga se zatekne u krivom stupnju prijenosa. Vozaču se pritom na izbor nude Eko i Sport program rada. U prvom ga se može lijepo voziti s prosječnom potrošnjom od oko 5,5 litara, dok u drugom mami osmjeh na lice performansama.
Pohvaliti moramo i multifunkcionalan volan, koji je dovoljno mesnat i lijepo leži u ruci, a dizajnom otkriva da je identične koncepcije kao i volani koji se ugrađuju u sklopu AMG paketa opreme u modele Mercedes-Benza, primjerice A-klasu. Premda je ovjes ponešto tvrđi u usporedbi sa slabijim izvedbama, Smart ForTwo Coupe 0.9 Passion i dalje dobro upija neravnine. Standardna boljka su poprečne neravnine, ali to je rezultat kratkog međuosovinskog razmaka.
Što se tiče solidnosti izvedbe tome u prilog najbolje govori masa od 900 kilograma. Testni Smart čvrst je poput malog tenka, a dokaz tome su zvučna izolacija iznad očekivanja i uvjerljiv tupi zvuk prilikom zatvaranja vrata. Prtljažnik od 260 litara dovoljan je za potrebe gradskih vožnji, a isofix prihvati za dječju sjedalicu na suvozačevom sjedalu dodatno podižu funkcionalnost. Najveća vrlina na gradskom asfaltu svakako je krug okretanja od svega 8,6 metara, koji traži određeni period privikavanja. No, jednom kad uhvatite rutinu, uživat ćete u svakom manevru.
Što se tiče pouzdanosti nikakvih problema, uz redovito održavanje, ne bi trebalo biti. Smart treće generacije najsolidniji je dosad. Dokaz kvalitete je pogled na oglasnike rabljenih u inozemstvu gdje nisu rijetki 10-ak godina stari primjerci s više od 150.000 kilometara, koji su i dalje i vrlo dobrom stanju. U slučaju aktualnog modela sve je dodatno unaprijeđeno, naglašeno je premium u svakom pogledu. Što se tiče cijene, obzirom da je testirani primjerak po svakom kriteriju kao nov, vrijednost mu premašuje 13.500 eura pa je cijena od 11.700 eura za koliko se trenutačno prodaje prava prilika.
TEHNIČKI PODACI – Smart ForTwo Coupe 0.9 Passion
Motor: 3-cilindarski redni motor Turbo
Obujam: 898 ccm
Snaga: 90 KS pri 5500/min
Najveći moment: 132 Nm pri 2500/min
Najveća brzina: 165 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,4 s
Pogon: Na stražnje kotače
Potrošnja: 4,2 l/100 km
Co2: 96 g/km